Ne bodite leni, nehajte uporabljati Mailchimp

Priznam, tudi jaz sem to že naredil. Mailchimp (za prijatelje MC) je prva stvar na katero pomislimo, ko nekdo reče e-mail marketing. Tako dolgo so že na trgu, s precej kvalitetno storitvijo, da so se vsedli v našo kolektivno marketinško podzavest kot Google Analytics ali WordPress.

Če nas zbudijo ob 2 zjutraj in vprašajo, kateri tool je najboljši za e-mail marketing, bi vsi rekli Mailchimp.

Ko sem bil še v šoli, sem si vedno predstavljal, da ko si velik, se ti pogosto dogaja, da te ljudje zbudijo sredi noči in nekaj vprašajo … Ker si moral vse vedeti “ob 2 zjutraj”. V resničnem življenju se to na srečo ne dogaja.

Nazaj k Mailchimpu … Orodju samemu po sebi ni kaj za očitati. Ima HTML urejevalnik, ki skoraj deluje (ampak deluje ravno toliko kot lahko rečemo za druge WYSIWYG urejevalnike), in ima uporabniški vmesnik, ki ga razume bolj ali manj vsakdo. To je vse OK in tega mu ni za očitati. Tudi brezplačen je do nekaj tisoč kontaktov. Tukaj pa se končajo pozitivne stvari, ki jih lahko o Mailchimpu povem.

Mailchimp ima nekaj težav zaradi katerih mislim, da ga ne bi smeli uporabljati. Še več, ima nekaj težav zaradi katerih omejuje vaš e-mail marketing in to pri precej visoki ceni.

1. Cena

Pač priznati si moramo, da je navaden mass e-mail marketing sistem. Ni fancy Hubspot, niti ni marketing automation tool. Kljub temu pa hoče imeti $70 za 10.000 emailov, $150 za 20.000 emailov in če smo resni $500 za 100.000 emailov (to so samo naključno izbrani primeri iz njihovega cenika).
Več o ceni na poslano e-pošto na koncu tega prispevka, ko primerjam MC in alternative.

2. Liste

To je tisto, česar najbolj ne razumem. Mailchimp, in njemu podobni, imajo izjemno omejene funkcionalnosti segmantiranja, targetiranja, selekcije in izbire e-mail naslovov, katerim bomo poslali sporočilo. Problem je v tem, kako razumejo liste (sezname / baze e-mail naslovov) in kako razumejo eno e-mail sporočilo. Kar si jaz želim in kar sem vedno uporabljal je pošiljanje enega emaila na več list / baz hkrati. Zakaj? Ker če si stvari pametno zastavim (katere liste, zakaj, kakšne so razdelitve znotraj list) lahko vso segmentacijo opravim s tem, da nekatere liste izberem in nekatere izločim. In če želim, lahko en e-mail pošljem večkrat, različnim listam, ob različnih urah ali datumih.

Mailchimp in njemu podobni pa imajo e-mail, ki ga sestaviš in ga pošlješ ENI listi. In tukaj končamo. To pomeni, da moram segmentacijo opraviti offline (torej bazo prenesti na svoj računalnik, jo tam premetati v excelu (vlookup my old friend) in jo potem uvoziti v Mailchimp nazaj in potem pripraviti mail, ki ga pošljem tej listi. In če želim ta mail še enkrat poslati neki drugi listi, moram še enkrat skozi vse korake postopka priprave liste in maila. Nope, I don’t want to.

3. GDPR

Ne, nehajmo z GDPR. Ne pogovarjamo se več o njem. To, da po defaultu omogoča double-opt-in (ki ga GDPR NE zahteva in samo razpolovi vašo listo) mu zamerim. Zamerim mu, ker se dela, da je to edino, kar je pravilno in dobro na svetu. Vse ostale funkcionalnosti so čisto osnovne in ne omogoča nobene resne dodane vrednosti. Pač dodal sem GDPR, ker se zdaj vsi o tem pogovarjajo.

4. No, kaj je vaš izgovor/odgovor zakaj uporabljate Mailchimp?

Mailchimp alternative

Zdaj smo pa pri alternativah.
Imamo 2. Ena je malo manj lazy, ampak še vedno je, druga sploh ni lazy, ampak celo malo kompleksna. Točno tako se prikažeta tudi pri denarju.

1. Mailerlite

Je tam-tam kot Mailchimp. Ime lep UX, lep editor v katerem lahko urejate e-maile (če nimate programerskega znanja) in ima podoben sistem list, ki jim lahko pošiljate e-maile. Razlika je v ceni. Stane točno (bolj ali manj približno, ampak skoraj točno) pol manj kot Mailchimp. Ne vem kje ste. Če imate veliko mailov, je to lahko še vedno zelo drago. Ali pa če veste, da boste kmalu imeli zelo veliko mailov, potem se morate umakniti ne le iz Mailchimpa, ampak tudi iz Mailerlite-ja. In greste na …

2. Sendy

Sendy je grd. Ali pa vsaj ni privlačen. Vseeno ima čisto uporaben WYSIWYG editor (tole okence, kjer urejaš email). Drag and drop editorja nima (takega fancy, kjer polje za besedilo enostavno potegneš in vneseš v e-mail). Ima liste, ki jih lahko poljubno kombiniramo kot pozitivne ali kot negativne. Ima vse kar imajo veliki (ja, tudi GDPR, dripe in še kaj), vse to ob MINIMALNI CENI. Ta je 1/10 cene Mailchimpa. Ali še manj. Ja, res je, to je program, ki ga morate namestiti na svoj strežnik in na začetku si morate pravilno nastaviti DKIM, SPF in še kakšno malenkost na “svojem” email serverju ki živi pri Amazonu in se mu reče SES (Simple Email System).

Najpomembnejše je, da je cena na poslani mail irelevantna, ko si enkrat na Sendy/Amazonu. To pomeni, da lahko končno začnete zbirati in pošiljati velike količine e-mailov. In če potem uporabite res relavantno metriko, torej CPA za ocenjevanje svojega orodja, je verjetnost da bo E-mail marketing profitabilen pač veliko večja.

Cena na 1000 poslanih e-mailov je $0.10. Nobenih omejitev koliko uporabnikov lahko imate v bazi. In če boste 100.000 ljudem poslali 8 mailov na mesec, boste plačali $80. $80 za 800.000 poslanih mailov. Mailchimp bi plačali $500 za 100.000 uporabnikov v bazi. Tudi če jim ne bi poslali niti enega e-mail sporočila. Ali če bi jih poslali 8 na mesec. Tole je pa kar velika razlika, kajne?

Predvsem je ta razlika izjemno pomembna za tiste, ki občasno pošiljate e-maile. Kajti to, da ti Mailchimp računa ne glede na to ali pošiljaš ali ne, ne glede na količino poslanih mailov, pomeni, da zelo enostavno mečeš denar stran. To je tako kot članarina v fitnesu. Jasno je, da plačuješ preveč, ker je business model narejen tako, da ljudje plačujejo preveč. Preveč pa plačujemo za udobje. Torej, lenobo. Sendy lahko dobite tukaj.

$500 ali $80 ? Kaj boste plačevali?

P.s. In če mislite, da še niste zreli za prehod, ker ste vi ali vaši sodelavci preveč navezani na Mailchimp, ga lahko uporabljate še naprej tudi, ko uporabljate Sendy. Običajno imamo procese narejene tako, da vsi znajo delati z Mailchimpom. Zato pravim, da ga uporabljajte še naprej. Uporabniški račun na Mailchimpu spremenite v brezplačnega, maile še vedno oblikujete v Mailchimpu in jih potem kot HTML kodo prenesete v Sendy ter pošljete preko Amazona. Easy peasy. Še vedno ste privarčevali veliko. In to je to, kar sem želel.

Tole bi še moral prebrati:

Živijo. Če se ne poznava, včasih sem bil Vodja Oddelka za SEO in Vodja Oddelka za nove produkte na Red Orbitu. Sem tudi predavatelj na konferencah, kjer me pogosto pohvalijo, da zabavno povem res pametne stvari. Trenutno marketinški svetovalec, kjer me pogosto pohvalijo, da pametno povem pomembne marketinške stvari. Z veseljem se oglasim na kavi.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.