Boljše metrike e-mail marketinga

Ko predavam e-mail marketing, se vedno znova pojavljata dve vprašanji …

1. Kako naredim, da moj e-mail pride v inbox in ne v promotions (odgovor na to je precej dolg, za začetek preberite tole o orodjih za e-mail marketing) in
2. Kaj je dober in kaj slab Open rate in CTR.

Posvetimo se drugemu vprašanju. Open rate je metrika, ki jo dobimo iz števila uporanbnikov, ki so odprli mail in števila uporabnikov ki smo jim poslali mail. Mailchimp pravi, da je povprečen open rate 21,09 % (Vir).

CTR, click through rate je metrika, ki jo dobimo iz števila uporabnikov, ki so kliknili na katerokoli povezavo znotraj e-mail sporočila in števila uporabnikov, ki smo jim poslali mail. Mailchimp pravi, da je povprečen CTR 2,61 %. (Vir).

Med klasične metrike e-mail marketinga spadajo še bounce rate in unsubscribe rate. Torej odstotek uporabnikov, ki niso prejeli sporočila, ker njihov e-mail naslov ni obstajal in odstotek uporabnikov, ki se je izpisal iz prejemanja e-mail marketing sporočil. Vse podatke o povprečnih vrednostih najdete tukaj.

Ampak naslov mojega posta ni Še en post o tem kako dobiti super open rate (čeprav mi open rate-ji okoli 50 % na bazi, kjer je bilo 5 mestno število e-mail naslovov niso tuji).

Hec je, da te metrike nimajo prav nobenega vpliva na posel. Z njimi nismo izmerili ničesar res pomembnega za dolgoročen vpliv na poslovne cilje našega podjetja. Ali ni res?

Zato, moj predlog novih, primernejših poslovnih e-mail marketing metrik.

1. Income per E-mail (IPE)

Metrika, ki nam pove, koliko smo zaslužili na vsak e-mail naslov, ki ga imamo v bazi. Kaže nam kvaliteto baze in e-mail kampanje naenkrat v trenutku, ko smo poslali eno kampanjo. Kajti, izvajamo različne akcije, ki nam povečujejo in zmanjšujejo bazo, vplivajo na open in bounce in še kaj. Na koncu koncev moramo celoten proces, pridobivanja naslovov, vzdrževanja in negovanja baze, pisanja sporočil, nastavitev strežnikov in pošiljanja sporočil gledati kot eno stvar in jo kot tako ocenjevati. Vse to moramo gledati skozi čas in tako meriti spremembo Subscriber value-ja ob vsaki poslani kampanji.

Izračunamo ga:

2. Price per conversion / Cost per aquisition

E-mail marketing ima pogosto srečo ali nesrečo, da mu ne merimo CPA-ja. Cene na eno prodajo.

Če bi mu, bi ugotovili, da je izjemno poceni. Cena, ki jo moramo plačati na eno prodajo preko e-maila, je zelo pogosto izjemno nizka v primerjavi z drugimi kanali. Če bi to vedeli, bi se mu verjetno še raje posvetili.

Izračun je lahko precej enostaven, zato menim, da ga moramo delati in tudi spremljati. Tudi meni se je že zgodilo, da je kampanja, ki je ponavadi prodajala za x,xx, enkrat prodajala za xx,xx €. Podvajseteril se je strošek na prodajo. Ni bilo fajn. Kakorkoli. Lahko jo izračunamo na enostaven ali kompleksen način.

Enostaven način:

Uporabimo strošek pošiljanja enega e-mail sporočila. Poiščite ga v računu sistema, ki ga uporabljate za pošiljanje e-mail marketinga. Pri Mailchimpu je strošek približno $0,02 (če uporabljate sistem pay as you go), na sistemu Amazon SES pa je strošek $0,1 na 1000 poslanih mailov (ja, preberite tole). Strošek na eno poslano sporočilo pomnožimo s številom poslanih sporočil in delimo s številom transakcij. Oziroma, imenovalec je lahko stalen, če plačujete fiksno mesečno postavko za e-mail marketing.

Kompleksen način (ker življenje je kompleksno):

Slabost enostavnega načina je, da smo se pretvarjali, da smo e-mail naslove dobili brezplačno. Temu ponavadi ni tako, običajno moramo plačati oglaševanje / nagradno igro / offline kampanjo, da dobimo e-mail naslove. Torej moramo na imenovalec prišteti še strošek pridobitve e-mail naslova. Lahko vzamemo povprečno ceno pridobitve enega e-maila in jo enostavno prištejemo. Vse skupaj pa delimo s številom transakcij.

Zelo kompleksen način:

Tukaj gremo še korak dlje in v drugi metriki, namesto števila transakcij, uporabljamo vrednost le-teh in potem smo hitro na nivoju ROI-ja in še kakšne druge metrike. Tukaj se stvari začnejo komplicirati še drugje, zato ni nujno, da gremo tako daleč.

Seveda je na koncu koncev formula za ROI enostavna

ROI = (prihodki – stroški) / stroški.

Najpomembneje tukaj je, da med stroške štejemo tako stroške pošiljanja kampanje, kot tudi strošek pridobivanja enega e-mail naslova.

Tudi če ne pridemo do tega, da redno izračunavamo ROI, je pomembno, da se umaknemo iz tega, da gledamo samo Open rate in CTR.

Kdo se strinja?

Živijo. Če se ne poznava, včasih sem bil Vodja Oddelka za SEO in Vodja Oddelka za nove produkte na Red Orbitu. Sem tudi predavatelj na konferencah, kjer me pogosto pohvalijo, da zabavno povem res pametne stvari. Trenutno marketinški svetovalec, kjer me pogosto pohvalijo, da pametno povem pomembne marketinške stvari. Z veseljem se oglasim na kavi.

Leave a Comment