Kaj je schema in zakaj zamujate z njo

Veliko premalo govorimo o tehničnem SEO, naprednih tehničnih implementacijah in o tem, kaj vse lahko dosežemo, če se ukvarjamo s kodo spletne strani. Ta stvar je pogosto izjemno specifična, odvisna od veliko dejavnikov, prav tako pa se s tem ukvarja le redkokdo, kajti jaz pač nisem programer. Da, ravno zato, ker se ostali s tem ne ukvarjajo, je potenciala ogromno.

Aja, ta prispevek uvaja novo storitev. Rich snippets audit spletne strani. Če vas zanima, mi pošljite e-pošto.

Kaj je schema.org in kaj je guli guli guli

Mojega otroka po vrtcu poznajo po tem, da hodi naokrog in ljudem govori guli guli guli. Kar je v redu. Mislim, da je verbalno izražanje izjemno pomembno, zato ga pri tem spodbujamo. Tako kot imamo mi svoj jezik in imajo otroci svoj jezik, imajo svoj jezik tudi računalniki.

In tako kot imajo naključni ljudje mene za prevajalca, da jim povem, kaj otrok hoče, ko reče goža tam (žoga je tam ali naj bo tam ali enkrat bo tam), tako tudi računalniki potrebujejo prevajalca, ki jim pove, kaj mi želimo, ko objavljamo vsebine na svoji spletni strani.

Takšen slovar predstavlja schema, schema.org oz. strukturirani podatki. Trije izrazi, ki bolj ali manj (vsaj v SEO) pomenijo eno in isto: oznake, skupek oznak ali kode, ki iskalnikom prevajajo, kaj pomeni vsebina naše spletne strani.

Zakaj potrebujete schemo

Razlogi, da schemo implementirate v vašo spletno stran, so različni, v osnovi pa so naslednji:

  • večja izpostavljenost iskalnih rezultatov: s schemo boste bolje, lepše, večje in bolj natančno prikazani v iskalnih rezultatih. Spodaj lahko vidimo, kako ima večina spletnih strani v iskalnih rezultatih implementiranih schemo. Prvi trije rezultati največ (ocene, število ocen, cena, zaloga), naslednjih 5 samo ceno in zalogo, zadnja dva pa sploh nimata scheme. Porazdelitev ni povezana s schemo, vendar vseeno pokaže, kateri rezultat najbolj izstopa,
  • strukturirani podatki, kot je schema.org, pomagajo strojem razumeti našo vsebino, zato voice search in druga napredna orodja IOT (internet stvari) uporabljajo ali bodo uporabljala oz. se špekulira, da bodo uporabljala neko vrsto strukturiranih podatkov. Glede na to, da za schema.org stojijo Google, Microsoft in Yahoo, je verjetnost, da bo schema.org vsaj med pomembnejšimi načini strukturiranja podatkov, zelo velika,
  • prinaša neposredne rezultate. Schema poskrbi za več obiskovalcev, več klikov, in povečan engagement. Google ima študije primerov objavljene na povezavi https://developers.google.com/search/case-studies/overview.

Google prav tako ves čas dodaja nove vrste strukturiranih podatkov, ki jih podpira, zato je to nekaj, kar bo postalo vedno bolj kompleksno in vedno bolj pomembno.

Kaj od tega potrebujete za svojo spletno stran

Dobro vprašanje. Vse je seveda odvisno od tega, kakšno vrsto spletne strani imate in tudi kakšno vrsto spletne strani želite označiti. Schemo uporabljamo na nivoju enega URL oz. spletnega naslova (recimo), zato se moramo za vsako podstran ali za vsako vrsto podstrani odločiti, kakšen schema.org bo imela.

Še več, scheme lahko povezujemo: če imamo podstran z našo aplikacijo, na kateri prikazujemo tudi videoposnetke, moramo znotraj aplikacije poiskati povezave med videoposnetkom in app schemo. To najlažje naredimo z brezplačnim orodjem na povezavi https://www.schemaapp.com/tools/schema-paths/.

Torej najprej postavimo strategijo scheme, potem poiščemo vse elemente na strani, ki jo lahko in moramo označiti (vsaka oznaka ima obvezne in priporočene elemente), nato zadevo implementiramo in na koncu jo preverjamo.

Preverjamo jo s pomočjo povezave https://search.google.com/test/rich-results in v Google Search Console (oziroma kakor koli se na novo imenuje to orodje). Povezava pokaže podrobnosti na posameznem spletnem naslovu, Search Console pa prikaže vse, kar je indeksirano v Googlu na vaši domeni, in to kar čez celo domeno.

Nujno je, da spletne trgovine, podjetja SAAS, podjetja z mobilnimi aplikacijami in podjetja z vsebinami na spletnih straneh implementirajo schema.org.

Torej vsi. Res. Če ne veste, ali jih uporabljate ali ne, odprite Search Console (https://search.google.com/search-console) in preverite, ali so v njem označeni. Našli jih boste pod zavihkom Enhancements (slika spodaj). WordPress in ostali CMS jih imajo nekateri že dodane, druge enostavno nastavite, pri tretjih pa morate za njihovo implementacijo plačevati tisoče evrov.

Kako to uredimo zase?

Če uporabljate odprtokodne CMS, je implementacija enostavna ali pa je enostavna vsaj v osnovi. Uporabite vtičnik za schemo, ki vam bo pomagala pri urejanju. Če uporabljate lasten sistem ali pa je ta močno predelan, uporabite kakšno zunanje orodje, npr. https://www.schemaapp.com/.

Postavljanje strategije je kompleksno, implementacija pa v osnovi ni tako zahtevna. Več in več programerjev, s katerimi se pogovarjam, pove, da so že slišali za schemo in da približno razumejo, za kaj gre.

Samo razmisliti je treba, kaj in kje, določiti vrste scheme in jih implementirati, pa gre.

Tole bi še moral prebrati:

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.