Avtomatizacija e-mail marketinga

10 najpogostejših zmot pri pripravi e-mail marketing avtomatizacije (prevod je precej okoren, ampak moramo ga imeti. E-mail marketing automation je the word of the day, za prijatelje MA):

1. Imeli bomo manj dela z e-mail marketingom.

Ne, odpirate nov kanal in dela bo več. Priprava strategije, priprava vsebin, priprava metrik in priprava avtomatizacije zahtevata precej dela. E-mail marketing, ki ste ga delali do sedaj, boste delali še naprej. Verjetno ga boste še nadgradili, tako da dela bo več in ne manj.

2. Mailchimp je good enough.

Res je, Mailchimp je ok program za pošiljanje masovne pošte, ki omogoča tudi pošiljanje “e-mail dripov / sekvenc / avtomatskih odzivov”, ampak to ni marketing automation. Pa še drag je.

3. Uporabili bomo obstoječe pristajalne strani.

Tudi tale bo težka! Ko boste k MA pristopili pravilno, boste ugotovili, da je potrebno za različne ciljne publike v različnih fazah nakupnega procesa, pripraviti različne pristajalne strani. Pogosto boste ugotovili da imate težavo tudi s svojo spletno stranjo, saj jih nimate kam umestiti.

4. Prepogosto bomo pošiljali e-maile, ljudje nas bodo siti.

Prepogosto pošiljanje e-mailov ne obstaja. Ja, nekateri se bodo odjavili iz vaše liste, ampak  s tem ni nič narobe. MA pošilja e-maile na podlagi akcije, ki jo ljudje izvedejo (npr. si na spletni strani prenesejo e-book), zato bodo mail pričakovali (ok, razumeli zakaj ga bodo dobili, če že ne pričakovali).

5. Kupili bomo ta drag sistem za marketing avtomatizacijo, ki bo rešil vse naše težave.

Ne, še vedno boste imeli veliko dela s prvo točko. Noben sistem vas ne odreši priprave vsebin.

6. Avtomatizacijo enkrat nastaviš in dela.

Res je. Stvari lahko naredimo tako, ampak bolje je, da sproti merimo in nadgrajujemo. Za vedno boljše rezultate je potrebno redno izboljševati obstoječe in dodajati nove e-mail dripe (to so sekvence e-mailov, ki se pošljejo samodejno), glede na to kaj uporabniki počnejo na naši spletni strani.

7. E-mailov v poplavi newslettrov nihče ne bere.

Ne glede na to, da se je % odprtih emailov (open rate) znižal in tudi kliki iz maila na spletno stran (CTR-ji) so v povprečju upadli, je ravno avtomatizacija e-mail marketinga tista, ki ima izjemne rezultate, saj sledi akcijam posameznika (kliku, obisku, downloadu). Samo pravilno mora biti nastavljena (DKIM, SPF itd.).

8. Na spletno stran bomo v nogo dodali “prijavite se na naše novice” in ljudje nam bodo dali kontakt.

Vaše novice nikogar ne zanimajo. Vaš 1-urni brezplačni webinar na temo razmnoževanja sobnih rastlin pa zanima velik del vaše specifične ciljne publike. Ti vam bodo dali dovoljenje za komuniciranje. (in če imate obrazec za prijavo v nogi, preberite tole.)


E-maile pošiljam že skoraj 10 let.
Takrat se še nismo ukvarjali z “zavihkom promocije” ali malenkostmi kot so GDPR.

Danes je e-mail marketing bolj zahteven kanal, ki pa še vedno lahko prinaša dobre rezultate. MA (saj veste MA = email marketing automatizacija za prijatelje) prinaša še boljše rezultate, saj pošlje e-mail takrat, ko si ga uporabnik želi, ali pa vsaj pošlje e-mail takrat, ko smo še sveži v mislih uporabnika, saj je bil še pred kratkim v kontaktu z našo spletno stranjo. Najbolje deluje skupaj z masovnim e-mail marketingom ki še vedno predstavlja osnovo, s katero lahko dosežemo veliko število ljudi.

Vzpostavitev MA predstavlja velik zalogaj, ki ga je težko izvesti v enem koraku. Strategij, vsebin in merjenja je po navadi toliko, da je veliko bolje, da se lotimo ene akcije za drugo. Šele ko eno končamo, se lotimo druge. V prvem koraku mora vedno stati analiza ciljne publike in njihovih potreb. Najti moramo tisto težavo, s katero se srečuje velik del naš ciljne publike in jo lahko rešimo. Tako dobimo tisto, kar jim lahko ponudimo v zameno za njihov e-mail naslov. Potem se delo šele začne, kajti sedaj moramo ugotoviti, kateri so nujni koraki, ki jih mora naša bodoča stranka narediti, da jo pripeljemo do nakupa. Po teh korakih jo nato vodimo s posameznimi e-mail sporočili, ki jih pošiljamo v zaporedju.

MA prepogosto gledamo le kot cilj, ki nam bo prinesel nakupe, premalo pa o njem razmišljamo kot sredstvo za faze, ki sledijo nakupu. SAAS (podjetja ki prodajajo naročnine) in druga podjetja, ki so odvisna od tega kako dolgo kupci ostanejo njihove stranke, bodo z e-mail marketingom poskrbela za uspešnejši onboarding in za zmanjševanje churna (odstotka uporabnikov ki ne podaljšajo naročnine *prevod prosto po Petru).

Na koncu koncev MA ne sme biti odvisen le od e-maila. Ja, v osnovi jo imenujemo e-mail avtomatizacija, ampak morali bi mu reči marketing avtomatizacija in skupaj povezati še FB messenger, SMS sporočanje, telefonski kontakt in še kaj. Sporočilo za katerega menimo, da ga naša (bodoča) stranka mora dobiti moramo do nje dostaviti ne glede na kanal in pogosto je nek drug kanal lahko veliko bolj primeren.

Tale kanal na katerem ravnokar komunicirava je izjemno primeren, da razložim stvari, ki sem jih razložil.

Za nadaljevanje morava preskočiti na drug kanal. Pošlji mi e-mail preko kontaktnega obrazca na vrhu strani in tam nadaljujeva. Če si pa že čisto na koncu nakupnega procesa, me lahko tudi pokličeš.

P.s. Je pa še ena druga možnost … Preberi “Ne bodite leni, nehajte uporabljati Mailchimp“.