Ankete v člankih: Seo trik 150 IQ

Ko nečaka peljeva na morje, mi večkrat pove, da on to naredi IQ 150. In jaz, ker sem hip in v koraku s časom in prostorom, vem, kaj to pomeni in znam to uporabiti v povedi. 😉

Svojim naročnikom večkrat razlagam, da imam svoje lastne projekte zato, da testiram in preizkušam nove zadeve. In to sem si vedno želel tudi od ljudi, ki so prišli na razgovor za službo. Hkrati pa je to tudi tisto, kar najpogosteje predlagam, ko me sprašujejo, kako začeti v SEO ali na področju marketinga. Naredi si svojo spletno stran in se uči. In to učenje se nikoli ne konča, kajti naša naloga je učiti se, učiti se in še enkrat učiti se.

To niso čisto prazne floskule, res imam spletne trgovine in novičarske bloge, kjer preizkušam novosti in jih nato predlagam svojim naročnikom. In danes je en tak dan, ko bomo trik uporabili v praksi (takšna iz prakse objava je tudi Casestudy o povratnih povezavah, preberi jo tukaj.)

Res je, da stalno trdim, da bounce rate in time on site nista metriki, ki bi ju Google uporabljal za rangiranje spletnih strani. In to zastopam še danes. Kar pa ne pomeni, da teh metrik ni treba izboljšati. Samo pogled moramo spremeniti. Ne gre za to, da bi morali ljudi čim dlje časa zadržati na naši spletni strani, ampak da moramo imeti takšno vsebino, da pritegne potencialne obiskovalce in reši njihove težave, kar pa sočasno pomeni tudi, da se bodo obiskovalci na naši strani zadržali dlje.

V besedila stalno dodajamo fotografije, video posnetke, slike, infografike, sezname in še marsikaj. Sliši se čudno, vem, da moramo to sploh pojasnjevati, saj so ljudje že od nekdaj v članke dodajali slike. Ampak razlika je v tem, kako se podjetja lotevajo optimizacije SEO in kako vsebinskega marketinga. Če članek naroči oseba, odgovorna za vsebine, potem bo lep, z grafikami in vsem, kar spada zraven, če pa članek naroči oddelek za SEO, bo članek obsegal zgolj 600 znakov besedila. Zato moramo vedno znova ponavljati, da je treba pripraviti vsebino, ki ne vsebuje samo besedila.

No, to the point. Mislim, da sem idejo dobil od omisli.si (ker se človek največ nauči od svojih naročnikov); prvi korak proti IQ 150 je, da na pristajalni strani objavimo anketo. Postavimo par vprašanj, ki se vežejo na temo prispevka. Obsega naj relevantna kot tudi zabavna vprašanja. Enostavna, hitra, kratka. Ideja je, da ljudi že s tem, ko vidijo anketo, zadržimo in jih pritegnemo k interakciji s člankom.

Ankete enostavno izdelamo z Google Forms (zakaj z Google Forms in ne kakšno drugo aplikacijo, izveste kasneje) in jih s preprosto kodo HTML vključimo v spletno stran. Ni veliko dela, pa še brezplačno je. Če je mogoče, se izognite zbiranju osebnih podatkov, kljukic pa tudi ne potrebujete, zgolj dve vprašanji ali tri.

Mimogrede, če želite biti obveščeni o poteku izpolnjevanja vaše ankete, lahko nastavite, da vas forma ob vsaki izpolnitvi obvesti prek e-pošte. Jaz mam to z Zapierjem urejeno tako, da so vsi odgovori posredovani na Slack, tako da vedno vem, kako stojijo zadeve.

Glavni trik šele prihaja

Sedaj se vam začnejo zbirati odgovori, kar je super. Ljudje so dalj časa na strani in so bolj zainteresirani za vašo vsebino.

Ampak podatke, ki smo jih dobili, moramo nekako uporabiti: zakaj jih ne bi prikazali v dotičnem članku? Google Sheets, kamor uvozimo podatke iz obrazca, ponuja možnost vdelave grafov v HTML. To pomeni, da lahko graf brez težav vključite v spletno stran.

Tako dobite dodatno vsebino, ki je interaktivna in se spreminja glede na odgovore, ki jih podajo uporabniki. Tako boste imeli na spletni strani vedno nekaj svežega in drugačnega.

In zdaj to ponovimo za vseh deset najbolj obiskanih člankov na spletni strani in dobimo boljšo, kakovostnejšo ter posodobljeno vsebino.

In ker sem hip in razumem internete:

Tole bi še moral prebrati:

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.