Kaj prinaša Google update 25. avgusta 2022

Google je sedaj začel vnaprej napovedovati nadgradnje algoritma, tako da se sedaj že nekaj dni vsi, ki nam je SEO pomemben držimo za krajce klobuka in s strahom v očeh pričakujemo kaj se bo zgodilo. Uradno obvestilo lahko preberete tukaj. Danes, 25.8. je objavil da je sprememba algoritma live in da bo trajalo do 14 dni, da je vidna na vseh iskanjih.

Update se ravno dogaja, in počasi bomo videli spremembe v iskalnih rezultatih. Kaj točno se dogaja? Google odgovarja na trende, ki jih že dolgo videvamo v SEOtu. Končno.

V GH FB grupi je David (tukaj) delil zanimivo objavo, ki googlovo razlago kaj se bo zgodilo prevede v jezik normalnega človeka (slika spodaj, ki sem jo moral ukrasti iz FB, ker drugače ne gre). Če vas zanima kaj pravijo drugi SEOti, Bajsič je tukaj odprl razpravo.

Generalno pravijo, naj je delamo več vsebin, ki so povzetek drugih vsebin, ki ne prinašajo dodane vrednosti in ne povejo nič novega. Če nisi stvari sprobal sam, ampak si samo čital o njej, ne piši o njej.

To je na spletu izjemno pogosto, velik del vsebin je povzetek drugih člankov, ki nimajo že sami nobene dodane vrednosti, kaj šele da bi imel dodano vrednost nov blog. Spisali smo ga samo zato, da je pač tam 1000 besed.

Drugo, ne bluzi. Ne piši o vsem ostalem, samo o temi ne. Kar se pogosto zgodi je, da neka tema enostavno nima dovolj mesa za 2000 besed. Zato potem začnemo pisati bloge o zelo oddaljenih temah, ki nimajo skoraj nobene veze več s tem, kar smo govorili.

To se dogaja predvsem takrat, kadar delamo napredne SEO content analize. Aha, konkurenca ima 3000 besed, jaz moram zato napisati 4000 besed. Amapak tema pa nima mesa niti za 2000 besed. Tipični primeri so recepti za hrano, kjer pišejo o vsem drugem, ker je recepta pač res samo 50 besed.

In manj clickbaita. Mislim da se tega manj dela, ampak zelo pogosto v naslov in meta naslov in meta opis vpišemo nekaj, česar na strani sploh ni. Tipično je poglejte relese datum za novo igro. Pač tega release datuma še ni javno znanega in zato ga ne more noben napisat. Članki pa rangirajo in dobivajo traffic.

Zdaj, a bo Google to res naredil in dobro implementiral? Ne vemo. Najprej se bo update tako ali tako naredil na angleških vsebinah, potem se bo selil na druge. Na Slovenijo bo prišel enkrat v prihodnosti. Kar pa ne pomeni, da se ne rabimo pripravljati.

Kaj je pomembno, ko dolžina ni več pomembna?

Seveda je prvi odgovor kvaliteta vsebine, samo to tudi ni pravi odgovor. Ker enkrat res vsebine zmanjka. Sam sem velik zagovornik tega, da dobra piska zna spisati veliko in dobro na vsako temo. Ampak, ko ni, še vojska ne vzame, kaj šele Google.

Torej, ko se vprašamo, kako bo Google odločal, katera izmed strani bo prva, ko imata obe enak content (torej vse, kar se na temo da spisat), sta odgovora prazaprav dva:

  1. Backlinki. To je kriterij, ki je neskončen in ki je že dolgo res pomemben. Pri contentu se pogosto pozablja na to, da ga je po tem, ko smo ga spisali, potrebno še spromovirati in pridobivati povratne povezave. Očitno bodo t.i. deep-linki, torej povratne povezave na ciljne URLje znotraj strani, postali še bolj pomembni.
  2. Ostali content na domeni. Google že sedaj pogosto rangira strani, ki imajo veliko contenta na neko tematiko. Torej, če bomo želeli tekmovati z drugimi za eno ključno besedo, bomo morali imeti cotnent tudi za druge, povezane ključne besede. Temu včasih rečem podporni blogi, ko poleg glavne tematike napišemo še bloge na dve, tri, vsebinsko povezane, manj pomembne ključne besede. Google bo pač rekel, tisti, ki je največji na to temo, bo zmagal.

Kaj to pomeni za vašo spletno stran

Zelo pogosto se pri spletnih straneh, ki so že pisale veliko vsebine, ukvarjamo z urejanjem in celo brisanjem vsebine in izgleda da bo to postalo še bolj pomembno.

Bodite iskreni do sebe in poglejte vsebine na najpomembnejših SEO straneh. So res kvalitetne ali pa so napihnjene preko vsake mere. In potem pobrišite vsebino. Sej vem, da to boli, samo res ni druge.

In potem se resno lotite pridobivanja povratnih povezav na vsebine. Res, prepričan sem, da tega ne delate, zato poiščite nekoga, ki zna delati povratne povezave (pa ne bednih PBNjev) in akcija.

Kaj pa ti misliš, kako bo to vplivalo?

P.s. za slike na prispevkih testiram AI za generiranje slik. openai.com, napišem prispevek o tem v prihodnosti.

2 Responses

  1. Peter bravo, dober povzetek in ne morem se bolj strinjati z dejstvom, da se bo končno ločilo seme od plevela SEO optimizacije.

    Dejstvo je da poceni optimizacija (ki je možna samo s shitty PBN backlinki) že danes dela kontra uslugo vsaki spletni strani. Žal marsikatero podjejtje že spoznava, da je nekaj let plačevalo “SEO” cca. 200€ mesečno za prazen nič .

    Prav je da všečnost ponudnikov poceni SEO “prijemov” izginja in da kakovost izvedbe prihaja v ospredje.

    Kdor je že do sedaj SEO izvajal pravilno, si bo zasluženo lahko oddahnil.

  2. Petr na mobilnih imaš slab urejen padding. Tekst gre čez rob ekrana. Zelo slabo se bere. Nekje se teksta ne vidi in gre čez ekran.

    Glede samega update težko rečem, da se je kaj konretno spremenilo (govorim za angleščino). Močnejši strani so postale še močnejše. Več lozicij pokrije sedaj yotube. Le talo lahko zasluži Google še več. Srečno!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Priporočeno

Ne zamudite novosti

Si se naučil/a kaj novega?
Če ja, mi dovoli, da ti pošljem naslednji članek kar na e-mail.