5 Nastavitev google analytics, ki vam uničujejo podatke

Google Analytics moramo uporabljati dnevno. In vsi, ki delajo v vaši marketing ekipi, morajo imeti dostop do analitike, jo razumet, vzdrževat, negovati in analizirat. Brez tega pač ne gre.

Pred začetkom vsakega projekta preverim analitiko, da sploh vem, o čem se bomo pogovarjali. Da se bomo sploh imeli o čem pogovarjati. In pogosto vidim analitiko, na katero so vsi v podjetju pozabili. Večina analitike je v zelo slabem stanju, tista, ki se uporablja, pa običajno ni prav dosti boljša.

Spodaj je seznam najpogostejših težav v analitiki, ki jih lahko odpravite sami. Začnemo z najbolj naprednimi, na koncu pa so tiste, ki jo morate brez izgovorov urediti prav vsi.

Preden delamo karkoli, moramo poskrbeti za varnost podatkov

Najprej bomo torej ustvarili nov View. Podatki in strani so v GA razporejeni hierarhično. Hierarhija je Account, Property, View. Večina vas ima verjetno samo en Account, ta lahko vsebuje več različnih spletnih strani. Če jih imate več, nič zato. Za vsako spletno stran potrebujemo nov Account, ki pa je vezan na domeno (to je poenostavljeno, ampak za zdaj bo zadostovalo). In znotraj tega Accounta lahko imamo več Viewov, torej pogledov, kjer se zbirajo isti podatki, ki se sortirajo in predelujejo na različne načine.

Preden se česar koli lotimo, moramo izdelati varnostno kopijo podatkov.

To naredimo tako, da ustvarimo nov View in vse akcije spodaj izvedemo na tem novem pogledu.

Potem bomo ustvarili še en View, ki ga bomo uporabili za (prosto po Boštjanu Hozjanu) t. i. Raw Data View. Torej pogled, v katerega ne bomo posegali, v njem se bodo zbirali podatki, takšni kot so in kot pridejo v analitiko. Torej kadar koli bo šlo kaj (ali vse) narobe (čeprav skoraj ne more iti), bomo lahko posegli po teh »deviških« podatkih.

Torej odpremo administracijo (spodaj levo v GA je ikona zobnika in besedilo Admin). Zagledali bomo nekaj podobnega, kot je prikazano spodaj. Tukaj vidimo tudi strukturo, ki sem jo omenil. Moj Account za vse moje osebne spletne strani se imenuje Splošno, seos.si pa ima svoj Property. Sedaj kliknemo Create View in ga poimenujemo www.seos.si Raw Data. Nastavimo časovni pas in postopek je zaključen. Nato postopek ponovimo in ustvarimo še en View, ki ga poimenujemo www.seos.si Active.

(Malo sem zakompliciral zadeve, lahko bi namreč že obstoječ račun uporabili za Raw View, ampak ne vem, kaj ste dosedaj delali na njem. Tako da je to najbolj varna možnost.)

Zdaj smo pripravljeni na urejanje vsega ostalega. Ampak ne pozabite, če ste imeli v prejšnjem profilu nastavljene Goals ali Ecommerce, moramo to nastaviti tudi v novem pogledu, saj se te nastavitve med pogledi ne prenašajo.

Izbrišimo FBCLID iz URL naslovov

Ko odprete Google Analytics ter preverjate, katere so tiste strani, ki jih uporabniki najpogosteje obiskujejo, in analizirate njihovo kakovost, boste pogosto zagledali nekaj takega:

Seznam naslovov URL je porušen, saj se k naslovu URL samodejno dodajajo spremenljivke, zato težko analiziramo, koliko je bilo v resnici obiska na posamezni strani in kaj je ta obisk na strani počel. FBCLID je spremenljivka, ki jo naslovu URL samodejno doda Facebook in tako spremlja, kaj se dogaja na posameznem naslovu URL. Za analitiko je nepotrebna, seveda pa je ne moremo izbrisati, saj nimamo vpliva nanjo.

Lahko pa analitiko nastavimo tako, da samodejno ignorira FBCLID. To naredimo v administraciji Google Analytics (torej spodaj levo kliknemo ikono zobnika, kjer piše Admin).

Kliknemo View Settings in poiščemo postavko Exclude URL Query Parameters. Vanjo lahko vpišemo vse spremenljivke, za katere želimo, da jih Google Analytics ignorira. Vpisati moramo pa vsaj FBCLID, kot je to prikazano na spodnji sliki.

Vsi podatki od danes naprej bodo očiščeni teh nepotrebnih spremenljivk v naslovu URL. Ampak podatki iz preteklosti se ne spreminjajo. To pomeni, da bodo vsi stari podatki še vedno vsebovali to spremenljivko. Vsaj od sedaj naprej pa boste imeli počiščene podatke. Spodaj lahko vidite, kako se je meni spremenil pogled, ko sem te nastavitve izvedel v svoji analitiki.

Lastni obisk in nakupi na spletni strani

Verjamem, da ste zelo zagreti za svojo spletno stran, da jo pogosto obiščete iz različnih virov in ker vas je strah, da kaj ne dela, pogosto tudi opravite nakup ali drugo testno transakcijo. Seveda pa se vaši ogledi, obiski vaših sodelavcev, pa upravljanje, obisk iz vaših poslovalnic, kjer prodajalke spletno stran uporabljajo za prikaz zaloge in produktov – vse to se redno zapisuje v Google Analytics.

Seveda pa sami niste tipični uporabnik spletne strani, zato teh podatkov v analitiki ne potrebujemo.

Posledično je nujno, da sebe in svoje sodelavce izločimo iz analitike. Vsaj iz tega profila, na katerem bomo analizirali uspešnost naših marketinških akcij.

Za to uporabimo filtre, ki jih najdemo pod zavihkom View Settings. Ti filtri so splošno uporabni za marsikaj, v konkretnem primeru pa bomo uporabili filter glede na naslove IP. Naslov IP je naslov vašega računalnika, s katerega se prijavljate v svetovni splet. Razumljivo je, da ga ne veste na pamet, lahko pa ga najdete na https://whatismyipaddress.com/.

Ta naslov IP nato vpišete v filter, nastavite jih tako, kot je prikazano na sliki spodaj.

Neurejene nastavitve preusmeritev

Ko delamo pregled SEO na spletni strani, preverimo tudi, ali so na spletni strani pravilno urejene preusmeritve. Preusmeritve so lahko takšne ali drugačne, nekatere izmed njih pa so odgovorne tudi za mešanje štren v analitiki.

Takšne preusmeritve so tudi preusmeritve zaključnih poševnic ( / ). V teoriji je torej

https://www.seos.si/zakaj-je-peter-najboljsi

popolnoma drugačen naslov URL od

https://www.seos.si/zakaj-je-peter-najboljsi/

In analitika ju jemlje kot dva popolnoma različna naslova URL, ne glede na to, da sta v resnici enaka in v resnici uporabnikom podata enako vsebino. Zato moramo vedno poskrbeti, da imamo enega 301 preusmerjenega na drugega. Prvega na drugega ali drugega na prvega, popolnoma irelevantno. Pomembno je, da se naloži le eden.

V analitiki to težavo zaznamo zelo enostavno, in sicer pod Site Content bo vsak naslov URL naveden dvakrat. Rešitve pa tokrat ne nastavimo v analitiki, ampak na strežniku (ali spletni strani), tako da ne bom opisoval končne rešitve, ampak vas bom usmeril na vašega vzdrževalca spletne strani, ki vam bo lahko pomagal.

Cilji – Goals

Zgoraj zapisano so finese. Malenkosti, ki nam pomagajo, da so naši podatki deset odstotkov bolj zanesljivi, bolj natančni in preglednejši. Vse to pa nam čisto nič ne pomaga, če nismo nastavili ciljev, ki jih spremljamo v analitiki.

Kot cilj lahko spremljamo katero koli akcijo, ki jo uporabnik naredi na spletni strani. To je lahko nakup, poslano povpraševanje, prijava na novičnik (newsletter. Moj lektor pravi, da mora nujno pisati novičnik, jaz mu pravim, da tega nihčene razume, tako da to je kompromis), prenos e-knjige, prijava na spletni seminar itd.

Nič ne boste naredili, če na roko štejete prijave na spletni seminar, če imate zaledni sistem, ki vam pove, koliko je bilo nakupov. Vse to so podatki, ki so sicer lahko koristni, vendar ne za marketingarje. Marketingarji moramo uporabljati Google Analytics, ker nam pomaga pridobiti informacije, od kot so prišli uporabniki, ki so izvedli cilj, in kaj so na spletni strani videli takšnega, da so se odločili za izvedbo cilja.

Zato moramo nujno, brez izjeme in vedno – brez ampak, tudi, mislim, enkrat je nekdo rekel, mi imamo to urejeno drugače – v Google Analytics nastaviti cilje, vedeti moramo kateri so in redno jih moramo spremljati.

V nasprotnem primeru je vsaka minuta, ki jo porabite v Google Analytics, zapravljen čas.

Zato kliknemo Conversions in nato Goals in sedaj moramo imeti podatke. Takšen zaslon je nesprejemljiv.

Resno, če niste nastavili Goals, se vprašajte, kaj sploh delate na spletu. Kako veste, ali sploh delate dobro? Enako velja tudi za e-commerce nastavitve. Ampak, to je že nekaj drugega.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Priporočeno

Ne zamudite novosti

Si se naučil/a kaj novega?
Če ja, mi dovoli, da ti pošljem naslednji članek kar na e-mail.