To je drugi prispevek v vrsti prispevkov s katerim spremljam nastanek novega medija iz vidika njihove SEO optimizacije.
Prvi članek o tem kaj spremljamo in katere ključne besede ter zakaj najdeš tukaj.
Od lansiranja portala je minilo dvanajst dni in v klasični SEO optimizaciji bi rekli, pa to ni nič. Ampak v tem primeru stvari seveda niso tako enostavne.
N1info je takoj ob splavitvi spletne strani objavil že kar nekaj vsebin. Ni jasno točno koliko, ampak SemRush Site Audit je na domeni našel 1.812 URL naslovov. Danes jih je veliko več, ker se mi je mudilo sem ga ustavil pri 7.000. URLjev je preko 100.000.
Da smo vseeno bolj natančni dajmo poskusiti ugotoviti koliko člankov imajo objavljenih danes. Uporabil sem ScreamingFrog in poiskal vse URL naslove, ki vsebujejo besedo Avtor: ki jo imajo članki, ne pa druge pristajalne strani.
Našel je skupaj preko 16.000. URLji s članki predstavljajo kar 71 % vseh URL naslovov. (tukaj sem indexiranje ustavil). Kasneje pišem o tem, da so članki iz poddomene šport tisti, ki so prvi začeli rangirati v Googlu. Pomembno je vedeti, da je večina člankov na N1 portalu v resnici člankov na poddomeni sportklub. Pravih člankov, torej takšnih, ki so jih spisali sami, je 1143. To so članki v vseh drugih kategorijah razen šport.
Strategija kupovanja portalov in aneksacija
Precej me je presenetila količina člankov, ki sem jih našel na poddomeni sportklub, kajti število URLjev je blizu 100.000 in seveda ni opcije, da bi v slabem mescu spisali deset tisoče člankov.
Zato sem šel malo preverit in vidim da imajo na strani starejše članke, in hiter Google pokaže, da so kupili sportklub.si in vse članke preusmerili na poddomeno sportklub.n1info.si. To je verjetno tudi odgovor na to, zakaj so šli tukaj na poddomeno. V resnici nimam blage veze kdo je sportklub, izgleda portal, ki obstaja tudi v drugih balkanskih državah, v lasti pa ga ima UnitedMedia iz Švice.
To je v resnici izjemno dobra strategija pri odpiranju novih spletnih strani oziroma pri agresivnem štartu na SEO pozicije. To svetujem tudi podjetjem, ki bi rada imela SEO obisk, pa so močno v zaostanku pred konkurenco. Enostavno kupimo nek drug portal in ga damo k sebi. Na takšen način pridobimo veliko vsebine, pa tudi avtoriteto in rangiranje v iskalnikih pridobimo.
Seveda je vložek velik, vendar prinaša skoraj instantne rezultate. To je praktično SEO takoj.
Obiskovalci prihajajo, pozicij v iskalnikih še ni
Dogajajo se prav zanimive stvari. Ocene kažejo, da bi naj N1info preko iskalnikov dobival približno 1000 obiskovalcev dnevno. Kar se sliši veliko, v resnici pa seveda ni. Naslovna fotografija kaže rast njihovega obiska, ampak ko vklopimo prikaz konkurence, se N1info praktično skrije.
Kot vedno, tudi če so ti podatki precej napačni, so še vedno napačni enako za vse konkurente in tako lahko še vedno primerjamo medije med seboj.
Šport vleče in bo vlekel
Če pogledamo pozicije v iskalnikih, bomo videli, da so tiste pozicije, kjer so se že prestavili skoraj ali tik za prvo stran, ključne besede iz sveta športa. Oziroma, še pomembneje, da vodijo na poddomeno sportklub.n1info.si. Očitno (nepresenetljivo) je šport tako zelo iskan in tako pomemben za medije, da so si tukaj vzeli veliko več časa in se veliko bolj ukvajajo z njim.
Poglejmo si še druge ključne besede na katerih se pojavljajo v iskalnikih. Izmed izbranih ključnih besed so se v Google iskalniku pojavili na 62 ključnih besedah. Nekatere izmed njih imajo že kar veliko iskanj, recimo novice Slovenija, ki ima 1.500.000 iskanj, pa se n1info nahaja na 21 poziciji.
Prejšnji teden so bili pozicionirani le za njihove brandirane ključne besede, tokrat je situacija že precej boljša. Poglejte sliko spodaj.
Na drugih tematikah skoraj niso rangirani ali pa so rangirani precej slabo. Ampak počasi se nekaj dogaja, Google očitno počasi preglejuje spletno stran.
Ali N1Info sploh dela SEO optimizacijo
To je zelo zanimivo vprašanje, glede na to da so kupili veliko veliko člankov iz športa, mogoče celo da. Ampak po drugi strani pa je jasno vidno, da se s SEOtom ne ukvarjajo.
Če pogledamo članke, ki jih sami pišejo, so aktualni in relevantni, N1 pozablja dodajati meta opise. In razumem da je težko novinarje pripraviti do tega, da delajo SEO, ampak to, da se napiše meta naslov in meta opis, pa je minimum ki ga mora biti sposoben spisati vsak in ki ga moramo zahtevati od vsakega, ki piše.
Tole pač ni opozorilo, ki bi ga lahko odpustili komurkoli.
Tudi tole je čista osnova SEO optimizacije za medijske portale in N1 je padel tudi na tem izpitu
Ker SEO za medijske portale je v resnici precej drugačen, kot SEO za spletne trgovine ali druge spletne strani. Sam sem ga delal z večimi različnimi naročniki s super rezultati. Ampak to, da nimaš meta opisov in alt oznak na slikah je pač osnova, tukaj se ni za izgovarjat, da ne znaš SEOta. Ali pa da je SEO za medije težek. Ne, to so osnove.
Da o tem, da nimajo strukturiranih podatkov na spletni strani, sploh ne govorimo. Ker, osnove.
In to bo težava v prihodnosti. Seveda ne bodo nikoli šli nazaj in za deset tisoče člankov urejali meta podatkov. In sej ne, da je to super pomembno. Ampak na takšen način si ustvarjaš male luknjice v emparu (vedru). To je tanka luknjica, ki jo naredi šivanka, ampak ena po ena in ena za eno počasi naredijo veliko velikih lukenj. In čez 3 leta se bomo spraševali, zakaj jim ni uspelo. Ker niso porihtali osnov.