Hitro in učinkovito delo zahteva avtomatizacijo in uporabo čim boljših orodij. O orodjih za SEO sem že pisal, tokrat pa si bomo ogledali, katere razširitve Chrome (Chrome extensions) za SEO redno uporabljam, na koncu članka pa vas bom povabil, da v komentarjih zapišete, katere uporabljate sami. Njihov vrstni red ni naključen, ampak jih bom navedel, kot so nameščene v mojem brskalniku.
1. Amplifier AMP/Canonical switcher
Ta razširitev je izvrstna za preverjanje pravilne implementacije AMP. Če je AMP pravilno implementiran, bo brskalnik, ko boste prispeli na stran, na namiznem računalniku prikazal stran za osebne računalnike. Poznal pa bo tudi različico AMP. Klik razširitve bo prikazal različico AMP te strani. Deluje tudi v obratni smeri; torej med ogledovanjem različice strani AMP lahko se lahko s klikom premaknete na klasično (torej tisto, označeno s canonical) različico strani.
2. Linkclump
Tole sem dolgo iskal. Med analizami SEO je treba pogosto zbrati vse rezultate s prve strani iskalnika in jih nekam naložiti. In brez tega vtičnika lahko z brezumnim kopiranjem in lepljenjem izgubimo ure in ure. Z uporabo te razširitve boste končali v nekaj sekundah, saj lahko označite celo stran v rezultatih iskalnika in vseh 10 enostavno prilepite v preglednico Excel. Razširitev zna še več: vse povezave na kateri koli strani HTML lahko označite in jih prilepite v datoteko Excel ali v drugo. Hitro in enostavno.
3. BuzzStream Buzzmaker
Tale razširitev je za vas relevantna, samo če uporabljate BuzzStream. Osebno menim, da gre za eno boljših orodij za outreach za povratne povezave. S tem vtičnikom lahko vsako stran, ki ste jo odprli v brskalniku, enostavno dodate v projekt outreach skupaj z vsemi podrobnostmi. Ob kliku razširitve se odpre okno, namenjeno vnašanju vseh podrobnosti te spletne strani. Hitro in enostavno ter brez odpiranja orodij, iskanja projektov itd.
4. Check my links
Spletne povezave so izjemno pomembne za optimizacijo iskalnikov. Zato se z njimi pogosto ukvarjamo. Spletne povezave na strani 404 so še pomembnejše, saj smo očitno nekje naredili napako. Ponavadi jih poiščemo s screamingfrogom, nato pa jih ročno preverimo. Ko odpremo spletno stran, uporabimo tole rešitev, namesto da bi ročno preverili vsako povezavo. Z enim klikom bo rešitev namreč poiskala vse atribute »a href« na spletnem naslovu in jih označila rdeče, rumeno ali zeleno. Semafor pa seveda razumete.
5. SEOquake
Spremljanje avtoritete in drugih informacij o spletni strani je izjemno pomembno, zato ima praktično vsak projekt SEO tudi svoj vtičnik, ki stalno prikazuje avtoriteto strani. Ta razširitev sedi na vrhu strani in za vsak spletni naslov, ki ga obiščete, ponudi celovit nabor relevantnih metrik SEO. Ena izmed manj očitnih funkcionalnosti razširitve je tudi, da z enim klikom prikaže število vseh besed in gostoto ključnih besed (keyword density) v besedilu obiskane strani. V brskalniku ga boste videli takole:
6. TunnelBear VPN
Pogosto nas zanima, kako so videti iskalni rezultati (organski ali plačljivi) v kakšni tuji državi. Za to potrebujemo VPN, torej povezavo v npr. Nemčijo, prek katere se lahko pretvarjamo, da smo v resnici tam. Google pa bo posledično prikazal lokalizirane rezultate za Nemčijo in ne za Slovenijo. TunnelBear je super, ker je zabaven, poleg tega pa ti vsak mesec podari 500 MB brezplačnega surfanja v kateri koli državi na svetu. Njegova uporaba je enostavna in delovanje brezhibno. Sploh pa je odlično, ker je na voljo tudi za mobilne naprave.
7. Redirect Path
Jezi me, ko med analizo spletnega naslova opazim, da se je med njegovim odpiranjem z njim nekaj zgodilo. In če želim preveriti, do kakšnih preusmeritev je prišlo, moram najprej znova poiskati osnovni spletni naslov, ga vstaviti v ustrezno orodje in spremljati, kaj se dogaja. Tako je bilo, preden sem odkril to razširitev. Sedaj ta razširitev stalno spremlja vse preusmeritve in statuse header, ki jih spletna stran prikazuje. Ko se zgodi preusmeritev, me razširitev na to opozor, nato pa prikaže seznam vseh preusmeritev, da katerih je prišlo. Dodatno prikaže tudi statuse header 404 in 500, kadar do njih pride.
8. FireShot
Tole je moja prva izbira razširitve za zajemanje zaslonov. Seveda se lahko v nedogled prerekamo, katera je najboljša, vendar razširitev FireShot v celoti izpolnjuje svoj namen. In to je tisto, kar od razširitev pričakujemo. Skoraj vedno brez težave zajame celotno dolžino spletne strani, tudi kadar je zares dolga.
9. Analitične razširitve
Te bom predstavil v kompletu, ker ne spadajo povsem v domeno SEO, so pa vsekakor pomembne za vsak projekt SEO. Uporabljam tri: GA Debugger, Tag assistant in Facebook Pixel Helper. Sej tukaj lahko velja »nomen est omen«, drži? In je njihov namen povsem jasen že iz imena, kajne?
10. User agent switcher
Če vas zanima, kako je videti spletna stran, ko jo obišče Google, uporabite to razširitev. Razširitev poskrbi, da spletna stran misli, da ste Google (ali kateri koli drug user agent). To je izjemno pomembno za analizo strani s »pametnimi nadgradnjami«, ki spreminjajo njihovo vsebino, ko nanje prispe Google, Facebook ali Bing. Namreč nekatere rade preprečujejo dostop user agentom, ki jih sicer želijo na spletni strani.
11. Auto replay for Youtube
Tale razširitev sicer ni povezana z SEO, ampak sej veste: ko se resno dela, pomaga tudi glasba. In meni pogosto ustreza, da se en komad vrti do onemoglosti. Tale razširitev doda kljukico za samodejno ponavljanje posnetka kar v Youtube in deluje brezhibno. Zdaj pa poslušajte tole na repeat. Katero razširitev pogrešate? Zapišite v komentarjih.