47 email marketing testov

 

Brez uvoda in zaključka, in medias res, kot je rekla ga. prof. Petek, 47 growth hackov za e-mail marketing. No, kazalo moram še sestaviti:

Testi stopnje dostavljenosti
Testi stopnje odpiranja e-pošte (Open rate)
Testi stopnje klikov in vsebine (Click through rate)
Vse ostalo, kar ni všteto v zgornje stopnje

Testi stopnje dostavljenosti

  • Spremenimo domeno iz seos.si v seossi.si. Nova domena omogoči nov začetek. Poiščemo domeno, ki je podobna domeni, ki jo že uporabljamo, tako da uporabniki še vedno vedo, da je to naš e-naslov. Z domenami se ukvarja tudi zadnja točka tega poglavja.
  • SPF in DKIM
    Če še niste slišali za te dve kratici, jih dajte preveriti. Gre za nastavitve vašega e-mail marketing sistema, ki jih morate imeti nastavljene. Če uporabljate Mailchimp, je za to ponavadi že poskrbljeno, vseeno pa preverite.
  • Spremenimo naslov IP, prek katerega pošiljamo. Nekaterim ponudnikom, prek katerih pošiljamo e-pošto, lahko preprosto pošljemo sporočilo, naj nas prestavijo z enega naslova IP na drugega (pri Mailgun so to naredili v 5 minutah). To deluje kadar, lahko uporabljamo različne t. i. shared IP naslove. Tega ne počnite z naslovom IP, na katerem se sami (dedicated IP).
  • Spremenimo servis, preko katerega pošiljamo e-pošto. Z Mailchimp na SES na SendinBlue na Campaign Monitor. Vsak izmed njih ima svoje prednosti in slabosti, problematično zna biti celo premikanje med servisi. Pod določenimi pogoji pa lahko deluje.
  • Ločimo prodajno in marketinško e-pošto. Ta »hack« je bolj strateške narave, ampak saj ni pomembno. Dobra praksa pošiljanja e-pošte pravi, da transakcijsko e-pošto (potrdila o naročilu, račune, obvestila o dostavi ipd.) in e-pošto v zvezi z zagotavljanjem podpore in pomoči pošiljamo z ene domene in strežnika, marketinško e-pošto pa z drugih, ločenih. Tako zagotovimo, da transakcijska e-pošta vedno prispe do naslovnika, ne glede na to, kaj nam uspe scoprati z masovnim pošiljanjem marketinške e-pošte.
  • Dodamo alt oznake na slike
    Alt oznake na slikah so eden izmed kriterijev, ki naj bi vplival na dostavljivost. Vsaj tako pravi to orodje. Kakorkoli, tudi iz UX vidika je prav, da se jih lotevamo, tako da jih kar uporabi.

Testi stopnje odpiranja e-sporočil

  • Nov pošiljatelj. Če e-pošto vedno pošiljamo s pošiljateljem »Peter iz Seos.si«, ga spremenimo v »Mateja iz Seos.si«. Mateja je lahko fiktivna ali resnična, nekateri bodo zaradi tega, ker je nova oseba, elektronsko sporočilo, ki bi ga sicer spregledali, tokrat preverili, druge pa bo morda zanimalo, kdo je Mateja. Rule #1.
  • Pošiljatelj naj bo oseba Tole sploh ne bi smel biti test, ampak nekateri še vedno pošiljajo e-sporočila z imenom blagovne znamke. Ne, sporočanje prek e-pošte je sporočanje ljudem. To moramo vedno upoštevati, čeprav ne gre za pogovor na štiri oči.
  • Personalizacija zadeve. Če smo pametno pobirali podatke iz e-sporočil, smo za vsako osebo pridobili ločena podatka o imenu in priimku. Tako lahko pošljemo e-sporočilo z zadevo »Hej, %ime%, kdaj boš testiral teh 47 trikov e-mail marketinga?«
  • Vprašanje v zadevi. Glej zgornji primer. Bolj pogosto kot ljudi nagovarjamo, večja je možnost, da bodo odprli e-sporočilo.
  • Smeškoti. Emoticoni. Smajliji. Zadeva ? mora izstopati ? in biti nekaj posebnega. ? Večina sistemov za e-mail marketing ? in sistemov za branje e-pošte ? danes že podpira emotikone, zato ☃ jih redno dodajamo v besedila. ? Najlažje jih najdete tukaj in jih enostavno kopirate.
  • Glavna ideja e-pošte je zelo očitno izražena v zadevi. Prodajna e-sporočila vedno najbolje delujejo, če v zadevi piše -15 % na vse produkte. In medias res drugič.
  • Številka v zadevi. Številke v zadevi delujejo tudi, kadar ne gre za popuste. To je precej podobno »click-bait« naslovom za vsebine v stilu »5 korakov za lepo zadnjico« ali »47 email marketing testov«.
  • FOMO v zadevi. Kasneje bomo preverili, kako lahko v vsebini FOMO uporabimo neposredno z odštevalnikom. V zadevi to ni mogoče, lahko pa vseeno zapišemo Le še 24 ur za 20 % popusta. Ali Zadnji dan za naročilo. Ljudje se odlično odzivamo na FOMO in se bomo odlično odzvali tudi na takšno zadevo. Ali ste opazili, da sem FOMO dodal čisto na začetek zadeve?
  • FOMO na koncu zadeve. Zgoraj trdim, da je treba FOMO dodati na začetek zadeve. Torej »Le 24 ur«, »Zadnji dan« ipd. Seveda lahko vrstni red tudi obrnemo. Takoj prikažemo popust in popust naj bo prva stvar, ki jo uporabniki opazi. Torej – 20 % popust le še 24 ur na vse izdelke.
  • Bodite konkretni. Tole je napaka, ki sem jo sam delal najpogosteje. »Poglejte, kaj smo vam pripravili,« ne prepriča nikogar. Oziroma pritegne izredno majhen odstotek ljudi. »Magnolije so spet na zalogi« je veliko boljša zadeva, saj konkretno sporoča dvoje: produkt in kaj se z njim dogaja. Po mojih izkušnjah tudi »Presenečenje za vas …« ne deluje, ker je preveč kičasta.
  • Lažite. Mislim … Bodite ustvarjalni s prikrajanjem resnice na način, da bo bolj zanimiva za uporabnike. Izbrani ste bili za 20 % popusta. Kar je res. On ali ona in drugi naročniki na e-pošto so bili izbrani za popust. Nismo lagali in tudi nismo preveč kreativni.
  • Kratka. Zadeva, seveda. Kajti večina uporabnikov bo e-sporočilo odprla na mobilni napravi in videla le prvih 6 besed.
  • Povzetek vsebine. Vsako e-sporočilo ima tudi povzetek vsebine. To je tisto, kar se prikaže v drugi vrstici ali kot nadaljevanje zadeve. Nekateri sistemi za pošiljanje novičnikov (newsletter) imajo za to polje (Mailchimp), pri drugih se enostavno prikaže na začetku vsebine. Vse naštete trike pa seveda uporabimo tudi za optimizacijo tega povzetka.
  • RE: ali FW:
    Takšni maili izgledajo nekoliko spamersko, kljub temu pa se jih splača preizkusiti. Pretvarjamo se, da je uporabnik prejel odgovor na njegov/njen e-mail ali da mu je mail nekdo posredoval.
  • Orodja za testiranje zadeve e-maila
    Če delaš za angleško govoreči trg lahko uporabiš orodja, ki preverjajo, ali je tvoja zadeva dobra ali ne, še preden ga sploh pošlješ. Tega sam nisem testiral še, ampak vsekakor en test lahko narediš. Primer orodja tukaj.
  • Odjavil te bom
    Zadeva, ki dosega izjemne rezultate, ampak potem moramo imeti tudi kohones, da stvar resnično izpeljemo do konca. Uporabnikom, ki niso odprli zadnjih 3 mailov pošljemo tole. Tisti, ki ne odprejo in se ne odzovejo, so izbrisani iz liste. Zakaj bi plačevali za njih Mailchimpu, za ljudi ki nikoli ne odprejo e-maila (če še vedno plačuješ Mailchimpu, preberi tale članek).

Testi stopnje klikov iz vsebine

  • K vragu z oblikovalcem. Tale točka pove oblikovalcu Spoštujemo te in tvoje delo, ampak tokrat bomo poskusili drugače. Gumb, ki vodi uporabnike na spletno stran, bomo pobarvali in ga postavili na »napačno« mesto. Torej z barvo, ki ni zajeta v CTA, povrh vsega pa bo tudi utripal. Ja, utripal. Ja. Utripal. In grd bo.
  • Domača ni za nikogar. Uporabnika nikakor, nikoli in nikdar ne vodimo na domačo stran. Kar koli mu že prodajamo oz. mu želimo povedati, domača stran (osnovna stran, homepage) nikoli ni ciljna stran. Stran mora biti čim bolj relevantna za klikajočega uporabnika, zato ga vedno vodimo do kategorije ali produkta. NSAMCWADLP, pa sej o tem je že bilo govora.
  • Manj je zagotovo več. Razumem, spletna trgovina ste in veliko produktov želite promovirati. Ampak to, da imate 7 različnih ponudb v enem e-sporočilu, zagotovo ne pomaga. Preizkusite raje naslednje:  pošiljajte po konceptu ena e-pošta = eno sporočilo.
  • Res, manj je več. Tudi besedila in slik. Če ponujate en sam izdelek ali storitev, ne potrebujete veliko. Morda uporabljate AIDO ali pa kak drug sistem pisanja prodajnih sporočil, ki od vas zahteva različne stopnje sporočil, kar je odlično. Resno – če imate eno idejo, naj bo v e-sporočilu besedilo samo o njej, poleg pa gumb. Velik, jasen in očiten.
  • Besedilo ali slike. Še enkrat: ste spletna trgovina in prepričani ste, da morate vedno pokazati sliko produkta, njegovo ime in ceno. Včasih dodate še CTA (Call to Action, gumb, ki vabi k kliku), običajno ne. To moramo spremeniti, in sicer umaknimo vse slike. Samo odstavek ali dva besedila, ki povesta, za kaj gre, in gumb CTA.
  • FOMO v besedilo. Tole je ena mojih najljubših, ki tudi izvrstno deluje. V e-pošto dodamo odštevalnik do konca akcije. A? Takšen kot tale spodaj. Ki je vedno pravilen, ne glede na uporabnika. Kako? Tukaj je orodje, ki to omogoča:  http://motionmailapp.com/ (šele nedavno je prišlo še tole, če ga kdo preizkusi, naj sporoči, kako deluje.)
  • P.s. I love you. Na konec e-pošte dodajte P.s., v katerem v eni povedi povzamete, kaj vsebuje ponudba, in dodate še CTA. Deluje, ker ljudje pregledajo celotno sporočilo in se ustavijo na koncu.
  • Dodaj video posnetek v e-pošto. Tole v resnici ne deluje. Predvajanje video posnetka v e-pošti bo z zelo specifično kodo delovalo v približno 3 od 35 programih za e-pošto. Zato se z videoposnetki po mojem skromnem mnenju ne splača igrati. Lahko pa v e-pošto dodate sliko, ki je videti kot prvi kader videoposnetka originalno puščico iz logotipa YouTube. Uporabniki bodo sledili povezavi in si ogledali videoposnetek na vaši spletni strani (povezava mora torej voditi do vaše spletne strani, ne do YouTube). Če ne veste, zakaj, preberite tale članek na temo Kje objavljati vsebine.
  • Dodaj obrazec v e-pošto
    Tale spada v isto kategorijo kot zgornji o video posnetku. Deluje le ponekod. Ampak, morda lahko skehate kaj malo tako, malo tako. Vem, da eni šefi komaj čakajo, da dobijo obrazec v e-mail. Mogoče bo tole pomagalo. Še vedno pa se lahko samo delate in prikažete obrazec v e-mailu, nato pa na klik uporabnika peljete na pristajalno stran. Vsak občutek bo drugačen za uporabnika.
  • Naveži se na svetovne dneve
    Vem, zelo težko si je vsak teden izmislit dve tematiki za e-mail. Zato je pametno, da se navežeš na stvari v resničnem življenju. Recimo Svetovni dan miru. To je tak lep dan. Ali svetovni dan turizma. Skoraj vsak dan je svetovni dan nečesa. Tukaj jih najdeš vse.
  • Konverzacijski mail
    Pošlji email, v katerem poveš zgodbo, kot bi se pogovarjal. To so maili, kjer je (skoraj) vsak stavek v svoji vrstici, in tečejo kot zgodba, ki ti jo nekdo razlaga. Niso lepi, so pa učinkoviti.
  • Celotna vsebina v e-mailu
    Večina podjetij, ki po e-mailu pošilja bloge, bo v blog dodala povzetek bloga, nekaj vrstic ali samo naslov, nato pa uporabnike vabila k temu, da kliknejo in si preberejo blog na spletni strani. To je sicer ok, seveda pa je odstotek ljudi, ki bo kliknilo veliko manjši od odstotka ljudi, ki bo odprlo mail. Zato je verjetno pametno (vsaj potestirati) kaj se zgodi, če dodamo celoten blog v e-mail.
  • Prosi za share
    Tale je eden tistih, ki ga prebereš na nekem blogu, pa ga nikoli ne testiraš. Ampak ni prav. Za primerjavo, ravno včeraj sem poslal ven email na celotno bazo, v katerem sem prosil ljudi, naj mi pomagajo, da bo spletna stran bolje rangirala in naj mi dodajo link na mojo spletno stran. Vsaj trije so odgovorili da bodo. To so trije high DA, .edu linki. Torej, ta trik je, da pošlješ email in v njem rečeš, ok a lahko ta e-mail pošlješ enemu sodelavcu, sodelavki ali poslovnemu partnerju, za katerega veš, da ga bo zanimal? In ljudje ga bodo res poslali. Verjemi. Tako kot sem jaz dobil linke.
  • Litmusov test postavitve
    Če te resnično zanima, kako bo tvoj e-mail izgledal v najrazličnejših napravah, ga lahko testiraš tukaj. Tole je orodje, ki simulira različne naprave in odjemalce. Vendar ti odsvetujem uporabo tega. Pixel perfect je nekaj, kar mislim da je v e-mail marketingu odveč (in marsikdo se ne strinja z mano). Naprav je toliko, da izjemno težko za vsak pixel na vsaki napravi kontroliramo kje se nahaja. Zato ne komplicirajmo preveč, ampak raje pošiljajmo maile.
  • Dodaj povezave na slike
    Tale je tudi kompleksen. Po eni strani je seveda logično, da imamo vsako fotografijo klikabilno. Ker so ljudje navajeni, da lahko kliknejo povsod. Po drugi strani želimo zmanjšati število povezav v e-mailu, saj s tem povečujemo dostavljivost e-maila v inbox. Testiraj enkrat tako, drugič tako.
  • CTA na slikah
    Ne glede na to, da sem zgoraj napisal, da so ljudje navajeni klikat vsepovsod, to ne pomeni, da lahko pošiljaš e-maile, ki ne vsebujejo klica k akciji. Resno. Vsaka stvar v e-mailu rabi svoj CTA. Oziroma, tam kjer želimo, da bodo ljudje kliknili (slika, slika produkta, gumb) mora pisati Klikni tukaj.
  • Gumb ali tekstovni CTA
    In da se navežem na prejšnjega, včasih super delujejo povezave v besedilu, drugič (večinoma) delujejo bolje gumbi, torej glafični CTAji. Poskusi tako ali tako. Enkrat bo delalo eno, drugič drugo.

Vse ostalo, kar ni všteto v zgornje stopnje

  • Mobilni uporabniki. Google na svojih konferencah ne govori več  This is the era of mobile, ampak This is the era of IA. Vaša sporočila morajo delovati tudi na mobilnih napravah, ker bo velik odstotek uporabnikov vaše e-sporočilo odprl izključno na eni izmed njih. In če tega ne počnete, ste enostavno odpisani.
  • Zmotite se. Tale je za tiste, ki se želijo igrati s svojo znamko. Ima močan učinek. Pošljite e-pošto s sporočilom »hudo smo se zmotili, se opravičujemo«. Ker, ljudje smo pač tako grdi, da se veselimo težave, napake ali nesreče druge. In vsi bodo odprli takšno e-sporočilo z zadevo »Res me je sram, ta napaka me bo stala službe«. Seveda morate potem v sporočilu o tem tudi nekaj napisati. Vse je seveda odvisno od tega, kako daleč si upate. Lahko priznate, da gre samo za trik, lahko pa igrate naprej in … domišljija je brezmejna.
  • Follow up. Včasih pripravimo follow-up e-pošto za tiste, ki niso odprli našega sporočila. Spremenimo zadevo in ga 2 dni kasneje znova pošljemo. Pravi profiči (jao) pa vedo, da je treba sporočilo poslati tudi tistim, ki so ga že odprli, niso pa zaključili nakupa. Kajti to so vaši najboljši – skoraj – kupci. Njim pošljite dodatnih 10 odstotkov popusta in izpraznili vam bodo skladišče. Resno, videl sem rezultate takšnega sporočila.
  • Sporočilo je izenačeno na drugih kanalih
    Vse oglaševanje za dan pošiljanja in naslednje 3 dni naj se poenoti s sporočilom, ki je bilo v e-mailu. Torej header fotko v e-mailu uporabimo za Facebook oglas, za Google oglas in za vse ostale oglase, isto sporočilo pošljemo preko Facebook messengerja ipd.
  • Remarketing na klikerje
    Vse ljudi, ki so kliknili na link, dodajte v remarketing groupo in jim prikazujte Facebook oglase. Ta točka je relevantna le, če imate res veliko naslovnikov. Morda uporabite kakšen tool za dodajanje FB pixla v povezave (recimo tega), saj se vam bo povečal odstotek ljudi, ki jih bo Facebook zajel.
  • Pripravi pristajalno stran
    Predvsem spletne trgovine delajo to napako, da uporabnike vedno peljejo samo na kategorijo ali produkt. Torej na klasično pristajalno stran, ki ni prav nič drugačna od te, ki jo vidijo drugi uporabniki. Če si rekel v e-mailu da je 20 % popusta, dodaj ta banner tudi na spletno stran. Ali še bolje, celotno pristajalno stran oblikuj da bo podobna e-mailu, lahko ima še nagovor, živijo iz e-maila (verjetno kak boljši, pa se sedaj ne spomnim boljšega). Če so komunikacijska sporočila poenotena, to vedno odlično deluje.
  • Twitter Email
    Ne, ne bomo vdelovali Twitter objav v e-mail, ampak bomo e-mail napisali kot da bi bili na twitterju. Si predstavljaš? 140 znakov v e-mailu in nič več? Resno, poskusi.
  • Vsak e-mail mora biti A/B test nečesa
    Tole je bolj strateški nasvet, pa vseeno. Ob pošiljanju vsakega e-maila moraš nekaj testirati. Če ne drugega, vsaj dve različni zadevi. Mi smo imeli stvari pripravljene tako, da smo kr v template-ju za pripravo vsebine imeli Subject 1 in Subject 2, tako da se je za vsak email takoj pripravilo dve zadevi.
  • Ponovno pošlji uspešen e-mail
    Pošlješ e-mail in je zelo uspešen. Nato nanj pozabiš. Ampak, ni treba. Mail, ki je dobro delal lahko mesec dni kasneje pošlješ še enkrat, iz baze umakneš tiste, ki so ga odprli in tako zajameš nove uporabnike, ki ga še niso prejeli in tiste, ki so ga prejeli pa ga niso odprli in ponovno žanješ uspehe. To je super nasvet, vsekakor ga uporabim.
  • Ta tudi šteje
    Res sem se želel izogniti temu, da rečem “segmentiraj bazo”. Ker tale je 7 stranski meč. Ponavadi bazo enotavno preveč posegmentiramo, da bi dobili kakršenkoli resen rezultat, ali pa jo posegmentiramo tako, da je brezveze. Veliko razumevanja segmentiranja potrebujemo, da se z njim ukvarjamo, zato tega ne bom dodal noter, ne glede na to da je v čisto vsakem članku “Email marketing hacks” ki sem ga prečital v pripravi za ta članek.
  • Pošlji plaz e-mailov
    Tale je tudi tricky. Ideja je, da pošlješ tri e-maile ljudem, ki so odprli tvoj e-mail, enega za drugim, v istem dnevu. Če imaš sistem, ki ti pove, kdo je odprl mail in kdo je kaj kupil, potem je to zelo enostavno. Je odprl, ni kupil, pošljem mail ki ga spodbudi k nakupu 2 uri po tem ko je prejel prvi mail. Ja, odjave bodo, tudi kakšna pritožba, ampak to še nikogar ni ubilo. Ker bodo tudi prodaje.

Tako, sedaj pa je res čas, da preneseš tole datoteko in pričneš s testiranjem, kajne?

 

One Response

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Priporočeno

Ne zamudite novosti

Si se naučil/a kaj novega?
Če ja, mi dovoli, da ti pošljem naslednji članek kar na e-mail.