Svetovanje ob načrtovanju prenove spletne strani

Preden se odločite, da skupaj izvedemo načrtovanje vaše spletne strani preberite tole. Lahko bi temu prispevku rekli tudi “10 tipičnih napak ob prenovi spletne strani” (preštejte, koliko ste jih že naredili v preteklosti):

1. Preskakovanje korakov.

Brez načrtovanja, wireframov (žičnih modelov) vsake pristajalne strani, grafike za vsako pristajalno stran, testnega okolja, testiranja po skriptah in končno javno objavljane spletne strani pač ne gre. Vsak korak, ki ga izpustite pomeni več težav v naslednjih korakih in slabši rezultat.

2. Naša spletna stran potrebuje samo osvežitev.

To je lahko sicer res, ampak če je od splavitve stare spletne strani minilo več kot 2 leti, zagotovo zamujate nove funkcionalnosti, ki edine lahko poskrbijo za boljši marketing, boljše delovanje in več konverzij (prodaj, kontaktov ipd.)

3. “Spletna stran ima SEO že vgrajen.” 

To je tako, kot bi vam prodali kolo in rekli, da ima zraven že dobre rezultate na maratonu Franja. Ja, osnove so morda že urejene, tako kolo kot tudi spletno stran pa je potrebno prilagoditi vašim potrebam. Najpomembneje, priprava SEO optimiziranih vsebin, ključne besede, povratne povezave, vse to pride šele po tem.

4. “Meni pa takšna spletna stran ni všeč.”

Irelevanten argument. Ne sprašujte znotraj podjetja koliko sodelavcem in sodelavkam je spletna stran všeč. Ja, ostati mora v okvirju CGPja, pred prenovo pa morate zbrati dovolj podatkov o delovanju spletne strani, ki so glavno vodilo ob načrtovanju uporabniške izkušnje spletne strani.

5. “Vsebine bomo prenesli iz stare strani in jih osvežili.”

Ne. Nikakor. Pripraviti morate novo vsebino, saj bo igralo drugačno vlogo na spletni strani. In, najpomembneje, vsebino morate začeti pripravljati takoj ko vidite prve wireframe-je, absolutno pa ob prvih grafikah. Vsebina najpogosteje zamakne splavitev nove spletne strani ali pa poskrbi za slabo prodajo.

6.”Naša spletna stran bo pripravljena čez x mesecev.”

Vedno, vedno, vedno x prištejte še x. Torej, formula s katero izračunate koliko časa boste potrebovali za prenovo spletne strani je “kolikorkoli časa mislite, da boste potrebovali” krat 2.

7. Slike in fotografije bomo že nekje našli.

O dodatni vrednosti slik na spletni strani je bilo narejeno nešteto raziskav. Potrebujete kvalitetne fotografije produktov, kategorij, podjetja in tako naprej. Te so drage in zahtevajo čas za pripravo. Začnite dovolj zgodaj.

8. Analitiko bomo uredili ko bo stran live.

Ne. Nikakor. Resna implementacija analitike (enhanced e-commerce z eventi, da o uvozu drugih podatkov niti ne govorim) zahteva načrtovanje in kak mesec ali dva dela ter testiranja. Te stvari je potrebno začeti izvajati ko je spletna stran v pripravi (res pa je, da začnemo tam nekje ko imamo pripravljene grafike).

9. Stran bomo testirali ko bo live.

Dve napaki ste ravnokar naredili. Najprej, ne boste testirali kar tako. Potrebujete načrt testiranja, workflowe in vse to (druga napaka) je nujno izvajati na testnem strežniku. Ko je spletna stran enkrat live, je že prepozno.

10. Uporabili bomo Open Source CMS, bo lažje in ceneje.

Ni res. Ja, WordPress, Magento ali drugi Open Source CMSji so lahko super podlaga za kvalitetno spletno stran. Še vedno pa je postopek načrtovanja in izdelave popolnoma enak. CMSji imajo prednosti in slabosti, moramo jih poznati, uporabiti pravega in seveda imeti strokovnjaka (strokovnjake) ki ga bodo implementirali in uporabljali.

11. Za mobilnike bomo pa potem samo predelali.

Ne, spletne strani se danes načrtuje tako da najprej načrtujemo uporabniško izkušnjo na mobilnih napravah in iz nje izhaja spletna stran na namiznih računalnikih. Prisežem, da mislim resno.

 

In, koliko teh napak ste že kdaj naredili? Če še nikoli niste šli čez postopek izdelave spletne strani vam zagotavljam, da boste naredili vsaj 3 izmed omenjenih.

Sam sem bil del ekip, ki so načrtovale spletne strani v vrednosti med 500 in 50.000 €, takšnih ki so bile nagrajene na festivalih in konferencah ter takšnih, ki jih je dnevno obiskalo več 10.000 uporabnikov. Večkrat smo naredili te in še druge napake, vse skupaj zato, da jih vam ni potrebno delati.

Postopek, ki nas pripelje do kvalitetne spletne strani (lepe, prodajne, konverzijske, čudovite, nagrajene – vstavite po želji) mora biti vedno enak in držati se ga moramo kot camper v Call of duty miške:

  • Analiza kupcev, njihovih potreb ter korakov v nakupnem procesu
  • Analiza obstoječe spletne strani, podatkov, gibanja uporabnikov in težav v uporabniški izkušnji
  • Pregled (da ne rečem analiza 3x) marketinških aktivnosti ki so že bile izvedene in še bodo (ta korak je izjemno pogosto pozabljen)
  • Načrtovanje spletne strani (danes verjetno začnemo pri načrtovanju mobilne spletne strani in izhajamo iz nje)
  • Predstavitev načrta odločevalski ekipi, programerjem/kam, načrtovalcem/kam
  • Priprava wireframov za vsako tipsko pristajalno stran, mobilne in desktop naprave
  • Pregled wireframov in primerjava le-teh z načrtom (vprašajmo se, je uporabniška izkušnja primerna ciljni skupini/ciljnim skupinam)
  • Priprava grafik za vsako tipsko pristajalno stran (ja, tudi kontaktni obrazec, O nas in še kaj mora biti zraven)
  • Pregled grafik in primerjava le-teh z načrtom
  • Priprava vsebin (a sem že omenil ciljne skupine?)
  • Priprava marketinških pristajalni strani (SEO, oglaševanje itd. iz programerskega in vsebinskega vidika)
  • Programiranje spletne strani
  • Načrtovanje poteka testiranja
  • Testiranje na testnem strežniku
  • Pregled spletne strani in primerjava le-teh z načrtom
  • Odprtje šampanjca
  • Lansiranje spletne strani

Ste opazili, kolikokrat je v postopku omenjeno “primerjava z načrtom“? Ja, vsaj trikrat moramo to narediti. Zato je izjemno pomembno, da je načrt spletne strani dobro pripravljen in da je natančno popisan. Kajti le tako bo to naša osnova kamor se bomo vsakokrat vračali. Se spomnite dispozicije za diplomsko? No, to!

Skupaj z vami in vašo ekipo (internimi ali zunanjimi izvajalci) lahko pripravimo načrt spletne strani in pripeljemo postopek do splavitve strani, le oglasiti se morate. Kontaktni obrazec najdete na vrhu strani.