Kdaj ste ji nazadnje rekli bravo?

Kdaj ste ji nazadnje rekli bravo?

Že kako leto je Mesarcev še eden več in zdaj, tik preden se odpravlja preverit, ali imajo morda v vrtcu še kakšne drugačne igrače, ki jih lahko stlači v usta, sem začel nekaj opažati.

Še nikomur v življenju nisem tolikokrat rekel »BRAVO«. No, prav tako še nikomur nisem tolikokrat rekel »pusti to«, ampak več o tem v kakšnem prihodnjem prispevku. Danes se osredotočamo na »BRAVO«.

Najprej si je sin zaslužil »bravo«, ker se je uspel prekotaliti na trebuh, nato ker se je uspel uspešno podprl z rokami, potem ker je uspel sesti, zadnje čase pa je deležen peharjev »bravotov«, ko samostojno naredi vsaj dva koraka.

In zanimivo je, da mu ti »bravoti« še vedno zelo veliko pomenijo. Zažari in zacveti vsakokrat, ko mu uspe narediti tisto, česar se je lotil, in čisto vsakokrat, ko je poleg nagrajen še z »bravo«.

Dojenčki imajo integrirano lestvico napredovanja in vse, kar moramo narediti, je, da sledimo tej lestvici in spodbujamo ter nagrajujemo. Strašansko enostavno je: ko otrok prvič sede, ko poskuša kobacati, ko dejansko uspešno skobaca, bo poskusil z vstajanjem, ko bo vstal, bo poskusil s hojo, in ko bo shodil, potem bo začel … Korakov je nešteto mnogo vse do »diplomiral je na FDV«, kjer pa se napredovanje zaključi, ker človek v enem življenju res ne more doseči več.

And it got me thinking…

Kaj pa jaz? Kdaj mene še kdo pohvali z »bravo« in ali imam integrirano lestvico napredovanja? Kako to delamo pri zaposlenih in ali to res delamo pravilno?

Mislim, da ljudem, s katerimi delamo, »bravo« ne rečemo dovolj pogosto. Ali jim čestitamo za uspehe in jih podpremo pri njihovem uresničevanju? Prepričan sem, da ne, vendar me prosim popravite, če se motim. Zato je sedaj prava priložnost, da naredite, kar piše v naslovu. Sodelavko ali sodelavca, ki doseže rezultate, nagradite z »bravo«.

Res pa je, da ima tudi »bravo« svoja pravila. »Bravo« namreč ni nagrada za čisto vsako priložnost in za čisto vsak dosežek. Teorija (in včasih tudi praksa) je enaka, če govorimo o 14-mesečniku ali zaposlenem.

  1. »Bravo« izrečemo za trud in ne za rezultat. Torej ne »bravo, ker ti je uspelo pridobiti e-naslov velike potencialne stranke«, ampak »bravo, ker si si vzel čas in preiskal 47 subredditov, kjer si našel ta en kontakt, ki ga prej nihče ni našel«.
  2. »Bravo« mora biti konkretiziran. Torej ne »bravo«, ampak »bravo za ta in za ta trud, ki ni bil mačji kašelj«. »Bravotov« ne delite kot bombončke, takoj ko zjutraj prispete v službo, ampak vsakomur jasno povejte, zakaj in s čim si je ta »bravo« zaslužil.
  3. Pohvala mora biti časovno relevantna. Torej ne »bravo, pred dvema mesecema si uspela nekaj urediti«, ampak »bravo, danes, včeraj, ta teden si pa res dobro uredil te in te zadeve«.
  4. Seveda pa mora ta oseba že prej vedeti, kaj in kako naj dela, da bo dobil/-a pohvalo. Potrebuje torej načrt napredovanja, opredeliti morate, kaj se je treba naučiti in kaj početi. Če bo vedno znova delal/-a eno in isto, potem si nikoli ne bo zaslužila »brava«. In v službi pač ni tako, da si naslednji koraki sledijo naravno, ampak jih je treba načrtovati. Kako zastavljate cilje zaposlenim in na kakšen način pa je povsem ločena debata, ki pa jo morate izvesti.

Razmislite pa tudi o tem, kako boste slavili večje dosežke v podjetju. V eni izmed mojih prejšnjih služb smo imeli navado, da smo si za vsako novo izdano knjigo (merila so bila sicer malce bolj kompleksna) privoščili torto. Torto je seveda kupila služba, potem smo se zbrali vsi sodelavci in sodelavke in najprej imeli govore, nato pa smo torto skupaj pojedli.

Seveda to ni bila najboljša in največja torta, prav tako ni bila ravno veliko presenečenje. Ampak vseeno: biti pohvaljen pred vsemi in to, da so si vsi zaposleni podjetja vzeli pol ure in pojedli torto, je pomenilo, da smo dosegli velik in zares pomemben mejnik.

Sam trenutno nimam vzpostavljenih sistemov nagrajevanja, čeprav bi verjetno največkrat »bravo« moral reči sam sebi. Mislim, da je nujno, da jih začnem uvajati. Maja pravi, da se ne hvalim dovolj z dosežki: »Aja, projekt za 50.000 EUR je zaključen. Kateri sledi?« In na splošno v življenju nimam dovolj priložnosti, da bi si privoščil torto brez slabe vesti.

Zato bo od danes naprej za vsako novo prodano storitev pri Mesarcih torta. Včeraj sem prodal eno banko, tako da se danes mastimo.

Dodatek: Evo, da ne boste mislili da samo nabijam. Tole je bila današnja torta. Za oba, mislim, vsak pol.

Tole bi še moral prebrati:

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.