Tole je članek, ki ga mora imeti vsak SEO blog. Ker brezplačna orodja za optimizacijo iskalnikov vsi potrebujejo in vsi iščejo. Nastal je precej dolg blogpost (ok, ni tako zelo hudo, 2000 besed) … Kofe, kokice, gremo.
V tem članku so predstavljena najpomembnejša SEO orodja:
Google Search Console (nekdanji Google Webmaster Tools)
Tole je največja osnova. Google vam sam pove, kaj je narobe z vašo spletno stranjo. Ne rabite SEO strokovanjakinje, ne rabite plačevati tisoče EUR za tehnične analize ali SEO strategije. Poglejte, kaj vam Google sam pove. Glavne stvari, ki jih morate nujno narediti v Google Webmaster Tools so:
- Potrditi www in ne-www varianto spletne strani in nastaviti, da Google prikazuje le eno.
- Nastavite državo, ki jo ciljate s spletno stranjo.
- Poslati sitemap.xml datoteko, da lahko spremljate kaj se dogaja z vašimi URLji.
- Če ste bolj napredna spletna stran, spremljate AMP in Rich snippets integracije.
Še tole, Google Webmaster Tools imajo sedaj novo izvedbo svojega orodja, ki je 100 x boljša od starega. Sicer ima zanekrat samo dve funkcionalnosti, ampak to sta točno tisti dve, ki jih najbolj nujno potrebujete. V izjemne podrobnosti vam pokaže kako indeksira URLje, kaj je narobe, kaj ni narobe itd., tako da lahko sedaj končno analiziramo kaj točno se dogaja z URLji v Google indexu. Pokaže vam tudi performance, torej pozicije v iskalnih rezultatih, CTR-je, število prikazov in število klikov. Za leto in pol nazaj. Teh podatkov vam nihče drug ne more dati. Spodaj je primer takšnega poročila za 16 mesecev.
Zdaj pa najpomembnejše:
- Vsakega 1 in 15 v mesecu se vpišite (vi, ali pa najdite nekoga v vaši marketing ekipi) v Google Webmaster Tools in poglejte, kaj se dogaja pod Messages, pod Structured Data, pol HTML Improvements, pod Search Analytics, pod Internal Links, pod Mobile Usability, pod Index Status in pod Crawl Errors. To, da smo postavili orodje nam ne bo nič pomagalo, če ne preverjamo kaj se dogaja v orodju. To nam bo tudi zagotavljalo, da se bomo začeli bolj aktivno ukvarjati s SEO-tom.
- Če vam to ne uspe (2 x mesečno 15 minut za tisto, kar vam pripelje največ obiska na spletno stran. Resno ne gre?), vsaj redno spremljajte e-maile, ki vam jih pošlje Google. Ker ne samo da vam v orodju napiše, kaj je narobe z vašo spletno stranjo, za najpomembnejše težave vam pošlje še e-mail. Ampak, poštar zvoni samo enkrat … Ne pozabite tega.
Najdeš ga tukaj http://google.com/webmasters
Bing Webmaster Tools
Bing? Kdo? Ne bit presenečeni. Res je, da v Sloveniji Binga ne uporablja nihče. To pa ne pomeni, da je irrelevanten iskalnik. Marsikje po svetu dosega 10 – 20 % tržni delež. Kar ni malo. Če ne drugače, lahko Bingova orodja uporabimo za to, da bolje razumemo našo spletno stran in da pogledamo, katere težave nam bo on javil. Orodja, ki nam jih ponuja so podobna tistim, ki jih ponuja Google, ima pa tudi kakšno svetlo izjemo. Recimo tole, da mu poveš katere social network strani so del tvoje strani in ti potem Bing pove, kako pogosto social network strani prikazuje v iskalnih rezultatih. Youtube, pinterest, facebook page, vse to in še kaj je mogoče dodati.
Se vam ga splača uporabljati? Če delujete na trgih izven EU po moje da. Jaz ga uporabljam za spletne strani, ki delujejo po vsem svetu. Sicer pa, poglejte v vaš Google Analytics in razumeli boste, ali se vam splača ali ne.
Najdeš ga tukaj https://www.bing.com/webmaster/
Open Site Explorer
Tale ne obstaja več. Je bil pa moj najljubši za preverjanje povratnih povezav. Sedaj ga je zamenjal link Explorer. In vsem tistim, ki pravite, da o moz.com orodja zastarela pravim “Haters Gonna Hate”. Orodje je precej boljše, kot je bil stari Open Site Explorer, predvsem po količini povratnih povezav, ki jih vsebuje. In ja, jasno je, da tale (seos.si) spletna stran potrebuje nove povratne povezave. A mi šenkaš eno? Hej, resno mislim. Če imaš spletno stran, rukni en link. Nobenemu ne škodi.
Orodje Link Explorer ti pokaže povratne povezave na tvojo spletno stran in njihovo kvaliteto na skali od 0-100, temu pa reče Domain Authority, torej avtoriteta domene. Pokaže ti število domen in strani, ki vsebujejo link nate in pokaže ti na kateri URL na tvoji strani linkajo. Pokaže ti pridobljene in izgubljene linke skozi čas.
In ja, poleg tega da ga uporabljamo za spremljanje povratnih povezav, ki jih dobi naša spletna stran so takšna orodja nujna za analizo konkurenčnih povratnih povezav in za pripravo na pridobivanje novih povratnih povezav.
A je boljši od aHrefs-a? Tole je izjemno težko vprašanje. Mislim, da sta za oba good enough. Moz pravi, da je zdaj končno spet nazaj, takšen kot je bil pred 47 krizami. Jaz mu verjamem,ti? Mimogrede, tale knjiga je izšla.
Orodje najdeš tukaj https://analytics.moz.com/pro/link-explorer/home
UberSuggest
Tole orodje je bilo predolgo pod mojim radarjem in ga nisem uporabljal. Ne vem kako se je to zgodilo, ampak sedaj je tukaj. Ponavadi sem rekel, da moramo uporabljati Google Keyword Planner za research ključnih besed, ker drugega orodja pač nimamo. Sedaj to ni več res. Imamo tole, ki je brezplačno orodje in ga lahko uporabljamo za analizo ključnih besed in … deluje. Prikazuje tudi veliko število neprodajnih ključnih besed, česar Googlov keyword suggestion tool pogosto ni znal.
Količina ključnih besed, tudi takšnih long-tail je izjemno visoka, zato je orodje res precej uporabno. Spet, ko se sprašujemo o čem naj pišemo, kašen naj bo naslov ali kakšna naj bodo podpoglavja, so takšna orodja neprecenljiva in nujna postojanka.
Glej in se čudi. https://neilpatel.com/ubersuggest/
SPYSERP
Seveda si želimo vsak dan preveriti, kako dobro je naša spletna stran pozicionirana v iskalnikih. In ta podatek potem primerjati s prejšnjim tednom, mesecem, ga videti na grafu ipd. Ne glede na to, da pozicija v iskalniku ni ravno najpomembnejša metrika (o tem kdaj drugič), je še vedno tista, ki jo želimo gledati. Seveda gledamo spremembo pozicije kot relevantno metriko. Zato potrebujemo orodja, veliko jih je in različna so. Lahko vam priporočam velika in super orodja, ki stanejo veliko dinarčkov, ampak to večini ne bo pomagalo.
Tole orodje je brezplačno za osnovni tracking, seveda pa ga lahko tudi plačamo in bomo lahko sledili več rpojektom, več ključnim besedam bolj pogosto in dobili tudi dodatne analize. Ampak, brezplačen paket je čisto ok za osnovno preverjanje pozicij.
Outreach Ninja
I know, ninja nihče danes več ne uporablja, razen Outreach Ninja. Mogoče zato, ker so res ninđa? There can be only one?
Kakorkoli, tole orodje mora biti v škatli z orodjem vsakega, ki se želi resno lotiti outreach-a za linke. Torej iskanja povratnih povezav s kontaktiranjem lastnikov spletnih strani. Outreach ninja ti omogoča najprej iskanje priložnosti za backlinke glede na ključno besedo (kjer ti pokaže podatke o številu sledilcev na socialnih omrežjih, kontaktne podatke, SEO podatke in vse drugo, kar je pomembno pri izbiri) nato pa grajenje baze potencialov, pošiljanje personaliziranih e-mailov iz templatejev, taging mailov in spletnih strani. Torej vse, kar potrebuje človek za to, da dela organiziran outreach. Seveda spremlja open rate, click rate, response rate in še kaj.
Ali lahko vse to delaš na roko? Seveda da lahko, bo pa trajalo dalj časa in enkrat se boš zgubil. Res pa je, da ninja outreach ni zastojn, Single User plan je $ 69.
KWFinder
Tole je še bolj specializirano orodje za analizo ključnih besed in konkurenčnosti le-teh. Ne le, da ti pokaže katere so sorodne ključne besede imajo koliko iskanj, ampak ti zraven pokaže tudi težavnost teh ključnih besed. Še več, pri vsaki ključni besedi ti pokaže tudi kateri URLji rangirajo in kako kvalitetni so ti URLji, ki rangirajo.
Tole je za analizo ključnih besed, ki se jih splača uporabljati v optimizaciji za iskalnike, super tool. Za pripravo vsebin za SEO vedno iščemo low competition, high volume ključne besede (ok, ne vedno, eden izmed načinov je tole). In tole orodje nam jih enostavno najde, pogledamo konkurenco, vidimo da je prvo mesto dosegljivo, pripravimo novo vsebino, uredimo par povratnih povezav in to je to.
Jaz za analizo keywordov za nove vsebine uporabljam samo še tole orodje. In brezplačna varianta je čisto dovolj, ko imaš enkrat sistem in potrpljenje.
Najdeš ga tukaj https://kwfinder.com/
Drop My Link
Tole je pa potem že orodje iz tadruge torbe. Ne, ta druga torba ni črne barve, ampak je to torba v kateri se znajdejo malo bolj napredna orodja za trenutke, ko greš res globoko. Pridobivanje povratnih povezav je še vedno the one thing, ki ga je najtežje delat. Ali pa je to samo moje mnenje, pač rich snippetse že sprogramiraš, vsebino že napišeš, ampak pridobivanje povratnih povezav je pa prava SEO magija. Ročno iskanje priložnosti za linke zna biti kompleksno, to orodje ti malo pomaga. Pomaga ti zgenerirati tiste bolj kompleksna Google iskanja, ki jih rabiš zato da najdeš strani na tvojo tematiko na katerih lahko objaviš svoj blog.
inur:blog -“comments closed” “post a comment” optimizacija za iskalnike
Tole je samo primer iskanja, ki ga ponavadi ročno vpišeš v Google, ki bo poiskal vse spletne strani, ki vsebujejo ključno besedo “optimizacija za iskalnike”, poleg tega pa v URLju spletne strani vsebuje besedico blog, v vsebini vsebuje tudi besede “post a comment”, ne vsebuje pa besede “comments closed”. Torej precej natančno bom lahko našel strani, ki so na relevantno tematiko in še vedno dopuščajo da pustim komentar.
In tole orodje vam olajša generiranje takšnih iskanj (in drugih, bolj relevantnih) tudi z idejami, kaj in kako iskati. Res super.
Najdeš ga tukaj http://dropmylink.com/
TunnelBear
Ni neposredno SEO orodje. Ampak, včasih je potrebno iti ročno pogledati kaj se dogaja v rezultatih iskanja v drugih državah. In to je precej problematično, ker seveda težko google.de prepričamo, da nam pokaže rezultate kot bi se nahajali v nemčiji. Za pretvarjanje, da smo v Nemčiji najraje uporabljam TunnelBear. Brezplačna varianta ima kar nekaj podatkov brezplačno, tako da lahko kar nekaj stvari raziščemo. Omogoča pa surfanje iz svašta držav in precej enostaven je. Generalno pa, to je ja, brezplačen VPN servis. In lep je. In zabaven. Ker medved koplje jarke.
Najdeš ga tukaj https://www.tunnelbear.com/
Orodja za hitrost spletne strani
Po objavi me je Had spomnil, da sem pozabil orodja za merjenje in analizo hitrosti delovanja spletne strani. Kako mi je to uspelo, ne vem, ampak mi je. Generalno uporabljamo dva orodja, eno je Googlovo (tukaj) in drugo Pingdomovo (tukaj). Orodji delujeta nekoliko različno, zato moramo uporabljati obe.
Googlovo orodje deluje tako, da preveri katere stvari imamo urejene na spletni strani, glede na vse strani ki bi morale biti urejene na spletni strani. In seveda poda ideje za nadgradnje. Kar je ok, lahko pa včasih malo zavaja, da je spletna stran slabša kot je v resnici. To ne pomeni, da ni potrebno vsega, kar nam Google tam pove, implementirati. Ne, vsekakor moramo. Je pa res, da se lahko kakšna spletna stran nalaga čisto ok, pa jo Google še vedno slabo oceni. Ampak, ker je Google tisti, za katerega delamo, moramo urediti vse, kar je Google rekel. To je tako kot lepotna tekmovanja. Obstaja svašta lepih deklet, ki se na lepotnem tekmovanju ne bi dobro uvrstila. Ker tam iščejo nekaj zelo specifičnega. Če ti je ok, da se tam ne uvrstiš, si slobodno lepa in je to to. Če pa želiš biti dobra na lepotnem tekmovanju (torej na Googlu), pa se moraš prilagoditi zahtevam lepotnega tekmovanja in vsak enkrat v življenju javno reči, da si želiš mir na svetu.
Pingdomovo orodje deluje nekoliko drugače. Ta v resnici naloži spletno stran in pokaže kako hitro se zanj v tistem trenutku naloži. S tem je orodje bolj konkretno in lahko gremo datoteko po datoteko iskati tistega, ki dela težave. Na splošno so pingdomova orodja tista, ki bi jih morala uporabljati vsaka spletna stran, ki kaj prodaja. To, da naša spletna stran ne deluje, pa mi tega ne vemo, se ne bi smelo dogajati. Plačljiva verzija pingdoma ima tudi bolj natančna in kompleksna orodja za merjenje hitrosti spletne strani.
Katero orodje še uporabljate? Katero sem pozabil? Ali pa je katero na tem seznamu v resnici bedno? Povejte mi.
One Response
Hvala za zgornji seznam.
Novo orodje, ki ga nisem poznal je SpyErp in tudi Drop My Link moram bolje raziskati.
Kar precej pa uporabljam KW Finder in Ubersuggest.