SEO velikih spletnih trgovin

Optimizacijo za iskalnike že 15 let opisujem na praktično enak način:

1. Keyword analiza,
2. tehnična optimizacija,
3. vsebinska optimizacija,
4. backlinki.

In vse je še vedno res. Seveda pa je, kot vedno, hudič v detajlih. Pristopi k SEOtu se razlikujejo ne le glede na to kaj je posamezna spletna stran že naredila v preteklosti, ampak tudi glede na to, kaj je spletna stran kot takšna. Glede na velikost in usmeritev spletne strani se prilagaja tudi SEO.

Pristop k SEOtu za velike spletne trgovine je precej drugačen od pristopa k drugačnim spletnim stranem (tistim, ki niso spletne trgovine). Polovico stvari, ki smo jih bili navajeni, je bolj ali manj nemogoče izvesti, drugo polovico pa je potrebno narediti drugače. Predvsem pa so fokusi drugje. Poglejmo kje.

Optimizacija crawl budget-a*

*Crawl budget je izraz (tega ne bom prevajal, pa če me tepete), ki ga uporabljamo samo na velikih spletnih straneh. Gre za “budget” ki ga ima vsaka spletna stran in opisuje število URLjev, ki jih bo crawler pregledal na spletni strani. Poskrbeti moramo za to, da crawlerja pravilno usmerimo, poleg tega pa tudi, da mu prikazujemo samo spletne strani, za katere smo prepričani da je nujno, da jih pregleda. Številka ni fiksna, odvisna je od marsičesa. Generalno pa se Google odloči koliko časa bo preživel na vaši spletni strani na podlagi avtoritete strani, velikosti in “zdravja”.

Zdravje pri SEOtu pomeni, kolikokrat se bo Google zaletel v 404, 403, 500 in druge errorje. Več kot je problematičnih URLjev na spletni strani, nižja bo ocena (ki je samo virtualna, nikjer je ni mogoče videti), manj bo Google indexiral vaših URLjev.  Oziroma na kratko vse, kar ni 200 ali 301, je problem.

Pri avtoriteti seveda gledamo povratne povezave na spletno stran iz drugih strnai, več kot jih je in bolj kvalitetne kot so, bolje bo, več crawl budgeta vam bo Google namenil.

Velikost spletne strani je pač Število URLjev, ki jih imate. Večja kot je stran (in seveda govorimo o legit URLjih), bolj jo ima Google rad.

Kako preverimo če presegamo crawl budget ali ne?

Enostavno. V GWT (Google Webmaster Tools) delimo število strani s številom strani pregledanih na dan. Če je številka večja od 10, imate težave s crawl budgetom.

Zavedati se moramo, da strani, ki imajo noindex oznako (meta ali v robots.txt) ne porabljajo crawl budgeta. Strani, ki imajo canonical na drug URL, pa porabljajo crawl budget. Zato je pametno poskrbeti za to, da tisoče in stotisoče URLjev, ki vam nastajajo zaradi oznak, filtrov in podvojene kategorizacije označimo z noindex in ne le s canonical oznako.

In še tole … Nova Google Search Console je izjemno dobra pri prikazovanju dogajanja z URLji, kje so težave in kje ne, zato si res vzemite čas in poglejte katere stvari vam sporoča.

Stara Google Search Console pa ima nastavitve parametrov, kjer ji lahko poveste katere URLje naj ignorira in katerih ne, te nastavitve poskrbijo da URLji ne porabljajo Crawl budgeta. Nov GSC te funkcionalnosti še nima. Te nastavitve moramo nujno uporabljati skupaj z robots.txt.

Ciljne spletne strani

Na nobeni spletni strani ne moremo optimizirati čisto vseh strani.

Vedno moramo izbirati in izbrati najpomembnejše, tako iz marketinškega kot tudi iz SEO vidika. Na velikih spletnih straneh se ne pogovarjamo več o produktih, in tudi ne več o kategorijah, pogovarjamo se o nivojih kategorij, ki se jih splača optimizirati, ali pa ne. Seveda je vse odvisno od raziskave ključnih besed, ki smo jo naredili, ampak zaradi količine kategorij in produktov, se moramo posvetiti kategorijam.

Asos pripravi za vsak produkt več fotografij in video posnetek. Opisi so zelo pogosto tudi precej kvalitetno pripravljeni. A lahko to naredite tudi vi?

To nikakor ne pomeni, da se ne posvetimo produktom.

Še vedno sem prepričan, ne glede na to, kaj mi je rekla večina mojih e-commerce naročnikov, da je mogoče in nujno optimizirati tudi produkte. Če lahko ima Asos video posnetek za vsak produkt, ga lahko imate tudi vi. Če že ne video posnetek, pa vsaj opis produkta. Na koncu koncev je še vedno opis produkta tisti, ki bo uporabnika prepričal, da ga bo kupil ali pa pač ne.

Povezave

Posebej se moramo ukvarjati s povratnimi povezavami in internimi povezavami.

Povratne povezave (aka backlinks) na velikih spletnih trgovinah ponavadi že obstajajo. Velike spletne strani so ponavadi prepoznavni brandi, ki obstajajo že dalj časa in so v preteklosti že pridobili precej povratnih povezav. Težava ki nastane je ta, da so povratne povezave večinoma usmerjene na osnovno stran spletne trgovine (kar se v večini dogaja čisto vsem spletnim stranem). Seveda to prinese avtoriteto, ampak mi želimo da rangirajo kategorije in produkti. Torej bomo morali pridobivati povratne povezave na kategorije. Torej, razlika je tukaj v tem, da ni več tako močno pomembna količina kot pa target novih povratnih povezav, ki jih bomo naredili.

Ravno zaradi tega, kar sem zgoraj napisal, pa je izjemno pomemben sistem internih povezav. Ker je veliko avtoritete na osnovni strani, moramo nujno gledati na to, kako bomo to avtoriteto spravili na notranje strani. Glavni meni spletne strani in strani ki bodo v njem, bodo tiste, ki bodo najbolje rangirale, zato moramo poskrbeti, da so noter prav strani in da jih je dovolj (aka veliko). Seveda pa se bo avtoriteta prelivala naprej tudi iz teh strani, zato moramo biti pozorni na katere strani bodo te strani linkale. Torej te, ki so v meniju, morajo imeti izbrane linke na strani naslednje kategorije.

Mr Pet ima celo povezave iz kategorije na info portal. Mogoče zaradi tega, ker sem jim jaz zasnoval spletno stran in dodal prostor za povezavo na info portal iz kategorije produktov. 😉

In na koncu koncev mora vsaka velika spletna stran imeti tudi svoj blog/info portal/content hub/mesto kjer objavlja zanimive članke. Če stvar pravilno naredimo, je to lahko neizmeren vir obiska spletne strani, novih povezav in vsega ostalega. Ja, tudi prodaje.

Pri starih straneh (tiste, ki obstajajo že 10 let), ki so šele v zadnjih letih dodale info portal, pogosto opažamo, da info portal ne dobi prave authority brce (a lahko to besedno zvezo copyrightam? 😀 ) od svoje velike sestre spletne trgovine.

Napaka, ki jo vedno naredijo spletne strani je, da ne razmišljajo o strukturi notranjih povezav na info portal. Mislijo, da je dovolj, da se v meni (pogosto v nogo) doda ena povezava, ki se ji reče “blog“.

In potem pričakujemo, da bo rangirala. Jok, brate, odpade.

Glede na to, da smo pametno zastavili strategijo vsebine na info portalu, imamo na njem veliko vsebin, ki so think faza nakupnega procesa. Zato moramo uporabnike, iz kategorije spletne strani, najprej peljati na blog in šele potem nazaj na kategorijo, ko se prestavijo v buy fazo.

To pomeni, da bomo imeli precej povezav iz kategorij produktov na bloge in le tako bomo lahko blog resnično brcnili na visoke uvrstitve v iskalnikih. Te povezave moramo bolj ali manj dodajati ročno in ročno skrbeti za njih, tu skoraj ni druge.

Schema.org

Napredne tehnične nadgradnje so tisto, kar bo velikim spletnim stranem prineslo največjo dodano vrednost. Ker je to stvar, ki jo enkrat na enem mestu urediš in bo pokazala rezultate čez celotno spletno stran.

Tako so rich snippets oznake nekaj, kar bi velike (in male!) spletne trgovine morale nujno imeti. Če jih pravilno implementiramo, bodo poskrbele da se bodo v iskalnih rezultatih bolje prikazovali tako produkti, kot kategorije in bodo povečale CTR na celotni spletni strani.

Implementacija schema.org oznak za produkte je čisto enostavna. Po moje rabi vsak resen programer eno uro da pogrunta kako jih implementirati in nato še max par ur, da jih implementira. Seveda je vse odvisno od CMSja do CMSja, ampak v manj kot pol dneva bi to moralo biti narejeno. Ali se motim?

Tako izgledajo rezultati v Googlu s strukturiranimi podatki

Sam sem ta navodila pripravil že večkrat, in če mislite, da bi bilo pametno, da jih pripravim tako, da jih lahko vsakdo zdownloada iz te strani, potem povejte. Jih pripravim. V osnovi pa so navodila za produkte tukaj.

Struktura URL naslovov

Če je schema.org enostavna za implementacijo, je predelava strukture URL naslovov zelo kompleksna za implementacijo. Generalno želimo dve stvari:

a)  Kategorije morajo biti gnezdene ena znotraj druge. To pomeni, da imamo strukturo drevesa/zelena-drevesa/akacije in ne /drevesa, /zelena-drevesa, /akacije.

b) Produkti. Tukaj so stvari malo bolj kompleksne. Produkte si na eni strani želimo imeti gnezdene znotraj kategorij. Problem je, ker pri velikih spletnih trgovinah produkti VEDNO padejo v vsaj dve, če ne več kategorij. Kar nam potem zgnererira svašta podvojenih strani s thin contentom. Kar je a big NO-NO. Zato ponavadi uredimo stvari tako, da produtke vržemo ven iz strukture kategorij in jih namestimo na domena.si/super-seo-prijazno-ime-produkta.

Dodatno pa uporabimo tudi schema.org oznake za breadcrumb-se. Tukaj jih najdete.

Problematično je seveda, če gremo spreminjati strukturo URL naslovov. Poskrbeti moramo tako za preusmeritve, kot tudi za to, da resnično pomislimo na vse, kar se lahko zgodi pri spremembi, kajti to ponavadi zahteva precej dela. To spreminjajte le, če ste 100 % prepričani da veste kaj delate.

Namesto zaključka

Zagotovo je še kaj, ampak teh pet stvari je tistih, ki lahko naredijo izjemno razliko, ko se pogovarjamo o velikih spletnih trgovinah. Seveda predvidevam, da so osnove že urejene. Oziroma, bom raje rekel, ko so osnove že enkrat urejene.

Stvari, ki lahko grejo narobe je izjemno veliko že pri navadnih spletnih straneh, kaj šele pri velikih e-commerce sistemih, zato se je potrebno s tem resno ukvarjati, dalj časa in intenzivno. Ne razumem čisto, zakaj imamo v Sloveniji tako redko zaposlenega SEOta, ampak to je že druga razprava.

Viri fotografij:
Asos – http://www.asos.com/boohoo/boohoo-pleated-stripe-mini-skater-skirt/prd/9779090?clr=multi&SearchQuery=&cid=12908&gridcolumn=3&gridrow=3&gridsize=4&pge=1&pgesize=72&totalstyles=499
MrPet – https://www.mrpet.si/hrana-za-pse-c-1398.aspx
http://tweakyourbiz.com/marketing/2013/02/28/blogging-business-guide/

Živijo. Če se ne poznava, včasih sem bil Vodja Oddelka za SEO in Vodja Oddelka za nove produkte na Red Orbitu. Sem tudi predavatelj na konferencah, kjer me pogosto pohvalijo, da zabavno povem res pametne stvari. Trenutno marketinški svetovalec, kjer me pogosto pohvalijo, da pametno povem pomembne marketinške stvari. Z veseljem se oglasim na kavi.

Leave a Comment