Oglaševalske lekcije iz Brighton SEO konference

Tudi jaz sem bila na BrightonSEO. V digitalnem marketingu sem z dušo in srcem že približno 5 let. Udeležila sem se že več konferenc (celo več v tujini kot doma), ampak moram reči, da je vsebinsko, tale Brighton, kar presežek. Kljub temu, da sem bolj oglaševalsko kot organsko orientirana 😊
Zahvaljujoč super šefu in fajni službi, sem se lahko udeležila tudi hands-on tečaja na temo Amazona (6 ur intezivnega vpijanja informacij, in na koncu brain dead stanje, ki je klicalo po pivu, je dokaz, da je bila izvedba izjemno kakovostna).

Kot bolj oglaševalski človek (tisti, ki hoče rezultate takoj 😉) sem za razliko od Petra, domov prinesla oglaševalsko obarvane lekcije.

1. Kar so pokazale že izkušnje, ampak si nikoli zares ne priznamo. Drži in vedno bo. Ljudje smo cenovno občutljivi. Pika. Ljudje smo mahnjeni na popuste. Pika. In tole je bil stavek, ki ga nikoli ne smemo pozabiti: If you don’t have competitive prices, it’s a waste of money to invest in SEO and marketing.

Facebook

2. Vsi e-commerce ljudje hočemo nakupe. Ampak dajmo delat še kaj drugega kot »Conversion« kampanje. Najprej naredi »Engagement« kampanjo, ki je najcenejša in tvoj oglas bo pridobil veliko komentarjev in odzivov. Sedaj, ko imaš dobro sprejet oglas, naredi »Traffic« kampanjo, ki ti bo na stran pripeljala ogromno ljudi (ja, CTRji so noro višji v primerjavi s »Conversion« kampanjo) in šele sedaj remarketingiramo vse obiskovalce s »Conversion« kampanjo.
Za vse nas teoretike CDJ-ja (consumer decision journeya) ima vse smisel. Ampak dajmo preveriti v praksi, če slučajno potem male liste na remarketingu, ne pomenijo previsokih CPMjev.

3. Uporabi Carousel oglase in čez nekaj slik / bannerjev napiši – RAZPRODANO (FOMO efekt je vedno delal in vedno bo).

4. Kampanje za zbiranje kontaktov (Lead ads) – Zbiraj podatke o uspešnosti kontaktov na ravni ad seta, saj lahko prihaja do izjemno velikih razlik (verjetno mi ni potrebno poudarjati, da cena leadi na tako pomembna kot njegova vrednost).

5. Facebookove lead ads kampanje (tiste, kjer oddaš mail s parimi kliki) običajno prinašajo zelo poceni kontakte, vendar ti kontakti so potem manj vredni. Testirajte! K. mi reče: »Nisem tako bogata, da bi poceni kupovala.« Zgleda to tudi tukaj drži 😊

6. Uporabljaj Facebook Analytics! Kot resna privrženka in zagovornica podatkov, se posipam s pepelom, da si še nikoli nisem resno vzela časa izbrskat pomembnih podatkov. Res je super, ne ponovi moje napake! Obljubljam, da bodo podatki lažje dostopni in bolj pregledni kot v Google Analyticsu.

7. Predvsem analiziraj nakupni lijak (funnel) preko Facebook analyticsa. Tako z lahkoto vidiš kje se uporabniki zataknejo na tvoji strani in kje bo potrebno kaj optimizirati.

8. Targetiraj uporabnike, ki so se zataknili na posameznem koraku. Npr. vsi, ki so nekaj vpisali v tvoj iskalnik in niso kupili (zelo verjetno niso našli, kar so iskali). Targetiraj jih s kampanjo, kjer jih v oglasu pozoveš, da jim lahko pomagaš in jih pelješ v messenger, tam pa jim bo pomagala oseba. Gratis dobiš še povratne informacije od uporabnikov zakaj in kje se jim je zataknilo.

9. Na remarketingu ne ponudi posebno znižane cene takoj. Nekateri ljudje se samo ne morejo odločiti ali bi ali ne bi. Ali pa še niso vsega raziskali (spet CDJ). Počakaj vsaj 3 dni in ceno dodatno znižaj recimo le za tiste, ki so si produkt ogledali 4-7 dni nazaj in ga še niso kupili (dnevi so seveda prilagojeni temu koliko običajno traja nakupni proces vašega produkta.

Google Ads

10. Google Ads me spremljajo v dobrem in v slabem od mojega prvega dne spoznavanja z digitalnim marketingom. Ampak tole je bilo pa najbolj mind blowing v zadnjem času – Shopping kampanje so v EU približno 20 % cenejše, če jih oglašujemo preko primerjalnikov cen (aka Ceneje.si v SLO). Vse ostane enako: Google ads account, merchant center, algoritmi.
Zato nujno. Takoj. Raziskat. Aktivirat. Delat.
Več najdete tukaj.
Zakaj je vse res, pa tukaj.

Amazon

Sem vam rekla, da sem bila na tem seminarju intenzivnih 6 ur, ane? Bom izpostavila le par točk, da ne pišem celega e-booka.
11. Bolj pomembno je investirati čas v prisotnost na več Amazon trgih z 10 produkti kot se najprej lotiti le enega trga in ga ves čas optimizirati.

12. Nikoli ne it v njihov Vendor program. Izgubiš nadzor nad ceno, brandom, vsem. Ko ti kdo reče »vendor«, je odgovor NE.

13. Vedno registriraj brand na Amazonu. Imel boš veliko več možnosti + ukradli ti ga ne bodo.

14. Amazon ima verjetno najboljša orodja za raziskovanje konkurence in planiranje prodaje. Večina jih je zastonj, ostali zelo poceni. Večina jih je tudi v obliki Chrome extensiona.
AMZ data studio (za raziskavo ključnih besed in konkurence)
FBA calculator (za izračun stroškov + dobička)
Keepa (za preverjanje cen konkurence. Ja, majkemi, res. Pa zastonj.)

15. Pod »Amazon choice« prideš, če te prepozna Alexa. Vse je v ključnih besedah, opisih. Indeksira se VSA vsebina na opisu.

16. Če si pod »Amazon choice« avtomatsko prodaš 2-3x več. Se že vidim kako bom čez par mesecev živela za ta dogodek. 😊

Na splošno

17. Vse pomembna opozorila glede SEOta, ki jih je že Peter izpostavil. Najbolj se mi je vtisnila ta, da bolj kot imamo hitro stran na mobilcu, več strani nam bo Google poindexiral.

Za konec pa tale, moj 2. najljubši citat konference:
With every fix you make, you create a new problem!

Now … let’s go fixing 😀

Seos,
Maja D.

Tole bi še moral prebrati:

V digitalnem marketingu sem se našla. Vrata v digitalni svet mi je odprl Red orbit, agencija za digitalni marketing, kjer sem imela možnost spoznati digital skozi oči najrazličnejših branž. Preko Google Ads do Facebooka in ostalih oglaševalskih platform, sem postala zaznamovana digitalka. Ampak srce je vedno najbolj veselo utripalo pri e-commercu, zato me je pot od agencije prinesla na Sensilab, kjer kot Head of Online Advertising delam to, kar sem vedno želela. #HAWK

3 thoughts on “Oglaševalske lekcije iz Brighton SEO konference”

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.