5 najpogostejših napak pri gradnji marketing ekipe

5 najpogostejših napak pri gradnji marketing ekipe

Precej pogosto pojasnjujem, da »jaz marketinga ne delam za druge, ampak le svetujem internim ekipam, kako naj izvajajo same«. Oziroma če gre za bolj sproščeno okolje, to postane »jaz sem se odločil, da je delati za druge preveč naporno, zato samo pojasnim, kaj naj drugi delajo in odidem, delo pa prepustim drugim«.

Če imaš nišo, se je moraš držati. Tako stalno srečujem ekipe podjetij, ponekod so to manjše ekipe dveh oseb, drugje velike desetih, pač odvisno od velikosti podjetja in marketinškega oddelka. Poleg velike verjetnosti gripe to pomeni, da vidim različne ekipe z različnimi sestavami, različnim številom oseb, več ali manj šefi, ki delujejo bolje ali slabše (čeprav če delajo z mano, kmalu vse postanejo vrhunske).

Zato pogosto vidim težave in napake, ki jih podjetja delajo pri sestavljanju marketinških ekip, ki onemogočajo njihovo resnično optimalno delovanje. Spodaj je seznam najpogostejših napak.

Veliko kuharjev, nobenega chefa

Pojma nimam o kuhanju in kuhinjah, razumem pa, da potrebujemo enega šefa. Pri ekipah se pogosto zgodi, da imamo veliko članov, ki želijo delati in radi delajo, nimajo pa šefa, ki bi jih usmerjal. Iz tega izhaja več posledic; najprej vsak dela malo po svoje. To, kar pač misli, da je najboljše, morda to, kar se mu najbolj da, ali to, kar se mu zdi najpomembnejše. Kar še zdaleč ne pomeni, da je najpomembnejše ali da bo prineslo največjo dodano vrednost.

Naloga šefa je, da vidi cilj in ključne točke na poti do cilja in vse to pojasni ostalim. Da jim napotke, kako priti do cilja, nato pa celotna ekipa skupaj prečka ciljno črto. Če tega ni, ima vsak svoj cilj in vsak svoj način, kako priti do njega. Cilj bo dosežen, vendar ali bo pravilen?

Seveda je takšen šef lahko zunanji svetovalec, pogosto pa je to premalo. Kajti znotraj podjetja potrebujemo nekoga, ki je dovolj visoko na lestvici (direktor ali VP za marketing/SEO/growth/online), da ekipi zagotavlja tudi vire in da poskrbi, da jo drugi oddelki jemljejo dovolj resno.

Pogosto je SEO natanko takšen, da potrebuje nekoga znotraj podjetja, ki bo zagotavljal, da bodo programerske ekipe resno jemale SEO, da ga bodo resno jemali še med pripravo vsebin, distribucijo vsebin, da bo SEO pomemben pri PR outreachu kot tudi pri povezavah s partnerji.

VELIKO CHEFOV (ALI PA SAMO EDEN), NOBENEGA KUHARJA

Nisem čisto prepričan, zakaj je tale članek poln kuharskih metafor, ampak podjetja pogosto zaposlijo šefa, manjkajo pa jim izvajalci. Če imamo šefa, mora ta ali biti sposoben (in imeti interes ter ne sme biti predrag) urediti tudi vso operativo ali pa mu moramo dati ekipo, s katero bo delal.

Možnost je seveda tudi, da šefu omogočimo zadosten budget, da bo za vse potrebno lahko nabral zunanje izvajalce, agencije in freelancerje, ki bodo uresničili njegovo vizijo, ampak ta varianta je dolgoročno dražja.

Nikakor pa se nam ne sme zgoditi, da imamo zaposlenega šefa, ki dela šefovske stvari, nimamo pa nikogar, ki bi izvajal operativo. In še to, da jih izvaja šef, je običajno bistveno predrago za podjetje. Če smo šefu dali šefovsko plačo (in seveda mu jo moramo dati), potem ga moramo uporabiti za vse kaj drugega kot klofanje SEO člankov (kar je primer dela, namenjenega čistemu juniorju).

En kuhar

Ta napaka se pogosto zgodi tudi na način, da podjetja pač vedo, da imajo sredstev samo za eno osebo, zato si želijo nekoga, ki bi delal vse. To so tisti oglasi, ki želijo oglaševalca, ki zna urejati spletne strani in programirati JavaScript, sicer pa tudi piše popolne članke in je odličen na sejmih. Z zadnjo predpostavko sem sicer pretiraval, ostalo pa je res.

Popolnoma razumem, da podjetje ne more zaposliti več ljudi, kajti vsaka oseba pač stane, jasno. Vendar takšen način dela pogosto poskrbi, da imamo slabo izveden marketing. Če je ta oseba premalo samostojna, bo izvajala vse, kar se od nje zahteva, in vemo, da če delaš vse, v resnici ne delaš ničesar dobro.

Srečo imamo takrat, ko je ta oseba dovolj samostojna, da si sama postavi prioritete, in dela tisto, kar dela najbolje, vse ostalo pa odloži na kasneje. Je pa takšna sreča precej redka. Običajno gredo takšne zaposlitve narobe.

En natakar

Naloga natakarja je, da sprejme naročilo, ga posreduje kuhinji in ga nato prinese do mize. Njegova naloga je tudi, da med jedjo preveri, ali je vse v redu (seveda v trenutku, ko ima gost polna usta) in na koncu pobere plačilo za storitev. Ni enostavno, je pa učinkovito.

Naloga natakarja ni, da pripravi mise en place ali da ocvre dunajca ali pa da da smetano na tortico. To so naloge kuharja.

Kljub temu se v podjetjih dogaja, da za spletno stran zadolžijo prodajnike, vodje pisarn, tajnice, pomočnice direktorjev, oglase pišejo vodje nabave, hišnica pa skrbi za strežnik.

Ne glede na to, da so te osebe zagotovo odlične v svojih poklicih in se kolikor se le lahko in z vso močjo in predanostjo trudijo, da bi opravile svoje in še dodatne marketinške naloge, to ne deluje. Težavi sta vedno vsaj dve: ni dovolj časa in ni dovolj znanja. Resnično potrebujemo precej časa, da se posvetimo vsemu, kar mora narediti oddelek za marketing in običajno v tem oddelku, ki se ukvarja le z marketingom, zmanjka časa, da bi naredili vse, kar morajo. Kaj šele osebi, ki ima že tako ali tako dela za 8 ur, sedaj pa smo jo zadolžili še za optimizacijo SEO s temi meta vsebinami.

Ekipi ne damo budgeta

Kakršna koli ekipa že je, en junior, pet juniorjev, pet šefov ali šef in super ekipa; če ne zagotovimo sredstev, bomo imeli težave. Budget mora biti tako za orodja (kakšen budget potrebujete za SEO orodja lahko preberete v tem članku), za oglaševanje pa tudi za izobraževanja.

gordon idiot sandwich GIF
gordon idiot sandwich GIF

Željo, da bi ekipa povečala prihodke, bo mogoče izpolniti le, če ji damo možnost, da kaj pametnega naredi. In budget 10 EUR na dan za oglaševanje ni budget. Enkrat drugič bom pisal, kakšni morajo biti marketinški budgeti, da je sploh mogoče zagotoviti rezultate, ampak na kratko:

Če želimo x nakupov, moramo predvidevati, da moramo za vsak nakup na spletno stran pripeljati 100 obiskovalcev. Pri povprečni ceni klika 0,2 EUR moramo za to nameniti 20 EUR. Torej če želimo dodatne 3 nakupe na dan, moramo pripraviti oglaševalski budget 1.800 € na mesec (to je seveda samo primer, ampak način razmišljanja o budgetu mora slediti takšni logiki).

In to je le oglaševalski budget, da ne govorimo o provizijahza agencije, o orodjih, izobraževanjih, budgetu za testiranje itd.

Tako kot damo nabavnikom telefon, delavcu proizvodni stroj in zapisnikarju pisalnega, moramo marketingarjem dati njihova orodja.

Ste kdaj storili katero izmed teh napak? Ali imate popolno marketinško ekipo? Pišite mi na peter@seos.si.

Tole bi še moral prebrati:

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.