fbpx

Avtomatizacija e-mail marketinga

10 najpogostejših zmot pri pripravi e-mail marketing avtomatizacije (prevod je precej okoren, ampak moramo ga imeti. E-mail marketing automation je beseda dneva za prijatelje MA):

1. Imeli bomo manj dela z e-mail marketingom.

Ne, odpirate nov kanal in dela bo več. Priprava strategije, priprava vsebin, priprava metrik in priprava avtomatizacije zahtevata precej dela. E-mail marketing, ki ste ga delali do sedaj, boste delali še naprej. Verjetno ga boste še nadgradili, zato bo dela več in nikakor ne manj.

2. Mailchimp zadostuje namenu.

Res je, Mailchimp je v redu program za pošiljanje masovne pošte, ki omogoča tudi pošiljanje »e-mail dripov / sekvenc / avtomatskih odzivov«, ampak to ni marketing avtomatizacija. Pa še drag je.

3. Uporabili bomo obstoječe pristajalne strani.

Tudi tale bo težka! Ko boste k MA pristopili pravilno, boste ugotovili, da je potrebno za različne ciljne publike v različnih fazah nakupnega procesa pripraviti različne pristajalne strani. Pogosto boste ugotovili, da imate težavo tudi s svojo spletno stranjo, saj jih nimate kam umestiti.

4. Prepogosto bomo pošiljali e-pošto, ljudje nas bodo siti.

Prepogosto pošiljanje e-pošte ne obstaja. Ja, nekateri se bodo odjavili z vaše liste, ampak s tem ni nič narobe. MA pošilja e-pošto na podlagi akcije, ki jo ljudje izvedejo (npr. si s spletne strani prenesejo e-knjigo), zato bodo e-pošto pričakovali (no, vsaj razumeli, zakaj ga bodo dobili, če že ne pričakovali).

5. Kupili bomo ta drag sistem za marketing avtomatizacijo, ki bo rešil vse naše težave.

Ne, še vedno boste imeli veliko dela s prvo točko. Noben sistem vas ne odreši priprave vsebin.

6. Avtomatizacijo enkrat nastaviš in dela.

Res je. Stvari lahko naredimo tako, ampak bolje je, da sproti merimo in nadgrajujemo. Za vedno boljše rezultate je treba redno izboljševati obstoječe in dodajati nove e-mail dripe (to so sekvence e-mailov, ki se pošljejo samodejno) glede na to, kaj uporabniki počnejo na naši spletni strani.

7. E-pošte v poplavi novičnikov nihče ne bere.

Ne glede na to, da se je odstotek odprte e-pošte (open rate) znižal in tudi kliki iz e-pošte na spletno stran (CTR) so v povprečju upadli, je ravno avtomatizacija e-mail marketinga tista, ki zagotavlja izjemne rezultate, saj sledi akcijam posameznika (kliku, obisku, prenosu). Samo pravilno mora biti nastavljena (DKIM, SPF itd.).

8. Na spletno stran bomo v nogo dodali »prijavite se na naše novice« in ljudje nam zaupali svoje kontaktne informacije.

Vaše novice nikogar ne zanimajo. Vaš 1-urni brezplačni webinar na temo razmnoževanja sobnih rastlin pa zanima velik del vaše konkretne ciljne publike. Ti vam bodo dali dovoljenje za komuniciranje (če imate obrazec za prijavo v nogi, preberite to.)


E-pošto pošiljam že skoraj 10 let.
Takrat se še nismo ukvarjali z »zavihkom promocije« ali malenkostmi, kot je GDPR.

Danes je e-mail marketing bolj zahteven kanal, ki pa lahko še vedno prinaša dobre rezultate. MA (saj veste, MA je za prijatelje e-mail marketing avtomatizacija) zagotavlja še boljše rezultate, saj pošlje e-pošto takrat, ko si jo uporabnik želi, oz. jo pošlje, ko smo še vedno v mislih uporabnika, saj je bil še pred kratkim v stiku z našo spletno stranjo. Najbolje deluje skupaj z masovnim e-mail marketingom, ki še vedno predstavlja osnovo, s katero lahko dosežemo veliko število ljudi.

Vzpostavitev MA predstavlja velik zalogaj, ki ga je težko izvesti v enem koraku. Strategij, vsebin in merjenja je po navadi toliko, da je mnogo bolje, če se lotimo ene akcije za drugo. Šele ko eno končamo, se lotimo druge. V prvem koraku mora vedno stati analiza ciljne publike in njihovih potreb. Poiskati moramo tisto težavo, s katero se srečuje velik del naš ciljne publike in ki jo lahko rešimo. Tako dobimo tisto, kar jim lahko ponudimo v zameno za njihov e-naslov. Potem se delo šele začne, kajti sedaj moramo ugotoviti, kateri so nujni koraki, ki jih mora naša bodoča stranka narediti, da jo pripeljemo do nakupa. Po teh korakih jo nato vodimo s posameznimi e-poštnimi sporočili, ki jih pošiljamo v zaporedju.

MA prepogosto predstavlja le cilj, ki nam bo prinesel nakupe, premalo pa o njem razmišljamo kot o sredstvu za faze, ki sledijo nakupu. SAAS (podjetja, ki prodajajo naročnine) in druga podjetja, ki so odvisna od tega, kako dolgo kupci ostanejo njihove stranke, bodo z e-mail marketingom poskrbela za uspešnejši on-boarding in za zmanjševanje churna (odstotka uporabnikov, ki ne podaljšajo naročnine).

Konec koncev MA ne sme biti odvisen le od e-pošte. Ja, v osnovi se imenuje e-mail avtomatizacija, ampak pravzaprav bi jo morali imenovati avtomatizacija marketing in vanjo povezati še FB messengerSMS sporočanjetelefonski stik in še kaj. Sporočilo, za katerega menimo, da ga naša (bodoča) stranka mora prejeti, moramo do nje dostaviti ne glede na kanal in pogosto je kakšen drug kanal lahko bistveno primernejši.

Tale kanal, na katerem ravnokar komunicirava, je na primer izjemno priročen, da pojasnim vse, kar sem že opisoval.

Za nadaljevanje morava preskočiti na drug kanal. Pošlji mi e-pošto prek kontaktnega obrazca na vrhu strani. Če si pa že čisto na koncu nakupnega procesa, me lahko tudi pokličeš.

P.s. Je pa še ena druga možnost … Preberi “Ne bodite leni, nehajte uporabljati Mailchimp“.