Načrtovanje mobilnih aplikacij

Tale miniserija (kot da sem HBO :)) o internetu na mobilnih napravah je nastala čisto slučajno. Kljub temu pa, če niste prebrali članka O čem govorim, ko govorim o mobilnih spletnih straneh, ga najdete tukaj.

Mobilne aplikacije so torej eno izmed mest, ki jih uporabljajo vaši (bodoči) kupci. Glede na vaš poslovni model je to lahko primarno ali sekundarno mesto, lahko pa je samo ena izmed alternativ storitvi, ki jo ponujate. Na splošno mislim, da morate vse svoje stranke čim pogosteje spodbujati k uporabi spletne aplikacije. Tako kot to recimo dela Simobil na svoji spletni strani. Ali pa, kot to dela Aliexpress, ki ima praktično vsak produkt cenejši, če ga kupiš preko aplikacije.

Prikazovanje samo dela storitev/produktov/informacij v takšni aplikaciji je zgolj prehodno obdobje. Kajti v Sloveniji smo še vedno v položaju, ko je to, da ima podjetje spletno aplikacijo, že samo po sebi pohvale vredno. V prihodnosti jih bomo verjetno imeli vsi.

Ja, verjetno tudi jaz. Kajti ljudi se trudim prek različnih kanalov ob vsakem novem prispevku pripeljati na spletno stran. In če je odstotek uporabnikov, ki odprejo e-pošto, in odstotek uporabnikov, ki kliknejo povezavo v e-pošti, vedno nižji, je situacija z drugimi kanali precej bolj optimistična. Facebook Messenger (ali ste se že naročili na mojega?) ali browser push notifications oz. push notifications na mobilnih napravah (nekaj uporabnih statistik o njih) lahko poskrbijo za precej večji odstotek akcij uporabnikov.

Kako pristopiti k izdelavi mobilne aplikacije

Mobilna aplikacija (app) je pravzaprav zelo podobna spletni strani. Konceptualno jo moramo razdeliti na zaslone, torej skupke funkcionalnosti, ki se bodo uporabniku prikazali naenkrat. Te posamezne zaslone povežemo z eno ali več uporabniškimi potmi oziroma enostavneje načrtujemo, kako se bo uporabnik po teh zaslonih premikal. Primer: uporabnik, ki bo nekaj kupil, bo prišel na osnovni zaslon, uporabil zaslon za iskanje, videl zaslon z iskalnimi rezultati, pogledal zaslon z enim produktom ipd. Ali pa bo uporabnik, ki ga zanima, kakšna je temperatura njegovega avtodoma, vstopil na osnovni zaslon, uporabil zaslon za prikaz izbranega avtodoma in nato še zaslon za prikaz temperature v avtodomu.

Za vsakega izmed zaslonov in za vse uporabniške poti moramo pripraviti relevantne vsebine, ki jih bomo prikazali ob pravem času in na pravem mestu. In pomnite – zasloni naj se med seboj razlikujejo. Ne bodite eden tistih, ki pravijo: »Eh, to z zasloni je za tiste s spletnimi trgovinami, naša aplikacija nima tako enostavnega cilja in zato ne moremo definirati zaslonov«. Morate jih definirati. Nujno. Kajti samo tako lahko določite namen, cilj, CTA, fazo nakupnega procesa ipd. Postopek izdelave mobilne aplikacije je tako precej podoben (dobremu) postopku izdelave spletne strani in vsebuje:

  • dokument, v katerem smo shranili določene ciljne publike, uporabniške potrebe in storitve/produkte in marketinške akcije,
  • dokument, v katerem načrtujemo besedilo vsakega uporabniškega zaslona,
  • wireframe vsakega uporabniškega zaslona,
  • grafično podobo vsakega uporabniškega zaslona,
  • testiranje vsakega uporabniškega zaslona,
  • testiranje vsake uporabniške poti,
  • SEO za mobilne aplikacije (klasičen SEO in App Store SEO),
  • splavitev aplikacije,
  • merjenje uporabe aplikacije s strani uporabnikov.

Ali so vsi ti koraki zares potrebni?

Absolutno, resnično in zagotovo. Sam sem bil udeležen v izdelavi nešteto spletnih strani in nekaj mobilnih aplikacij in pri marsikateri se je govorilo, da bi preskočili katerega izmed korakov. In vedno, ko smo to naredili, je šlo vse narobe. Večino omembe vrednih argumentov, ki jih lahko neposredno uporabimo, sem navedel že tukaj. Kljub temu pa so nujni vsi koraki.

Zagotovo menite, da poznate vse svoje storitve in produkte. Verjetno jih pozna vsak zaposleni nekega podjetja. Razen seveda tiste izjeme, ki jo prodajate kvartalno na popolnoma drugačen način kot vse ostalo.

Tudi če jih dobro poznate, morate biti načrtovalcu spletne strani zmožni na konkreten način predati vse potrebne informacije. Storitve in produkte morate popisati in se v zvezi z vsakim izmed njih vprašati: »ali je treba ta produkt opisati/prikazati drugače kot«, »ali se ta produkt prodaja drugače kot ostali« in »kaj je tisto, kar prepriča kupce v ta produkt«.

Izjemno pomembne so vse tri faze, torej pisno načrtovanje, žični modeli in grafične predloge. Vsaka izmed faz pomembno vpliva na zmožnost predvidevanja vsega, kar boste potrebovali, zaradi česar boste lahko vse predvideno tudi implementirali. Vsled dobri pripravi se boste izognili vračanju in spreminjanju že narejenega. Kajti če ostane pri ustnem dogovoru in približni skici, boste prihodnjič le z veliko težavo ugotovili, zakaj ste se takrat tako odločili, in znova boste razmišljali o že zaključenih zadevah, se o njih spet pogovarjali, na koncu pa prišli do drugačnih zaključkov.

Seveda pa morate upoštevati še nekaj, in sicer kar je, je. To pomeni, da se boste dogovorjenega tudi držali. Ne pa, da boste že pripravljeno pogrevali in znova proučevali. Kajti na takšen način ne boste nikoli zaključili.

Merjenje uporabe mobilne aplikacije

Merjenje vedenja uporabnikov mobilnih aplikacij ni še niti približno tako dobro raziskano kot z uporabniki spletnih strani povezane analize. Skoraj vsi že poznajo Google Analytics (čeprav ga poznajo mnogi, ga zna zares uporabljati le malokdo), ko rečem UX, pa si marsikdo že predstavlja video posnetke, ki prikazujejo gibanje uporabnikov po naši spletni strani in heat-maps. Le redko kdo pa resnično razume, kako deluje merjenje vedenja uporabnikov mobilnih aplikacij, sploh kadar ne govorimo o spletnih straneh v aplikacijah, temveč o bolj naprednih aplikacijah, kjer se akcije ne odvijajo na statičnih zaslonih.

Mobilne aplikacije se razlikujejo po tem, da neke standardne metrike niso opredeljene, kot je to izvedeno pri analizi spletnih strani v Google Analytics. Zato lastniki mobilnih aplikacij najpogosteje opredelijo prodajne metrike in drugih sploh ne spremljajo. Lastniki takšnih aplikacij prav tako vedno redkeje uporabljajo metrike, namenjene merjenju vedenja uporabnikov.

Če sem iskren, pa so te metrike na voljo za spletne strani, pa jih prav tako nihče ne spremlja. Enako moramo tudi tukaj opredeliti mikro in makro konverzije in vedeti, kakšna je statistična povezava med njimi, da bomo lahko napovedali, kako dobro ali slabo bo potekala naša prodaja.

Tole bi še moral prebrati:

Živijo. Če se ne poznava, včasih sem bil Vodja Oddelka za SEO in Vodja Oddelka za nove produkte na Red Orbitu. Sem tudi predavatelj na konferencah, kjer me pogosto pohvalijo, da zabavno povem res pametne stvari. Trenutno marketinški svetovalec, kjer me pogosto pohvalijo, da pametno povem pomembne marketinške stvari. Z veseljem se oglasim na kavi.

Leave a Comment