Moj SEO je večji od tvojega

Klasičen način primerjanja argumentov, kot bi rekel T., je »moj je večji od tvojega«. In potem smo se smejali. Ker … Kosmati štosi … Kakorkoli že, v zadnjem času je primerjava SEO postala še bolj vseprisotna, kot je bila v preteklosti.

Kako danes poteka on-site SEO

Spremembe Googlovih algoritmov v zadnjih letih se premikajo od tega, da se spremeni celoten algoritem za vse spletne strani, k temu, da se algoritem spreminja na posameznih vertikalah. Google postaja vedno bolj specifičen; če smo včasih lahko rekli, da mora biti na vseh straneh keyword density 3,6 %, danes tega več ne moremo trditi.

Danes si moramo ogledati SEO spletnih strani v posamezni vertikali in ugotoviti, kakšne so dobre prakse v njej. Vemo, da je ena izmed zadnjih nadgradenj Googlovega algoritma močno udarila t. i. spletne strani YMYL (your money or your life, torej spletne strani ki so »pomagale« pri »izboljšanju življenja« ali pri »izboljšanju finančne stabilnosti«, da o »pasivnih prihodkih« sploh ne govorimo).

Algoritem se je tako spremenil, nadgradil, izboljšal samo za določene vrste spletnih strani. To ni prvič, je pa dober prikaz trenda, ki se dogaja. Temu so se prilagodili tudi ponudniki orodij za SEO, zato si bomo danes ogledali tri novejša orodja, ki so »all the rage« (ne, ni še konec »narekovajev«) v »SEO communityju«, ter jih primerjali med seboj in odgovorili na vprašanje, kako delujejo.

Pageoptimizer.pro

Orodje, ki ga priporočajo tudi slovenske SEO-nindže, ki deluje precej enostavno, poglejmo po točkah:

  1. Pripraviš besedilo svoje nove pristajalne strani.
  2. Besedilo objaviš na spletni strani.
  3. V orodje dodaš URL svoje nove pristajalne strani.
  4. Vneseš glavno in podporne ključne besede (orodje jih lahko poišče zate).
  5. Vneseš konkurenčne spletne strani, ki že rangirajo na tvojo ključno besedo.
  6. Klikneš Submit in zgodi se čarovnija.
On-site optimizacija za iskalnike s pageoptimizer.pro
Povzetek optimiziranosti ene strani

Orodje analizira izbrane konkurenčne spletne strani in jih primerja s tvojo pristajalno stranjo. Merila, ki jih primerja, so: število besed, število naslovov, vključenost glavne in podpornih ključnih besed v naslove, meta podatki in ključne besede v meta podatkih, odebeljena pisava (bold), število odstavkov, povezav, slik in še kakšno malenkost. Za vsako dobiš priporočilo povečaj, zmanjšaj, pusti pri miru.

Iz tega poročila lahko kar znotraj orodja zgradite seznam »to-do«, ki ga pošljete tistemu, ki se v vašem podjetju ukvarja z implementacijo SEO vsebin in tako optimizirate vsako pristajalno stran posebej.

Orodje je razmeroma poceni, enostavno za uporabo in še vedno v zgodnji fazi razvoja, ravnokar so mu dodali ključne besede LSI/TF-IDF in še kaj, tako da lahko verjetno pričakujemo še kakšne nove funkcionalnosti, morda tudi zvišanje cen, zato se splača ujeti ta vlak hitro in upati, da se začetnim naročnikom paketi ne bodo dražili. Tukaj.

Surferseo.com

Tole je orodje, zaradi katerega bo vsakemu growth-hackerju, data marketerju in kakor koli se še kličejo kokakola brizgala po mizi.

Animated GIF
Animated GIF

Orodje deluje tako, da mu podamo ključno besedo in jezik, v katerem želimo ključno besedo analizirati, nato pa orodje analizira prvih 50 rezultatov v iskalniku. Tukaj torej ni neposredne primerjave z vašo spletno stranjo, čeprav jo lahko kasneje tudi analizirate. V prvem planu je analiza prvih 50 rezultatov.

Orodje pa podatke ves čas prikazuje v zelo podrobnih grafih in na različne načine. Poskuša zadovoljiti potrebo po podatkih, čeprav s tem močno pretirava. Na grafu glede na pozicijo v iskalniku prikaže število znakov, ki jih imajo vaši konkurenti v alt oznakah. Kar je skoraj preveč.

Je pa res, da če je vaša spletna stran med prvimi 50 rezultati, enostavno kliknete Audit in prejmete pregledno poročilo, ki vam pri vsakem merilu posebej pove, kako ga morate nadgraditi. Povečati, zmanjšati, dodati, odvzeti. Spet poročilo, ki ga lahko daste študentu (če smo že kul growth-hackerji, ga damo Virtual Assistantu, ki smo ga na UpWorku poiskali za 3 USD/uro) in ga implementira.

Orodje ima nekaj unikatnih trenutkov, recimo tega, da analizira pagespeed vseh rezultatov. Res pa je, da za to potrebujemo aktivno naročnino (od časa nastanka tega članka do objave so to že spremenili, sedaj izgleda kot da je vse brezplačno). Orodje namreč omogoča kar tri brezplačne analize dnevno. Torej če je 29 USD na mesec preveč, smo lahko vztrajni in z brezplačnim računom opravimo 90 % dela. Le nekoliko dlje bo trajalo. Res pa je, da večji paketi prinašajo tudi dodatne metrike, ki so pomembne, ko govorimo o konkurenčnih nišah.

Cora SEO

Prispeli smo k resnim orodjem. Oziroma vsaj takšnim z “resnimi cenami”. 250 ameriških dolarjev mesečno je strošek, ki ga moramo upravičiti. Poglejmo si video, v katerem se predstavi.

CORA je torej namizna programska oprema, ki deluje na podoben način kot zgornja dva programa. Preverja torej 300 različnih on-page meril, ki naj bi bila pomembna – primerja jih na prvih 100 rezultatih v Googlu za posamezno ključno besedo in ti poda rezultat. Dodana vrednost te programske opreme naj bi bila v tem, da išče izključno statistično relevantne podatke. Torej preverja Spearmanovo in Pearsonovo korelacijo, ju združi in poda rezultat.

Ima še druge prednosti. Shrani recimo vse podatke vsake analize, kar pomeni, da lahko ročno pregledamo oznake title za 100 strani za prejšnji mesec, v katerem smo izvedli analizo, povezuje se z drugimi orodji (ahrefs), precej natančno pa lahko analizira vašo domeno in jo primerja z ostalimi, ki so relevantne v iskalnih rezultatih.

Ne, ta del članka nima printscreenov, ker nimam dostopa, bomo še našli naročnika, ki mu bo ta način dela tako ustrezal, da se mu bo to splačalo narediti. Enega sem se že spomnil.

Kako si z orodji pomagam

Povsem enostavno je. Če se greste SEO, je to, da si izpišete najpomembnejših 5, 10, 100 spletnih naslovov in enega za drugim optimizirate, osnova. Če tega ne počnete, nisem prepričan, kaj natanko delate. Vprašanje je predvsem, kako hitri ste. Predlagam, da uporabite prvo orodje, ki sem ga omenil (pageoptimizer), in enostavno začnete URL po URL, stran po stran, export, update, ponovni pregled, dokler ne pristanete na zeleni veji.

Če boste to naredili na 100 straneh na vaši domeni, boste resno zmagali v SEO. Povsem enostavno.

Tole bi še moral prebrati:

1 thought on “Moj SEO je večji od tvojega”

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.