Lekcije BrightonSEO konference

Brighton SEO je ena izmed redkih konferenc, za katero sem takoj rekel, sem pa še pridem. Ker resnično predavajo stvari, o katerih nisem imel pojma. In to se je zgodilo tudi tokrat. Takoj prvi predavatelj, ki je prišel na oder, je po 2 minutah že govoril o stvareh, ki jih nisem še nikoli slišal. Drugo leto spet pridem (da o pivih in žuru z nekdanjimi sodelavci in sodelavkami sploh ne govorim).

Add 1: Na konferenci je bila tudi Maja. Svoje oglaševalske lekcije je z vami delila tukaj.

(Prispevek ni polektoriran in urejen, kot bi moral biti, ker je napisan v živo. Upam, da mu to lahko oprostite).

Tole so lekcije, ki sem se jih naučil jaz:

  1. Nadgradnje spletne strani lahko uničijo vse delo, ki ga je SEO naredil, zato si vzpostavite teste, ki bodo zagotavljali, da se koda ne izgubi ob nadgradnji. Uporabi headless browser (Puppeteer) in nastavi teste, ki preverjajo ali na strani manjka schema koda, meta podatek, stran ima meta noindex ipd. To je izjemno pomembno, prav neverjetno je, kako sem videl velika podjetja, katerim je vsakih 5 minut, ko spletna stran ne deluje, da nimajo nastavljenih preverjanj, ali spletna stran deluje, ali košarica deluje in ali SEO deluje. In takšne teste, ki bi preverjali ali vse deluje, bi morali imeti nastavljene na različnih nivojih, na UXu, na SEOtu, na oglaševanju.
  2. Google ti pošlje sporočilo, ko ti vrže rich snippets ven iz indexa. To sem vedel, ampak pozabil. Rich snippetse dodaj v <head>, drugače lahko imaš težave z Googlovim zaznavanjem le-teh. Torej, če ti google ne prikazuje rich snippets, jih dvigni v head.
  3. Če imaš <iframe> v headu, bo Google predvideval, da se je z iframe zaključil head in začel body. To pomeni, da bo ignoriral ukaze, ki bi jih moral še naložiti. Torej, če z JS loadaš nek tracking, ki se nalaga z iframe, pazi, kaj se nalaga za njim.
  4. Hitrost nalaganja spletne strani bo vplivala na to, koliko URLjev bo Google crawlal (indexiral). Naredi spletno stran hitrejšo in več URLjev bo rangiralo. Posebej pomembno za velike spletne trgovine. 75% ljudi, ki dostopajo do spleta preko mobilne naprave uporabljajo 2G ali 3G.
  5. PageRank damping factor je faktor ki pove koliko avtoritete odvzamemo za vsako preusmeritev (direktno iz prvega dokumenta, ki sta ga ustanovitelja Googla spisala o Googlu). Vsaka preusmeritev zmanjša avtoriteto za X. Torej, dajmo zmanjšati število default preusmeritev (https/www/trailing / in še kaj).
  6. Le 18 % podjetij vlaga denar v razvoj on-site iskalnikov. In ti so izjemno pomembni, le pozabljamo na njih. In za njih je pomemben UI, UX, dizajn, vsebina in še kaj. Vse to skupaj vpliva na to, kaj in kako bo uporabnik videl. Kdo je kadarkoli preveril CTR v svojem on-site iskalniku? Še boljše metrike so seveda Dwell Time v on-site iskalniku in še bolje morda povprečen čas, ki je potekel med iskanjem in konverzijo.
  7. CTR v on-site iskalniku bi moral biti nad 75 %, da smo z njim lahko zadovoljni. Seveda moramo to najprej meriti. Autocomplete skrajša čas do klika iz 6,5 sekund na 4,5 sekund. Poglejte Red Hat spletno stran, predavatelj je zasnoval njihov iskalnik, ki ima podobne featurje, kot Google.
  8. V resnici ne veste, kako počasna je vaša spletna stran. Vi jo nalagate na fancy iPhonetu na službenem wifiju, vaši uporabniki pa na telefonu, ki so ga kupili rabljenega za 50€ na 3G omrežju. Ne sodite po sebi, uporabite zunanja orodja. KPIji za hitrost spletne strani bi morali biti Koliko časa se stran nalaga za 90 % naših obiskovalcev ali Koliko sekund rabi stran da se naloži za 90 % obiskovalcev. In ja, hitrost nalaganja je tvoja (marketing) stvar. Ne prepuščaj tega ITju. Skupaj se morate ukvarjati s tem.
  9. In, če nehate dodajati “tole malo kodo” (Third party scripts) na spletno stran, boste veliko naredili za hitrost nalaganja vaše spletne strani.
  10. Ena izmed prednosti PWA (več informacij o tem kaj je PWA tukaj) je tudi, da za nalaganje porabijo veliko manj podatkov. Pinterest se na iPhone naloži z 56 MB, PWA z 150kB. Ima pa tudi payment request API, ki je izjemen pri izboljševanju E-commerce conversion rate-ja. In, lahko jo naložimo v App store, tako da jo uporabniki najdejo kot vse ostale aplikacije, čeprav to ni.
  11. PWA ima same prednosti, slabost je samo ena, namreč obstaja velika verjetnost, da boste morali spletno stran sprogramirati popolnoma na novo, če uporabljate stare javascript knjižnjice. To naj vam pove vaš IT oddelek.
  12. Če imata Ebay in AliExpress lahko AMP na svojih e-commerce straneh, jih lahko imate tudi vi. Icelolly je spletna stran iz turistične branže, ki je implementirala AMP (čeprav meni izgleda da so to uredili “samo” na homepage).
  13. Na spletni strani AMP projekta obstajajo template-ji za AMP in vse ostalo, kar potrebujete (tudi povezave do pluginov za najrazličnejše CMSje. Tukaj.
  14. Pridobivanje povratnih povezav: link ki kaže na 404, naj se spremeni nate. Infografika, ki jo ima konkurenca, google search, tako da dobiš seznam strani, ki jih zanimajo takšne vsebine in jih lahko kontaktiraš, da linkajo na tebe. Poišči text, ki je zastarel, ki ga ima konkurenca in napiši novega, updejtanega, boljšega in jim piši, da raje dajo tebi link.
  15. Ko razmišljaš o tem, ali bo neki medij primeren za to, da bi objavil tvojo zgodbo, preberi njihov media kit, v katerem so sami opisali svojo ciljno publiko in boš bolje razumel, komu oni mislijo, da so namenjeni.
  16. Poišči keyworde, ki vsebujejo “statistike” in pripravi content na to, očitno ljudje iščejo vsebine, ki so vir, na katerega bi lahko linkali.
  17. Naredi fotografije, ki jih bodo ljudje potrebovali in jih daj ven pod CC, zahtevaj pa povratno povezavo za zahvalo za fotografijo.
  18. Še vedno je pomembno, da ima slika filename opisen in da vključuje ključno besedo. Enako velja za alt oznako, vedno bolj pomembna pa je naslov fotografije (ni jasno kaj je to). Sitemap in opis fotografije sta tudi pomembna. Ja image sitemap. Rich snippets slike uporabljaj tudi v produktih in carrouselih in restavracijah (local business) in videos.
  19. Tukaj se lahko igraš z Googlovimi algoritmi za prepoznavanje slik. https://cloud.google.com/vision/. Google lens, rich snippets za slike bosta skupaj postala super način prodaje produktov. Uporabniki bodo lahko enostavno na katerikoli sliki na spletu označili predmet in Google bo poiskal produkt, ki ga nekdo prodaja. Bing to zna že vsaj dve leti, Pinterest že od 2015.
  20. V Španiji obstaja app, s katerim slikaš blok in ti app (analiza slike in geolokacije) pove, ali je katero stanovanje naprodaj/za oddajo v tem bloku ali blizu.
  21. Quote konference: SEO promises an unknown result at some unknown time period in the future. In še res je 😀
  22. 60 % strani, ki imajo AMP, ni novičarskih strani. Torej, počasi AMP prebija na druge vrste strani, kot bi moral. AMP sedaj omogoča izjemno veliko funkcionalnosti, search form z autocomplete, carousel slik in še marsikaj. Screaming frog sedaj preverja tudi AMP.
  23. Trik dneva je, da na naš AMP sajt dodamo PWA service worker, kar pomeni, da dobimo najboljše obeh svetov (PWAMP). Če vas to bolj zanima, poglejte tole in tole in tole.
  24. In še lekcije Randovega Keynote govora. 1. Google organskega obiska je manj, zaradi tega, kako Google prikazuje organske rezultate. To je problem, ampak prometa je še vedno toliko, da se MOČNO splača vlagati v organske rezultate. Predvsem pa novi SEO postaja on-SERP in in-SERP SEO. Torej vplivanje na to, kaj se našega in kako, pokaže v Google rezultatih, tudi če uporabnik ne klikne na naš rezultat. Torej, SEO ne bo umrl 😀

Tole bi še moral prebrati:

Živijo. Če se ne poznava, včasih sem bil Vodja Oddelka za SEO in Vodja Oddelka za nove produkte na Red Orbitu. Sem tudi predavatelj na konferencah, kjer me pogosto pohvalijo, da zabavno povem res pametne stvari. Trenutno marketinški svetovalec, kjer me pogosto pohvalijo, da pametno povem pomembne marketinške stvari. Z veseljem se oglasim na kavi.

1 thought on “Lekcije BrightonSEO konference

Leave a Comment