fbpx

Pametno analiziraj SEO obisk spletne strani

11 minut časa imam. Ali lahko v 11 minutah spišem primerno SEO blog objavo? Da vidimo.
(ni mi uspelo. Ampak prispevek je spet postal dolg. Čeprav to ni novičarska SEO stran, me včasih prime da sem novičarski. Kakorkoli, preberite ga. Prispevek ni lektoriran.)

Google Search Console (za stare mačke Google Webmaster Tools) je najcenejši način spremljanja pozicije spletne strani v iskalniku. Vsak dan preveri pozicijo vaše spletne strani za vse ključne besede. V vseh jezikih.

Dodatno ima še eno unikatno funkcionalnost, ki je nima nobeno SEO orodje na svetu. Google vam preko tega orodja pošilja e-sporočila z vsemi informacijami o tem, kaj je narobe z vašo spletno stranjo. Je padla iz Googla? Google vam piše. Imate težavo s hitrostjo nalaganja? Google vam piše. In še marsikaj.

Dodatno lahko preko tega orodja Googlu pomagate da bolje vidi vašo spletno stran (torej izboljšate optimizacijo za iskalnike), poleg tega pa analizirate še marsikaj drugega (unikatnost meta podatkov, CTRje, rich snippets, analizo vsakega URLja ipd).

V preteklosti smo v GSC smo vedno dodajali 4 variante spletne strani:

  • https://www.seos.si
  • https://seos.si
  • https://www.seos.si
  • https://seos.si

To so vaše “štiri spletne strani”. Torej po teoriji bi lahko na vsaki izmed teh prikazovali drugačno vsebino. Tega sicer ne počnemo. Izberemo eno, nato pa ostale tri preusmerimo na tisto eno.

Kljub temu, da bi te preusmeritve morali imeti in da bi morale vedno pravilno delovati, smo pogosto imeli takšne in drugačne težave. Google je malo podatkov prikazoval na eni, malo na drugi, še pomembneje pa, ko smo naredili spremembo iz http na https smo izgubili vse podatke. Ker smo se prestavili na nov property. In ni bilo mogoče več primerjati podatkov. Da ne govorimo o težavah tistih, ki so imeli mobilno spletno stran na m.domena.si.

Google je vse to spremenil z novo vrsto property-ja, ki mu reče domain property (za razliko od domain prefix property-jev, kot je poimenoval “stare”).

Domain property nam združi vse informacije za našo domeno v en property in jih lahko pregledujemo za naprej in nazaj. Najpomembejše, če smo že prej imeli vsaj en GSC property na tej domeni, lahko podatke analiziramo za vso zgodovino nazaj.

Kako to naredimo? Tukaj so koraki:

  • Odpremo Google Search Console na google.com/webmasters
  • Ob imenu trenutnega property-ja izberemo puščico navzdol in izberete Add property
  • Sedaj pride novost, izberemo Domain in ne URL prefix.
  • Zdaj pa the tricky part. Po navadi smo GSC potrjevali preko Google Analytics ali z datoteko, ki smo jo prenesli na strežnik. Tokrat nam to ne bo pomagalo. Uporabiti moramo DNS verifikacijo, ki je nekoliko bolj kompleksna.
  • GSC nam da kodo, ki jo moramo vnesti med naše DNSje, kot nov TXT zapis. DNSje nastavljamo na gostovanju spletne strani. Odpremo cPanel, poiščemo Advanced Zone Editor, izberemo domeno in vnesemo TXT zapis. Oziroma pokličite vašega skrbnika spletne strani, bo on to uredil za vas. Pošljite mu TXT zapis, ki vam ga da Google in naj ga vnese.

In, kaj smo sedaj uredili? Najprej, ponavadi moramo počakati par minut, da lahko potrdimo stran. Potem pa naenkrat vidimo čisto drugačne podatke.

No, odvisno od vaše spletne strani. Nekatere spletne strani bodo sedaj videle informacije ki so zelo, zelo podobne temu, kar ste videli že prej. Če imate le eno domeno in vse pravilno deluje, bodo informacije enake. Če imate več različnih poddomen, nastavitev in še česa, boste lahko videli skupne informacije za vse, kar pač imate na tej domeni.

Se vam to splača narediti? Če vas to stane manj kot 50 € ja. Če vam bo nekdo zaračunal veliko denarja da vam to naredi, vi pa trenutno ne veste, če se vam to splača, potem ne. Ker če vas nič ne boli, ne kupujte zdravila.

Tole bi še moral prebrati:

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.