Če delate marketinške strategije za naslednje leto, upam, da ni prehudo. Ko sem bil še na Red Orbitu, je bil ta čas zelo zahteven, ker je bilo treba pripraviti verjetno deset, če ne celo več strategij za naročnike, jih predstaviti in prodati. Ampak če ne drugega, to je bil dober trening. Če potrebujete strategijo, povejte, oglasite se lahko že čez 10 minut. No, dovolj šale – kar želim povedati o delu v agenciji je, da (skoraj) nikoli nimaš toliko in tako raznolikega dela, kot ga dobiš tam.
Kakor koli že, če delate strategije za naslednje leto, ne pozabite, da morate resno pristopiti k pridobivanju mnenj uporabnikov. Ni važno, ali ste podjetje, ki se ukvarja z B2B ali e-commerce, dokaz, da obstajajo uporabniki, ki so pri vas že opravili nakup in so zadovoljni, je nujen.
V Sloveniji se delamo, kot da mnenja uporabnikov ne obstajajo ali pa so nepomembna. Če si na hitro ogledam tri velike spletne trgovce, opazim naslednje:
Ne morem se odločiti, kaj je slabše – to, da sploh ne prikazuješ mnenj uporabnikov, ali pa da za najboljše produkte, ki jih prodajaš (in jih zato izpostaviš na prvi strani), nimaš niti enega mnenja uporabnikov. Sej vem, težko je zagotavljati mnenja uporabnikov za produkte, ki se pogosto menjavajo, ampak to ne pomeni, da je nemogoče.
Torej najprej morate nujno začeti zbirati in prebirati mnenja uporabnikov in jih prikazovati na svoji spletni strani. Če je to včasih stalo celo premoženje, temu dandanes ni več tako. Moj najljubši sistem za integracijo mnenj uporabnikov je stamped.io. Ponuja vse potrebno za čisto normalno ceno. Lepo se integrira v WooCommerce, Shopify in še kam in enostavno deluje.
Bil sem zelo presenečen, ko sem ugotovil, da ljudje zelo radi delijo ne le svoja mnenja, ampak tudi fotografije, kako uporabljajo produkte. Samo prositi je treba zanje.
Oglejmo si, kaj deluje in kako.
Uporabniku pošljemo dve e-pošti. Prvo pošljemo 14 dni po zaključenem nakupu, drugo pa še 7 dni kasneje.
Zadeva prve: Ali ste zadovoljni s CBD? Sporočite nam vaše mnenje, res nas zanima!
Zadeva druge: Ali vas lahko prosim za uslugo?
V e-pošti je seveda slika in ime kupljenega produkta oz. produktov, poleg pa možnost ocene z 1 do 5 zvezdic, ki te pripelje na pristajalno stran, kjer lahko kupec izpolni tudi besedilni odgovor: »Kakšna je vaša splošna ocena spletne trgovine?«
Rezultati so zanimivi:
Prva e-pošta ima 33 % open rate in 2 % reviews rate.
Druga e-pošta ima 41 % open rate in 4 % reviews rate.
Še bolj zanimivo: imam kupce, ki so oddali več mnenj, največ gospa, ki je oddala kar 5 mnenj za 5 različnih produktov, vsakokrat jih je oceni s 5 zvezdicami. Za primerjavo sledijo trije, ki so oddali tri komentarje, večina pa objavi samo enega.
V Facebook skupini Spletni trgovci (če še niste člani, se nujno včlanite, je brezplačno) smo imeli razpravo o tem že pred kar nekaj časa (https://www.facebook.com/groups/1031063066936846/permalink/3029234917119641). Tukaj lahko primerjate uspehe tudi z drugimi. Res pa je, da je moj zgornji primer iz spletne trgovine, kjer ljudje precej neradi dajejo mnenja, ker prodajamo prehranske dodatke.
Druga spletna trgovina, kjer pobiram mnenja, je namreč precej uspešnejša. Spodaj so prikazani rezultati, če prodajaš igrače mamicam in očkom.
Številke se očitno precej razlikujejo od ciljne publike do ciljne publike, kar pa v nobenem primeru ne pomeni, da ni treba skrbeti, da jih pridobite čim več in da čim bolj temeljito preizkusite različne pristope.
Vse skupaj pa postane še mnogo bolj kompleksno, ko se zavemo, da moramo komentarje pridobivati tudi na drugih platformah. Omenjena platforma (pa tudi velik del drugih) omogoča, da mnenja kupcev uvozite v kampanje Google Shopping. Ampak komentarje potrebujemo tudi na Facebooku in tudi na Google My Business, zato imam poleg teh samodejnih kampanj nastavljeno tudi e-pošto, ki prosi za komentarje na teh drugih platformah.
Na FB in GMB so komentarji ločeni, so pa precej pomembni za rangiranje in doseg. Zato so tudi tam nujno potrebni. Posledično komentarjev ni nikoli dovolj.
Mnenja uporabnikov (lahko) močno povečajo prodajo, dodajo avtoriteto vaši spletni strani in prinesejo dodatno brezplačno vsebino, zato so na vsaki spletni strani nujna. Tudi na mojo še pridejo v še večjem obsegu, kot so že prisotna.