Optimizacija za iskalnike

Kako se izvaja optimizacija spletnih strani za iskalnike v 2020?

seo optimizacija za iskalnike

Optimizacija za iskalnike v 2018 je mešanica tehničnega razumevanja delovanja spletne strani, s katero zagotavljamo indexabilnost tistih URL naslovov, ki jih želimo prikazati Googlu in mešanico priprave vsebin z outreach-om s katerim zagotovimo da vsebine pridobijo obiskovalce in povratne povezave.

Koncepti optimizacije strani ostajajo enaki, že desetletja, v podrobnostih pa se je veliko spremenilo. Podrobnosti pa odločajo o tem, katera spletna stran se bo nahajala na vrhu iskalnih rezultatov res konkurenčnih ključnih besed.

1. Tehnična optimizacija za Google

Fokusirati se moramo na:

Tehnična optimizacija za iskalnike, torej to kako je vaša spletna stran sprogramirana je izjemno pomembna pri optimizaciji spletnih trgovin in drugih večjih portalov. Kajti pri velikih spletnih straneh je zaradi količine URL naslovov fokus na celoti, kar pomeni, da moramo zagotoviti kompleksne rešitve, ki jih implementiramo na celotni spletni strani, ki bodo zagotovile, da bo Google bolje uvrstil vašo spletno stran v iskalne rezultate.

In seveda si ne moremo privoščiti ugibanja in preizkušanja tehnik optimizacije za iskalnike, kajti vsaka sprememba zahteva precejšnjo količino programerskih ur, zato moramo vedeti, katera sprememba bo v resnici prinesla spremembo na spletni strani. Če bomo Google pošiljali da bo pregledoval velike količine irelevantnih podstrani na naši domeni, bo google obupal nad našo spletno stranjo. In to velja tudi, če jih imamo označene s canonical oznako.

Hitrost nalaganja spletne strani je kompleksna na večih nivojih. Najprej jo je izjemno težko meriti. Poleg tega pa je zanekrat sicer res uraden kriterij za rangiranje spletnih strani ima pa precej nizko pomembnost. V očeh ljudi pa je to praktično najpomembnejši kriterij, ki določa kje v iskalniku Google se bo spletna stran uvrstila. Pomembno je da vemo, da naša spletna stran ne sme biti zelo počasna. Orodja za merjenje hitrost najdete tukaj.

2. Vsebinska optimizacija za iskalnike

Fokusirati se moramo na:

Vsebinska optimizacija za iskalnike je popolnoma svoj bik, ki ga morate prijeti za roge. Količina vsebine, ki jo morate objaviti na vaši spletni strani, da boste lahko rangirali je vedno večja. Gled ena to, koliko vsebine objavlja konkurenca jo morate dohiteti in prehiteti. Če preverimo količino vsebine na spletnih straneh ki rangirajo na prvih mestih za konkurenčne ključne besede v niši turizma ugotovimo, da imajo v povprečju okoli 2500 besed vsebine.

To pomeni, da morate vi pripraviti vsaj toliko, večinoma pa več vsebine, če želite biti uvrščeni na dobre pozicije. Katero vsebino boste pripravili, kam jo boste dali, kako bo optimizirana, vse to bo vplivalo na pozicioniranje vaše vsebine. Da ne govorimo o “podrobnostih” ko vemo, da v nekaterih primerih Google izjemno dobro ocenjuje kvaliteto vsebine in zna z avtomatiziranimi sistemi ugotoviti ali je vsebino pripravil laik ali pa jo je pripravil strokovnjak iz področja o katerem piše.

“SEO vsebine” torej več ne obstajajo (v resnici nikoli ne bi smele obstajati, razen če ste bili z nami v SEOtu leta 2000, potem vam je to oproščeno. Konec sveta leta 2000 je prinesel tudi konec SEO vsebin. Zdaj imamo samo še kvalitetne vsebine.).

količina besed za optimizacijo za iskalnike

3. Povratne povezave za SEO

In vse to je šele priprava za to, da boste lahko dobro rangirali za izbrane ključne besede. Dejstvo, da ste pripravili vsebine za ključno besedo vam omogoča, ne pa zagotavlja da boste rangirali. Na koncu koncev se e vedno vprašamo kdo ima več/boljše/bolj ustrezne povratne povezave.

Brez tega pač ne gre, Google je postal in ostal najbolj uporabljan iskalnik na svetu zato ker je znal najbolje preveriti količino in kvaliteto povezav na spletno stran. In tako se bo to nadaljevalo še naprej, zato je vlaganje v povratne povezave neobhoden del optimizacije za iskalnike.

Podrobnosti o optimizaciji spletnih strani za iskalnike

1. Tehnična optimizacija

Rich results in druge meta podatke.

Meta podatki so skupno ime za podatke, ki niso vidni na “sprednji strani” spletne strani. Ko jih omenim ljudje ponavadi pomislijo na meta podatke meta opis in meta naslov, tiste, ki so izjemno dolgo časa bili glavni in recimo da edini meta podatki o katerih se je govorilo.

Meta podatek je še vedno precej široko poimenovanje nečesa, kar ni čisto določeno, vsekakor pa mislim da moramo med njih šteti tudi meta podatke Schema in še katere druge, njim sorodne. Zakaj? Ker so ravno tako, če ne še bolj pomembni za dobro rangiranje spletne strani.

Meta naslov in meta opis sta sicer še vedno pomembna, ne bosta neposredno prinesla izboljšanja uvrstitve v iskalnikih, bosta pa lahko poskrbela za povečanje CTRja, torej odstotka ljudi, ki bodo kliknili na vaš rezultat v iskalnih rezultatih. Vsekakor se vam izplača napisati meta naslov in meta opis, unikaten in uporabniku prijazen za vsak URL na vaši spletni strani. Če ste velika spletna stran, boste to uredili za kategorije in pomembne podstrani.

Schema oznake so tiste, ki vam bodo zagotovile še večjo izpostavljenost v iskalnih rezultatih in vam bodo dolgoročno zagotovile tudi indeksacijo v zvokovnih iskalnih rezultatih. To so oznake iz katerih podatke na spletni strani spremenimo v strukturirane podatke. Ime produkta označimo kot ime produkta, ceno kot ceno in ceno dostave kot, ja, ugotovili ste, ceno produkta.

Sedaj so iskalniki naenkrat sposobni prikazati vsakega izmed teh podatkov ločeno, takrat ko uporabnik zahteva točno tega. Recimo, če pravilno označimo produkt, potem lahko naš iskalni rezultat izgleda takole.

Jezikovne variacije

Super pomembna stvar, ki nam lahko na eni strani povzroči veliko težav (podvojena vsebina, rangiranje napačnih jezikovnih variant, ali nerangiranje na splošno) ali pa poskrbi za precejšnjo dodano vrednost v iskalnih rezultatih.

Ko govorim s spletnimi stranmi, ki nastopajo na večih trgih je prva stvar, ki jo moramo narediti, konsolidacija vseh spletnih strani na eni domeni. To je številka 0 (kr je pač bolj pomembna kot 1) za SEO na večih trgih. In potem je potrebno stvari pravilno narediti. Jezikovne variacije položiti vsako v svoj direktorij (in ne na poddomeno, dinamični URL ali lastno domeno). Nato moramo urediti lang alt oznake, torej oznake, ki na nemški strani pokažejo, kateri so URLji drugih jezikovnih variant. Spodaj je primer kako to uredimo.

Nato se moramo podati globoko v Google Search Console (Google Webmaster Tools. A se lahko delam da sem res star in rečem, ko sem jaz bil mlad, smo temu rekli GWT). Tam bomo vsak direktorij, ki vsebuje unikatno jezikovno varianto, posebaj dodali kot svojo entiteto v GSC in mu določili targeting za posamezno državo. Če jih imamo 30, bomo to uredili 30 x. In da bo mera polna, bomo pripravili še multijezikovno sitemap.xml datoteko, v kateri bo vse to, kar smo že enkrat povedali z lang alt oznakami, še enkrat napisano.

A ste šteli z mano? 4 različne stvari moramo narediti pravilno, da bomo imeli multilanguage na spletni strani pravilno narejen. Po tem, ko smo spletno stran spravili na isto domeno. Če je nismo, smola. Mislim da se tudi, nekatere izmed omenjenih stvari delujejo tudi cross-domain, tako da se jih na koncu koncev splača urediti, tudi če ste na različnih domenah, pa boste vseeno pobrali še nekaj dodane vrednosti.

Indeksirani in ne-indeksirani URL naslovi

Tole je verjetno ena izmed najbolj pomembnih stvari za res velike spletne strani. Oziroma… Tale je vedno težka. Vsaka spletna stran je lahko velika, če je napačno narejena. Če so vam na spletno stran, ki je one-pager, namestili koledar, ste naenkrat postali velika spletna stran. Ker so ga napačno sprogramirali (ok, ne vseh koledarjev, ampak ponavadi jih naredijo narobe). Kar hočem povedati je, da nekatere spletne strani generirajo veliko količino URL naslovov, ko se tega njihovi lastniki sploh ne zavedajo. Tako da najprej moramo zagotoviti, da generiramo samo tiste URL naslove, ki bi jih morali generirati. Razni dinamični, kombinacije spremenljivk in še kakšni URL naslovi so vedno problem.

Ko smo to uredili, moramo zagotoviti, da izmed tistih URLjev, ki jih moramo generirati, Googlu (pravilno) prikažemo samo tiste, ki jih resnično želimo. Karkoli že thin contenta, podvojene vsebine, ki je samo prerazporejena ali pa čisto direktne podvojene vsebine, vse to moramo pravilno skriti pred iskalniki, naj bo z meta noindex, noindex v robotsih, canonical na URLju, no follow ali še kaj drugega.

Predvsem pa se moramo zavedati, da vsaka izmed takšnih oznak prinaša svoje pozitivne in negativne stvari. Ena bo ustavila Google crawlerja, druga ga bo spustila naprej, pa Googlu rekla, da naj ignorira vsebino, tretja bo google razdelila na trojčka in vsakemu povedala svojo vsebino ter jim podarila marjetico. In ko se tega zavemo, potem jih lahko pravilno postavimo na spletni strani in poskrbimo za to, da Google indexira res samo tisto, kar mora indexirati.

2. Vsebinska optimizacija za iskalnike

Analiza ključnih besed za SEO

analiza ključnih besed za SEO

Tisti, ki ste že kdaj bili na kakšnem mojem SEO predavanju veste, da sem se v preteklosti že nekajkrat nasankal z napačno ključno besedo. Mi je pa kdaj tudi uspelo.

Imam spletno stran, ki je prinašala 1500 obiskovalcev mesečno. Ker je vsaka pristajalna stran, ki sem jo naredil, prinašala 10 obiskovalcev. Spletna stran je bila izjemno popularna in je dobila tudi veliko povratnih povezav, ker je bila nišna v community-ju, ki deluje po vsem svetu. All good and well, ampak resnega obiska spletne strani pa ni bilo, dokler nisem našel ključne besede “xxxx xxxxxxx xxxxxx” ki ima 1000 x več iskanj kot vse ostale ključne besede, ki sem jih targetiral do takrat.

Dodal sem eno pristajalno stran, ki sedaj prinaša levji (ne, nekaj večjega, slon? ne, grbasti kit), ki prinaša za grbastega kita delež obiskovalcev na spletno stran (glej sliko spodaj). Tako zelo pomembna je pravilna analiza ključnih besed, ko se spravljamo k optimizaciji za iskalnike. Ja, seveda, vaša kategorija produktov ima verjetno samo eno ime (čeprav ga pogosto nima. Vi in sodelavci rečete stvari eno, ljudje na ulici ji rečejo drugo, v iskalnike vpišejo tretje).

Najpomembneje je, da se analiza ključnih besed ponavlja. Da se je ne dela le na začetku. Ampak, da iščemo nove ključne besede, ki prinašajo nove priložnosti. Vsak mesec bi morali narediti 2 novi podstrani namenjeni novim ključnim besedam, ki so (če je le sreča) čisto na začetku nakupnega procesa in imajo super veliko iskanj in so morda čisto malo povezane z vami kot brandom. Zakaj, ker si to na SEOtu lahko privoščite. Ste prebrali kaj sem napisal o strateškem pozicioniranju SEOta med druge kanale? No, zato.

Kako je vsebina prikazana na spletni strani

Tukaj se bom malo navezal na prispevek, ki sem ga že napisal o 0 poziciji v iskalniku, ki jo lahko, večinoma, pridobimo s pravilnim oblikovanjem vsebine in ne toliko s tem kaj in kako imamo napisno. Vsebina, ki je strukturirano napisana in kot takšna tudi predstavljena, bo najbolje rangirala. Podnaslovi, mednaslovi, fotografije, medklici, praktično vse, kar uporabljajo revije za postavljanje, morate uporabljati tudi vi na vaši spletni strani.

Ampak ne pretiravat, držite se osnovnih stvari, ki jih zna narediti HTML, Headingi, tabele, fotografije, font-size smo že skoraj končali. In struktura, kot smo se je naučili v osnovni šoli. Uvod, jedro, zaključek (ok, ja, za 0 pozicijo je potrebno to strukturi malo razbiti, ampak generalno je pravilo takšno).

Uredniška kvaliteta vsebine

Ko to rečem mislim vsebina, tako kvalitetna, kot bi šla skozi roke uredniku na Delu. Ali pa Dnevniku. Tistemu, dobremu, notranja politika, ali pa zunanja, ali pa kaj takega. Vsebina, ki je najboljša na svetu za to tematiko. Ker če ni najboljša na svetu, je popolnoma brezpredmetno, da jo sploh dajate na internete. Ker srednje kvalitetne vsebine, ki je zbrana iz 5 virov iz drugih spletnih strani je na spletu že toliko, da je še krava ne požre. Zato se raje omejimo na tisto vsebino, ki jo lahko pripravimo res najbolje in napišemo le tisto. In ja, tudi lektorirati bi bilo potrebno prispevke, tako da bi bili na nivoju uredniške kvalitete.

Cenik optimizacije spletnih strani za iskalnike

Glede na širino ponudbe na trgu ni mogoče podati ene vrednosti in reči to je klasična cena optimizacije za iskalnike. Cene variirajo od 30 do 3000 € na mesec, vse je odvisno od tega, kakšne vrste storitev želite in dobite. Večje agencije, ki vam lahko nudijo podporo na širokem spektru SEO težav in izzivov bodo za optimizacijo porabile več časa in temu bo sledil tudi večji strošek za optimizacijo. To da imate vedno na voljo svojega vodjo projektov pomeni, da je strošek večji. Manjši ponudniki se optimizacije lotijo drugače in jo lahko ponudijo za manjši strošek, nihče pa vam ne more (in ne sme) zagotavljati pozicij v iskalniku.

Kar seveda lahko naredijo je, da jih obljubijo in na pozicije vežejo tudi svoje plačilo, kar pa je ponavadi veliko bolje za naročnika kot za izvajalca optimizacije.

Resna optimizacija za iskalnike zahteva veliko dela na različnih področjih. Zato tudi strošek optimizacije ne more biti zanemarljiv. Agencije vam bodo predlagale pavšal, ki se lahko giba od nekaj sto do nekaj tisoč evrov, vse seveda odvisno od velikosti vaše spletne strani, zahtevnosti niše v kateri se nahajate in trga, na katerem želite biti optimizirani. Dodatno je pomembno kako pogosto se bodo dobivali z vami in s kom znotraj podjetja se bodo dobivali, kaj drugega vam bodo še svetovali, kakšna poročila boste dobivali in še kaj.

Vse to je pomembno pri postavitvi cene, zato so to tudi vprašanja, ki jih morate postaviti preden se odločite za enega izvajalca optimizacije za SEO. Kajti zavedati se morate, da od ponudnika, katerega pavšal je 50 € / mesec ne morete dobiti enake storitve kot od ponudnika, katerega pavšal znaša 1500 € / mesec. Kajti, vsak od njiju mora pokriti svoje delo in osnovna matematika vam pove, da ni mogoče da bi oba opravila enako delo.

Orodja za SEO

Optimizacija za iskalnike je tako kot vse ostalo, lahko je veliko učinkovitejša, če pravilno uporabljamo pravilna orodja. Večina orodij je plačljivih, pogosto so cene precej zasoljene. Na srečo nam Google ponuja kar nekaj brezplačnih orodij, nekaj brezplačnih orodij pa je na voljo tudi drugje na spletu. Na kratko jih povzemam tukaj, sicer pa si preberite tale članek o Najpomembnejših brezplačnih SEO orodjih.

Google Search Console

Je eno tistih brezplačnih orodij, ki jih daje na voljo Google, najdete ga tukaj. Orodje je izjemno pomembno predvsem zaradi tega, ker je to kanal, preko katerega nam Google pove, kaj se dogaja z našo spletno stranjo. Ne le, da nam da analitične podatke, ampak nas tudi opozori, če imamo težave s spletno stranjo. Res pa je, da moramo izvesti osnovno nastavitev, preden nas Google začne (tudi po e-mailu) obveščati o težavah z našo spletno stranjo.

Prav vsi bi morali vanj vnesti www/ne-www in https/http varianto, dodati sitemap in potem enkrat mesečno odpreti orodje. Res je, Google nam bo poslal e-mail sporočilo če bomo imeli večje težave s spletno stranjo, ampak enkrat mesečno pa že moramo odpreti orodje in pogledati če imamo še kakšno drugo težavo.

Keyword Planner

Orodja za analizo ključnih besed

Vsaka optimizacija za iskalnike se začne z analizo ključnih besed. In vsaka optimizacija se mesečno nadaljuje z analizo ključnih besed. Mimo nje ne moremo, zato potrebujemo resna orodja za to. Google Keyword Planner je brezplačno orodje, ki nam ga ponuja Google, vendar je srednje kvalitetno, predvsem za SEO in za ne angleške jezike pa ni najbolj uporabno. Sam sem dolgo govoril, da ni druge alternative, danes pa plačujem za tole orodje, ki ga lahko preiskusite spodaj.

In mislim, da je to eno izmed boljših orodij, ki obstaja, najdete ga tukaj. V primerjavi z Google Keyword plannerjem (najdete ga znotraj Google Ads), orodjem, ki nam ga ponuja Google, nam tale pokaže veliko več idej za ključne besede, poleg tega pa nam pokaže tudi zahtevnost optimizacije za iskalnike za posamezne ključne besede glede na konkurenco.

Optimizacija za iskalnike

SEO roast #6 – SEO za B2B podjetja

B2B marketing je lahko precej drugačen od klasičnega marketinga. Dolgi nakupni procesi, kompleksni odločevalski procesi, veliko število udeležencev in na koncu koncev milijonski biznisi, ki

Preberi več
Optimizacija za iskalnike

SEO roast #1

Tako je, SEO roast je za nami, spodaj si lahko pogledate video posnetek. Na začetku nam je šlo (meni in mojemu internetu) malo bolj na

Preberi več

Ne zamudi marketinških trikov, nasvetov, templejtov in ostalih modrosti, ki ti lahko koristijo pri povečanju prodaje.