HITROST STRANI – ALI SEDAJ VERJAMETE?

HITROST STRANI – ALI SEDAJ VERJAMETE?

Hitrost spletne strani je ponavadi prva stvar, ki jo navedejo, ko vprašam, »katera so merila za dobro pozicioniranje spletne strani v iskalnikih«. To sem slišal tako zelo pogosto, da sem celo začel zmanjševati pomembnost tega merila. Ker v resnici ni tako zelo pomemben za SEO, da bi se lahko večina spletnih strani zanašala nanj. Veliko več bi morale spletne strani narediti na vsebinah in povratnih povezavah.

Kar pa ne pomeni, da je hitrost nalaganja spletne strani nepomembna. Prav tako to tudi ne pomeni, da je tako irelevantna, kot to razume večina. Naj pojasnim.

Večina lastnikov spletnih strani sicer pravi, da je hitrost nalaganja spletne strani pomembna. In potem odprejo svojo spletno stran na svojem računalniku in so zadovoljni. Seveda, spletna stran se v večini primerov naloži izredno hitro na optični povezavi do spleta. Računalniki, na katerih preverjajo hitrost, so tudi kar napredne mašine. In seveda spletno stran svojega podjetja obiščejo vsak dan, kar pomeni, da imajo vse slike shranjene (cache), ves HTML, css in js so shranjeni v brskalniku. To so optimalni pogoji za hitro nalaganje spletne strani.

Resnični pogoji so seveda drugačni. Realno življenje je drugačno od laboratorijskih razmer, v katerih testirate svojo spletno stran.

Ko uporabnik na avtobusu v Novem mestu prvič klikne vaš oglas na Facebooku, je slučajno ravno v tistem delu mesta, kjer LTE slabo vleče, zato uporablja povezavo 3G. Poleg tega uporablja 6 let star iPhone 5s, ki je bil svoj čas sicer super naprava, sedaj pa je star že 6 let. In spomina skoraj nima, ker je seveda kupil najmanjšo različico, na telefonu pa ima kup video posnetkov. Ker Tik Tok.

In ker še nikoli ni bil na spletni strani, mora naložiti čisto vso vsebino, vse slike, ves HTML, ves css in ves js ter preostalo, kar sestavlja vašo stran.

Njemu se spletna stran nalaga 17-krat počasneje kot vam in še preden se mu naloži prvi grafični element (temu rečemo First Contentful Paint), se spomni, da mora odgovoriti kolegici na Instagramu in zapre vašo spletno stran.

Ne le, da ste plačali klik na Facebooku, uporabnik sploh nikoli ni videl vaše spletne strani. In to le zato, ker se nalaga prepočasi.

Naslov tega prispevka je »Ali sedaj verjamete?« Ne lepi zgodbici, ki sem jo napletel. Ta del s »sedaj verjamete«, ker je Google uporabil še 4. način, da vam pove, da se vaša spletna stran nalaga prepočasi. Morda boste četrtemu verjeli? Do sedaj smo omenili:

  • podatke Google Analytics glede na čas in posamezen URL, metrik je veliko,
  • podatke Page Speed Insights, orodja, kjer dobite preprosto oceno 1–100 in nasvete, kaj spremeniti,
  • Google Lighthouse, še nekoliko naprednejši način in še več nasvetov o tem, kaj spremeniti.

In kljub temu se na večini spletnih strani ni zgodilo nič. Nasvete, ki jih daje orodje Page Speed Insights, smo prezrli, ker » vseh css pa res ne moremo združiti v enega«. Pač, ker se nismo potrudili in ker morda čisto vsi nasveti res niso 100 % relevantni za vašo spletno stran, morda veljajo samo v 90 odstotkih, smo vse ignorirali.

Google je sedaj vsemu temu dodal še eno poročilo, in sicer v Google Search Console.

Poročilo je izjemno zanimivo, ker (podobno kot Google Analytics) preverja hitrost nalaganja spletne strani skozi čas. Naslove URL vaše spletne strani tako loči na počasne, srednje in hitre. Tako zelo enostavno zastavimo cilje, npr. danes imamo 2.012 naslovov URL v počasnem razredu, cilj je, da jih v roku 6 mesecev spravimo v razred srednje hitrosti.

Tako imamo 4 načine, s katerimi nam Google pove, da misli, da je naša spletna stran počasna.

Počasi bi mu morali pričeti verjeti. Kot sem predaval na Ecommerce Day, bi morala biti hitrost nalaganja (domača stran, kategorijska stran, produktna stran) klasična metrika pri prenovi spletne strani. In potem bi se morali vsak kvartal odločiti in preveriti hitrost nalaganja ter jo po potrebi izboljšati.

In ne, ne verjemite programerjem, ki vam pravijo, da to, kar Google pravi, v resnici ni problematično.

In da spremembe, ki jih predlaga Google, niso pomembne.

Ker kdo odloča o tem, ali bo vaša spletna stran 1 ali 10 ali 100 v iskalnih rezultatih? Torej ali bo na vašo spletno stran brezplačno prišlo 1.000, 100 ali 1 uporabnik? Vaš programer ali Google? Koga boste potem poslušali?

Vam je bil ta članek všeč? Potem se prijavite na newsletter in vas obvestim o vsakem novem. Spodaj vnesite ime in e-poštni naslov.

Strinjam se s prejemanjem marketinških sporočil.
DA

Tole bi še moral prebrati:

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.