Kje objavljati vsebine Medium ali blog?

To vprašanje ima več možnih odgovorov, kot jih nakazuje naslov članka, med njimi so pogosto: Facebook Notes, Facebook Posts, LinkedIn Notes, WordPress (hosted) blog in zagotovo še kakšnega. Svoje vsebine slovenske firme objavljajo recimo tudi na finance ali drugih spletnih medijih.

Če posplošimo, se vprašanje pravzaprav glasi, ali naj vsebine, ki jih objavljamo z namenom marketinga, objavljamo na lastnih ali izposojenih medijih. Odgovor seveda ni enoznačen, praviloma je odvisen od zastavljenih ciljev.

Kljub temu je odgovor v večini primerov: Lasten medij

Ampak poglejmo si odgovore in razlike nekoliko še podrobneje, kajti le redko kdo se (in prav je tako) zadovolji s »ker je Peter tako zapisal«.

  1. Optimizacija iskalnikov
    Vsebine, ki jih objavljamo, so izjemno pogosto odličen vir obiskovalcev prek organskih rezultatov. Vsebine (prispevki na blogu, članki, infografike, analize, študije primerov ipd.) so odlične pristajalne strani za dolge ključne besede (long tail keywords), poleg tega pa prinašajo povratne povezave. Obiskovalci, ki so prebrali vsebino na vaši spletni strani, jo lahko omenijo na svoji spletni strani s povratno povezavo do vaše spletne strani. To dolgoročno povečuje avtoriteto in obisk celotne spletne strani.
  2. Doseg
    To je običajno najboljši argument za izposojeni mediji. Res je – če vsebine objavimo na Medium ali drugih platformah, je verjetnost, da bodo te vsebine postale viralne, da jih bo vsaj kdo opazil ali da bodo rangirale v iskalnikih, nekoliko večja. Platforme imajo sisteme, ki drugim obiskovalcem spletne strani prikazujejo naključne članke in čisto po naključju lahko opazijo tudi vašega. Domene teh platform imajo visoko avtoriteto za iskalnike in tako pogosto rangirajo v iskalnikih za pomembne ključne besede. Ko začenjate z objavami na vaši spletni strani, ne boste nikoli rangirali tako dobro ali imeli takšnega dosega. Seveda pa se ne slepite, da vse, kar objavite na Medium.com, postane viralno. Ali na LinkedIn.
  3. Analitika
    Analitika, torej zmožnost merjenja obiskovalcev in drugih podatkov, se od portala do portala razlikuje. Nekateri prikažejo več, drugi manj. Nekateri omogočajo, da vključimo tudi lastno analitiko in tako obiskovalce merimo, kot da bi obiskovali našo spletno stran, vendar večina ne podpira te funkcije. Ne samo, da želimo natančno meriti obisk in druge metrike, vedeti želimo, kako se bodo ti obiskovalci naše spletne strani vedli v tedenskem, mesečnem, letnem obdobju. Če vseh teh podatkov nismo pravilno vpeljali v našo analitiko, tega ne moremo izmeriti.
  4. Drugi marketinški kanali
    Uporabnike, ki prispejo na našo spletno stran preko vsebin, želimo vključiti v komunikacijo znotraj drugih marketinških kanalov. To pomeni, da jim pokažemo kak pop-up, in-browser notification, vključimo jih v FB ali GA remarketing sezname ali si njihov obisk zapišemo v naš marketing automation system. Vse to lahko naredimo le, če nas obiskovalec obišče na naši spletni strani. Na LinkedIn mu ne moremo pokazati pogovornega okna sporočilnika (Messenger), ki ga imamo prikazanega na naši spletni strani.
  5. Lastništvo
    Ne trdim, da sem prebral EULA katerega koli omenjenega portala, ampak poznam jih dovolj, da vem, da z objavo vsebine na teh portalih lastništvo nad objavljeno vsebino predamo portalu. V vsakem primeru jo lahko kateri koli portal kadar koli izbriše. V še slabšem primeru jo lahko izbriše in nam prepove nadaljnje sodelovanje na portalu. V najslabšem primeru pa si jih prisvoji in z njimi naredi, kar koli pač želi. In tega ne želimo. Niti ne bomo prvi, ki bi kaj takšnega doživel.
  6. Branding
    Medium je zelo clean. Uporabnik, ki pristane na vaši vsebini, se mora zelo potruditi, da bi ugotovil, kdo in kaj ste. Velika verjetnost je, da bo spregledal vašo znamko, za razliko od vaše spletne strani, kjer ga bo blagovna znamka pozdravila v vseh poznanih barvah, oblikah in funkcionalnostih. Glede na to, da na blogu v večjem delu objavljamo vsebine, ki so namenjene začetku nakupnega procesa, torej spoznavanju z blagovno znamko, je izjemno pomembno, da se uporabnik spozna z vso širino blagovne znamke. Spet točka za lasten portal ali blog.

Ok, kaj pa lahko naredimo z vsemi temi priložnostmi? Najbolje bi bilo, da vsebino najprej objavimo na svoji spletni strani. Nato počivamo. Približno 14 dni. Nato pa jo v celoti objavimo na Medium ali LinkedIn. Medium ima celo funkcijo uvoza, kjer canonical doda nazaj na originalni članek (najdeš ga tukaj).

Kaj smo s tem pridobili, vprašaš? Naš vsebinski marketing bo še naprej deloval, in to predvsem za nas. Večino avtoritete SEO bo dobila naša spletna stran, saj bo članek najprej objavljen na njej. Dolgoročno bo (v večini primerov) vedno rangiral najprej naš blog, nato drugi portali.

Tudi večina povratnih povezav in ostalega marketinga se bodo dogajali na naši spletni strani in članek ostane za vedno naš. Medium in drugi portali pa bodo kljub temu doprinesli svojo dodano vrednost. Dve muhi na en mah. Lepo, kajne?  Mimogrede, daj še ti zame dve muhi. A si prijazen in tweetneš spodnjo izjavo?

Hvala.

6 razlogov, zakaj vsebino objavljati na lastni domeni in ne na Medium ali podobnih straneh. Click To Tweet

Tole bi še moral prebrati:

Živijo. Če se ne poznava, včasih sem bil Vodja Oddelka za SEO in Vodja Oddelka za nove produkte na Red Orbitu. Sem tudi predavatelj na konferencah, kjer me pogosto pohvalijo, da zabavno povem res pametne stvari. Trenutno marketinški svetovalec, kjer me pogosto pohvalijo, da pametno povem pomembne marketinške stvari. Z veseljem se oglasim na kavi.

6 thoughts on “Kje objavljati vsebine Medium ali blog?”

  1. Kako je pa v tem primeru z unikatnostjo vsebine, ko dodaš isti članek še na Medium?
    Ker, če isti članek dam na LinkedIn bo v iskalniku potem ta članek dvakrat indeksiran, kar pa zna Google kaznovati, a ne? A pri Medium preko importa ni post indeksiran?

    • Hej Marko,
      ko ga importaš preko Mediuma, on doda canonical tag, kar pomeni, da google ne bo indeksiral medium posta, bo pa indeksiral tvoj domači post.
      Zato tudi počakamo kak teden ali dva za objavo drugje, da se izognemo težavam s podvojeno vsebino. Torej Medium, ni problems, ostali pa počakati nekaj časa, ali objaviti samo povzetek.

    • Ja, Medium sodi bolj med izjeme, večinoma ni mogoče uporabiti canonical oznake ali druge možnosti za preprečitev indeksiranja. Opciji sta dve, odvisno od situacije.
      Generalno objavimo vsebino na drugih portalih kasneje, in zaradi tega upamo, da je Google ne bo prikazoval kot prve v iskalnih rezultatih, kajti to, da si prvi objavil nekaj je ponavadi močen signal za rangiranje. Ampak, to nam seveda potem odvzame še en argument, zaradi katerega bi si želeli objavljati na zunanjih straneh, to je njihova avtoriteta v iskalnikih.
      Zato ne objavljamo celotne vsebine na drugih spletnih straneh, ampak vsebino primerno predelamo. Lahko je to samo povzetek (ampak takšen, 400 besedni, proper povzetek) s povezavo na našo stran. Lahko je to neka grafika, ppt, pač kakršnakoli predelava vsebine, ki nam ne bo škodila.
      Jaz bi na Linkedinu delal tako, da bi objavljal resne povzetke vsebine. Moj občutek je, daje to platforma, kjer je pametno dati nekaj od sebe, ljudje ne bodo zadovoljni samo s 3 stavki, še vedno pa ne bi vse vsebine objavljal na Linkedinu, za ziher. Zato resen povzetek s povezavo, pa je to to.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.