Kako izbrati template za spletno trgovino

Imeti spletno stran je težko. Še težje je imeti spletno trgovino. Najtežje je imeti spletno trgovino solidnega videza, ki poleg tega še deluje. Kar mene vprašajte, večina mojih spletnih strani je videti zanikrno. Sej vem, delam na tem. Enega oblikovalca čakam že vsaj eno leto.

Za marsikatero podjetje je povsem dovolj, da za spletno stran ali spletno trgovino izbere grafično predlogo (template) in jo nadgradi za svoje potrebe. Tudi nekateri moji naročniki to počnejo, res pa je, da sem opazil, da predloge prepogosto izbirajo na podlagi napačnih meril.

Zato tale post, da se boste tisti, ki izbirate predlogo, odločili za prave značilnosti in ne boste negativno presenečeni, ko boste izdelali novo spletno trgovino ali prenovili staro in ne bo vse delovalo kot mora.

Aja, še tole, v večjem delu tega prispevka bom predvideval, da boste za implementacijo predloge na svojo spletno stran plačali programerja/oblikovalca, ki bo predlogo vsaj malo popravil, da bo videti skladno z vašimi željami. Če tega nimate v planu, je ta prispevek za vas še vedno zelo relevanten, verjetno pa lahko preskočite prvo točko.

Warning

Spletno stran vedno preverjajte na mobilnih napravah.

Vsi uporabniki, ki pridejo na vašo spletno stran prek oglaševanja Facebook, bodo prišli prek mobilne naprave. Vi pa si svojo čudovito stran ogledujete na največjem zaslonu v pisarni. Ne, mobilca ven, pa akcija in preglejte predloge. Vem, da niste navajeni in da ste hitrejši na namiznem računalniku, tudi jaz sem. Ampak najboljšo predlogo boste lahko izbrali samo z mobilno napravo.

Najprej kaj ni pomembno:

Najmanj pomembno je, ali vam je predloga všeč. Resno. Verjemite mi, ni pomembno. Tudi ni pomembno, ali vsebuje barve, ki jih uporabljate v spletni trgovini. Barve so osnova in na spletni strani jih je mogoče enostavno prilagoditi. Res si želim, da se odmaknemo od: »Meni je všeč, moji ženi ni, in sodelavec pravi, da je OK …«.

Kaj pa je pomembno:

Pristajalna stran produkta

  • Kako je prikazana fotografija, ali je velika ali majhna, ali je prikazanih več fotografij, ali so vse fotografije enako velike ali je ena velika, več pa manjših? Vprašajte se, kako se kupuje vaš produkt, ali uporabniki res potrebujejo 7 velikih slik ali pa morda slik sploh ne opazijo? V slednjem primeru je mogoče dovolj že ena srednje velika slika.
  • Kako je prikazana cena, kako se vidijo osnovna cena, znižana cena in popust? Ali je popust prikazan v odstotkih ali v prihranjenem znesku? Ne trdim, da je katera izmed teh možnosti boljša, ampak da morate preveriti, kaj nameravate uporabiti in kako želite prikazovati produkte.
  • Kako je z opisi, ali je opis kratek ali dolg, kakšna je izpostavljenost, kaj opazimo najprej? Ali razmišljajte o pripravi opisov ter samih besedilih? Če večino informacij poveste v kratkem opisu, naj bo ta prikazan tik ob sliki in gumbu za košarico. Predvsem pa naj ne bo skrit v zavihkih.
  • Zavihkov se izogibajte kot hudič križa; če je dodaten opis skrit v zavihkih, ga nihče ne bo pogledal. Bog ne daj, da so mnenja uporabnikov skrita v zavihkih. Ne, v zavihkih ne sme biti ničesar, pika.

Pristajalna stran kategorije

  • Najprej moramo razumeti, da ne zadostuje, da imate na pristajalni strani samo seznam produktov. Predstavljajte si, da imate fizično trgovino. Če jo res imate, pa odpočijte domišljijo. Kaj storite (ali bi radi storili), ko v fizično trgovino vstopi kupec? Ali se skrijete za pult in čakate, da se izgubi med vašimi produkti?
    Ne bodite kot Bauhaus, ker ga nihče ne mara. Ne, pristopite k njemu, vprašajte ga, kaj ga zanima, svetujte mu. In podobno morate narediti tudi na kategorijski strani: uporabniku oz. uporabnikom morate povedati, kaj imate na voljo, kaj je pomembno pri nakupu produktov in jih usmerite, kamor želite. Verjetno bi na kategorijski strani najprej potrebovali kratek opis, nato povezave do dveh produktov in na koncu povezave do dveh podkategorij.
  • Šele potem pride mreža produktov. Tukaj je pomembno, kako velik je produkt, kakšna je slika, kako je prikazana cena in kako je prikazan gumb Poglej več. In ja, nujno mora biti prikazan gumb Poglej več. Ne dodaj v košarico. Poglej več ali Oglej si podrobnosti o produktu. Ne hitri pogled, ki odpre pojavno okno. Ne, prikazati je treba celoten produkt.
  • Preverite tudi, koliko je možnosti filtriranja in razvrščanja, ter razmislite, katere boste vi uporabljali. Predvsem je problematično, če jih je preveč, vi pa potrebujete zgolj kakšnega. Predvsem bodite pozornosti na možnosti razvrščanja, saj teh ni mogoče bistveno prilagoditi.

Košarica

  • Košarica ne prikazuje menija oziroma glave. To smo potrdili z vsemi možnimi preizkusi in počasi to začenjajo razumeti tudi avtorji spletnih strani . V košarici potrebujemo logotip v glavi, kontaktne podatke in morda tudi potrditev, da je nakup varen. Ne pa menijev, iskalnika in vojske drugih gumbov in zapisov.
  • Košarica mora biti čim enostavnejša in pregledna: polja jasno izpostavljena, vsako opremljeno z napisom, kaj je treba vanj vnesti. Če je mogoče, naj bo košarica na enem zaslonu, tako da uporabnik samo enkrat vpisuje podatke.
  • Pomembni so tudi kontrasti. Lepo prosim – meja med poljem za vnos podatkov in ozadjem naj bo vidna. Zadnjič sem slišal, da je siva barva spletni SPAM. Poskrbite pač za kontraste, če že ne zaradi spletne dostopnosti, pa zaradi ljudi, ki bi radi kupili pri vas.

Domača stran

  • Tukaj je pomembno, kako so prikazani produkti in kategorije ter koliko in na kakšen način jih lahko izpostavite.
  • Sliderji, tj. ko je glavni del spletne strani slika, ki se menjava… Umaknite jo. Uporabniki pogledajo prvi, morda še drugi slide, nikoli pa nihče ne pogleda četrtega. Uporabite raje eno sliko in vanjo vključite, kar je zares pomembno, ostalo pa pustite. Ti gospodje se strinjajo z mano.

Vse ostalo

  • Ker vam je e-poštni marketing pomemben (res vam mora biti – če niste prepričani, preberite to in še to), preverite, ali lahko skozi celotno stran po celi strani prikazati obrazec za naročilo na e-poštni marketing. Ne v nogi strani na skritem mestu, ampak na vrhu, tako da ga vsi vidijo (na produktu in v košarici ga lahko izpustite).
  • Na spletni strani naj bodo jasno predstavljeni kontaktni podatki. Ja, v glavo je treba vključiti telefonsko število in e-poštni naslov, na katerega se lahko uporabniki obrnejo. Res je, uporabniki so navajeni kontaktne podatke poiskati v nogi, ampak zakaj jih silimo v to? Ko čisto po naključju opazijo, da gre za slovensko trgovino, jih bo to morda še dodatno spodbudilo k nakupu.
  • V nogi strani navedite vse podatke o podjetju: ime, naslov, številko za DDV, matično številko. To so podatki, ki bodo uporabnike prepričali, da ste legitimna firma, zato jih porinite v ospredje.
  • Aja, še to. Verjetno ne bo šlo zastonj. Za predlogo boste morali nekaj zapraviti, kajti nič ni resnično zastonj. Planirajte, da boste ob kakšnega stotaka ali dva, pa boste dobili že veliko veliko boljše produkte, kot če bi izbrali brezplačno generično predlogo WordPress.

Zdaj sem vam pa povedal že skoraj vse, kar povem, ko svetujem pri postavitvi spletne strani. Seveda se šalim, ampak res nudim to storitev, ki podjetjem pomaga pri učinkovitem načrtovanju spletnih strani in prikazovanju vsebin na najprimernejših mestih. Več preverite tu, po novem sem dodal tudi reference. 😀

Tole bi še moral prebrati:

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.