Kako izbrati template za spletno trgovino

Imeti spletno stran je težko. Še težje je imeti spletno trgovino. Najtežje je imeti spletno trgovino ki kako izgleda in poleg tega še deluje. Vprašajte mene, večina mojih spletnih strani izgleda nikakor. Sej vem in delam na tem. Enega oblikovalca čakam že vsaj eno leto.

Za marsikatero podjetje je čisto dovolj, da za spletno stran ali spletno trgovino izbere grafično predlogo aka. template in jo nadgradi za svoje potrebe. Tudi nekateri moji naročniki to počnejo, res pa je, da sem opazil, da se pogosto izbira template na podlagi napačnih kriterijev.

Zato tale post, da tisti, ki izbirate template, pogledate prave stvari in niste negativno presenečeni, ko boste naredili novo spletno trgovino ali prenovili staro in ne bo vse delovalo tako kot mora.

Aja, še tole, v večini tega prispevka bom predvideval, da boste za implementacijo templateja na svojo spletno stran plačali programerja/oblikovalca, ki vam bo vsaj malo popravljal template, tako da bo res izgledal kot si vi želite. Če tega nimate v planu, je ta prispevek še vedno zelo relevantent za vas, samo prva točka verjetno ni.

Warning

Predvsem pa, večino stvari preverjajte na mobilnih napravah.

Vsi uporabniki, ki pridejo na vašo spletno stran preko Facebook oglaševanja bodo prišli preko mobilne naprave. Vi pa gledate kako lepo stran imate na velikem računalniku v pisarni. Ne, mobilca ven, pa akcija, pa pregledujte templateje. Vem, da niste navajeni, pa da ste hitrejši na namiznem računalniku, tudi jaz sem. Ampak, resnica je na mobilnih napravah.

Najprej kaj ni pomembno:

Najmanj pomembno je, ali vam je lepa. Ne, res. Verjetmite mi, ni važno, ali vam je lepa ali ne. Tudi ni važno ali uporablja barve, ki jih uporablja vaša spletna trgovina ali barve, ki bi jih radi uporabljali. Barve so osnova, ki se lahko enostavno spreminja na spletni strani, tako da … Res bi si želel, da se umaknemo od meni je všeč, moji ženi ni všeč in sodelavec pravi da mu ni …

Kaj pa je pomembno:

Pristajalna stran produkta

  • Kako je prikazana fotografija, je velika ali majhna, je prikazanih več fotografij ali manj, so vse fotografije enako velike ali je ena velika pa več manjših? Vprašajte se kako se kupuje vaš produkt, ali uporabniki potrebujejo 7 velikih slik, ali so jim slike čisto irrelevante? V slednjem primeru je mogoče dovolj ena srednje velika slika, ne pa da imate veliko slik, ki jih nikoli ne boste uporabljali
  • Kako je prikazana cena, kako se vidi osnovna cena, znižana cena in popust. Je popust prikazan v % ali v prihranjenem znesku? Ne pravim da je katera izmed teh opcij bolj pravilna, pravim da morate preveriti kaj boste uporabljali in kako želite da se prikaže stvar.
  • Kako je z opisi, kratek ali dolg opis, kako sta izpostavljena, kaj se najprej vidi in kaj kasneje. Razmišljajte o tem kateri opis napišete, koliko ga napišete in kako ga napišete. Če večino informacij poveste v kratkem opisu, naj bo ta prikazan čisto ob prikazu slike in gumbu za košarico. Predvsem pa, naj ne bo skrit v zavihkih.
  • Zavihkov se izogibajte, kot hudič križa. Pač res, če je dodaten opis skrit v zavihkih, ga nihče ne bo pogledal. Bog ne daj, da so mnenja uporabnikov skrita v zavihkih. Ne, nič ne sme biti v zavihkih, pika.

Pristajalna stran kategorije

  • Najprej moramo razumeti, da ni dovolj, da imate na pristajalni strani samo zlistane produkte. Predstavljajte si, da imate fizično trgovino. Če jo res imate, bo to veliko lažje 😀 Kaj storite, (ali bi radi storili), ko kupka pride v fizično trgovino? Se skrijete za pult in čakate, da se zgublja med vsemi vašimi produkti? Ne bit ko Bauhaus, ker ga nihče ne mara. Ne, pristopite k njej, vprašajte jo kaj jo zanima, predlagajte ji stvari. In enako morate narediti tudi na kategorijski strani, uporabnikom morate povedati, kaj imate na voljo, kaj je pomembno pri nakupu produktov in jih usmerite tja, kamor vi želite. Vejretno bi na kategorijski strani najprej potrebovali kratek opis, potem pa povezave do dveh produktov, potem pa povezave do dveh podkategorij.
  • Šele potem pride mreža produktov. Tukaj je pomembno kako velik je produkt, kako se vidi slika, kako je pokazana cena in kako je prikazan gumb Poglej več. In ja, nujno mora biti prikazan gumb poglej več. Ne dodaj v košarico. Poglej več ali poglej podrobnosti na produktu. Ne hitri pogled, ki nekaj gor odpre pa potem nekaj prikaže, ne, celi produkt moramo pokazati.
  • Poglejte tudi koliko je nekih možnosti filtriranja in sortiranja in razmislite, katere boste vi uporabljali. Predvsem je problematično, če jih je preveč, vi pa jih ne potrebujete toliko. Res je, te stvari se da v večini primerov lepo spremeniti, ampak vseeno. Predvsem pri možnostih sortiranja se ne da kaj veliko narediti. Morda jih ne potrebujete toliko, ali pa vsaj ne tako očitnih

Košarica

  • Košarica ne prikazuje menija oziroma glave. To smo potrdili na vseh možnih testih in počasi spletne strani razumejo to. V košarici potrebujemo v glavi logotip, kontaktne podatke in morda neko potrditev, da je nakup varen. Ne pa menijev, iskalnika in svašta drugega.
  • Košarica mora biti čim enostavnejša in pregledna. Polja jasno izpostavljena, pri vsakem polju napis kaj to polje zahteva, ki je postavljen nad polje. Če je mogoče, naj bo košarica na enem ekranu, tako da uporabnik samo enkrat vpisuje stvari.
  • Pomembni so tudi kontrasti. Lepo prosim, naj se v idi kje je polje za vpis podatkov in kje je ozadje. Lepo je rekel nekdo zadnjič, siva barva je spletni SPAM, pač naj bodo stvari kontrastne, če že ne zaradi spletne dostopnosti, pa zaradi ljudi, ki bi radi kupili pri vas.

Domača stran

  • Tukaj je predvsem pomembno kako so prikazani produkti in kategorije, koliko jih lahko izpostavite in kako.
  • Sliderji, torej tisto, ko je glavni del spletne strani slika, ki se menjava, dajte jo umaknit. Uporabniki pogledajo prvi, morda še drugi slide, nikoli pa nihče ne pogleda četrtega. Uporabite raje eno sliko in na tisto postavite to, kar je res pomembno, vse ostalo pa pustite. Tile gospodje se strinjajo z mano.

Vse ostalo

  • Ker vam je email marketing pomemben (res vam mora biti pomemben, berite tole ali pa tole če vam še ni) preverite, da imate možnost po celi strani prikazati obrazec za naročilo na e-mail marketing. Ne v nogi strani, nekje skrito, ampak na vrhu, tako da ga vsi vidijo (na produktu in košarice ni treba).
  • Na spletni strani naj bodo jasno predstavljeni kontaktni podatki. Ja, pač v glavo je treba dati telefonsko število in e-mail naslov na katerega se lahko uporabniki obrnejo. Res je, uporabniki so navajeni iti v nogo iskati vaše kontakte, ampak zakaj morajo to narediti? Tudi ko pasivno vidijo, da je tam neka slovenska trgovina, jih bo to podzavestno bolj spodbudilo k nakupu.
  • V nogi strani navedite direktno vse podatke o podjetju, ime firme, naslov, ID DDV, matična. To so stvari, ki bodo uporabnike prepričale, da ste legitimna firma, zato jih porinite v ospredje.
  • Aja, še tole. Vejretno ne bo šlo zastojn. Vsaj nekaj denarja bomo morali za template ponuditi, ker zastojn res ni nič. Planirajte kakšnega stotaka ali dva, pa boste dobili že veliko veliko boljše produkte, kot če boste gledali samo Free WordPress templates.

Zdaj sem vam pa povedal že skoraj vse, kar povem ko svetujem pri postavitvi spletne strani. Seveda se šalim, ampak res, imam to storitev ki podjetjem lepo pomaga pri tem, kako zasnovati spletno stran in kaj prikazati kje. Poglejte tukaj, po novem sem dodal tudi reference 😀

Tole bi še moral prebrati:

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.