Ponovi za menoj – SEO text ne obstaja

Ponovi za menoj – SEO text ne obstaja

Odkar ta svet stoji, je v SEO eno pravilo nad vsemi.

Content is king.

Vsebina je kralj. Od začetka Googla, ko smo se začeli ukvarjati z optimizacijo SEO, pa do danes je to eno najpomembnejših pravil. Danes in zadnjih 10 let pa je to brez dvoma najpomembnejše pravilo SEO. Zato imam prezentacije, kjer povem, da če naredite za SEO samo eno stvar, potem napišite en članek.

Content is king.

Ampak seveda to pravilo pogosto razumemo narobe, ga zlorabljamo in implementiramo na spletne strani tako, da uničuje SEO, uničuje UX, uničuje prodajo.

Tole je stran, ki jo že leta in leta kažem kot primer black hat SEO (torej takega proti pravilom), ki še vedno dela.

To samo še dodatno dokazuje, da je vsebina v SEO res kralj; če imaš veliko vsebine, boš dobro rangiral.

Težava tega pravila pa je, da ga ljudje razumejo kot:

Namečimo nekam neko besedilo, najbolje, da ga nihče ne vidi, pa basta

In ker se izvajalci SEO ne želijo ukvarjati s prepričevanjem strank, naj bo tekst res dober, takšen, ki bo prodajal. Potem pa pač rečejo, naj bo to text SEO. Ja, z x-om rečejo.

In meni grejo kocine pokonci.

Če vam povem, da morate na spletno stran dodati opise produktov, opise kategorije ali prispevek v obliki bloga, ne sme biti nobeno izmed teh besedil samo sebi namen.

Opisi produktov

Seveda ljudje kupujejo vaše produkte, tudi če ste jih slabo predstavili. Prikazano imate eno slabo sliko in besedilo, ki vam ju je priskrbel dobavitelj. Besedilo je dolgočasno, pove nekaj malega o lastnostih produkta in na vseh ostalih spletnih straneh, ki prodajajo isti produkt, je enako.

Razumem, da je težko, ampak s takšnimi prikazi produktov boste prodali le, če boste prodajali že prepričanim uporabnikom. Torej takšnim, ki so se nekje drugje prepričali, da bi radi kupili ta produkt, sedaj pa iščejo najboljšega ponudnika. In njihovo merilo je cena. Kar je v redu, če želite prodajati majhni skupini, ki je že prepričana in želi nizko ceno. Ampak to ni najboljši način poslovanja.

Z dobrim opisom boste prepričali uporabnike, ki so prej želeli kupiti nekaj drugega, naj kupijo dotični produkt, in ker ga imate samo vi, ga bo v iskalnih rezultatih raje prikazal tudi Google.

Konec koncev, ko pridete v fizično trgovino in uporabnik vpraša: »Ali imate mešalce za beton?« (da ne govorim vedno le o televizorjih), mu boste pokazali mešalec in mu povedali tudi: »Ta ima večjo hitrost in navor mešanja proti drugemu, in to je pomembno, ker …« (moji izleti v mešalce so bili zelo kratkotrajni, zato kaj več težko povem). Če pa mu samo v roke porinete en mešalec in zraven stojite kot nemi, boste prodajo težko zaključili.

In to, da napišete naključno besedilo, ki ga plačate 1 cent na besedo in ga kopirane v vse produkte, je kot da bi nemo stali zraven svojih produktov. Zato besedilo SEO ne obstaja.

2. Opisi kategorij

Tega ne razume nihče oziroma tega v Sloveniji ne razume nihče.

Še enkrat vzemimo primer fizične trgovine. Ko vstopite v trgovino s parketi, kaj se zgodi: ali vas prodajalec vpraša, kaj želite, ali vam dovoli, da se zgubljate med parketi? Seveda, dober prodajalec v dobri trgovini vas bo najprej vprašal, kakšen parket potrebujete. In to z različnimi vprašanji. Vprašal bo, ali imate talno gretje, ali imate otroke (v tem primeru si ne omislite oljenega parketa, resno), ali bo ta parket na steni ali tleh in še kaj. Na podlagi odgovorov vam bo ponudil parket, ki je najbolj primeren za vas, in seveda tistega, ki ga ima dovolj na zalogi in na njem dobro zasluži.

Na spletnih trgovinah pa delamo to, da na kategorijskih straneh prikažemo vse produkte, ki jih imamo na zalogi, in čakamo, da uporabniki sami ugotovijo, kaj naj kupijo in kaj sploh potrebujejo.

Znova bomo prodali le tistim, ki že imajo dovolj informacij. Če pa si vzamemo čas in na tem mestu pripravimo opis produkta (če imate talno gretje, potrebujete takšne parkete – povezava, če imate otroke, kupite ploščice – povezava, če imate radi travo, kupite zelen parket – povezava …). To je primer slabega opisa kategorije, ampak logiko pa razumete. Vi veste, kakšna vprašanja postavljajo vaši uporabniki in na kakšen način jim lahko podate informacije ter jih pripravite do tega, da kupijo tisto, kar jim vi želite prodati.

Bog ne daj, da bi na kategorijo dodali tudi kakšno povezavo do bloga, na katerem zadeve pojasnite še bolj podrobno.

Ker smo napisali besedilo, ki uporabnikom pomaga pri nakupu, ga moramo postaviti tako, da ga bodo uporabniki tudi videli. Ne postavljajte ga na konec produktov in ga z javascriptom ne zapirajte v nekakšne pluske. Želimo namreč, da ga uporabniki vidijo. Res pa je, da takšnega besedila ne morete naročiti za 1 cent na 100 besed.

Tukaj je primer, kako se to naredi kakovostno – https://www.ikea.com/de/de/cat/elektrogeraete-ka002/.

Kategorijska stran je torej mešanica vsebin, bannerjev, kategorij in produktov in kot takšna uporabniku omogoča, da se informira in da si ogleda produkte naenkrat.

Novice/Blog/Vsebine

Ne vem, zakaj moram v 2021 ljudi še vedno prepričevati, da vsebinski marketing res deluje. Ali pa še slabše, da vsebinski marketing deluje za SEO.

Tudi k pripravi vsebin za naš blog moramo pristopiti na takšen način, da nam bodo iskalniki dali pohvale, ne pa da pripravljamo vsebine, ki jih še sami ne želimo prebrati.

Resno – imeti morate takšne vsebine, da bi jih z veseljem pokazali na prvem zmenku. Vsaj en blog na spletni strani mora biti takšen, da ste nanj ponosni. In natisniti ga morate in z magnetom pritrditi na hladilnik. V redu, zdaj pa pretiravam.

Takšne vsebine potrebujejo nekoliko več razmisleka in ne morejo biti pripravljene samo za SEO, kajti če bodo, potem vam ne bodo pomagale. Res je, uporabniki bodo prišli na vašo spletno stran prek iskalnih rezultatov, ampak kupili bodo bore malo. Kajti ko vaš blog enkrat rangira, pomeni, da ga ljudje berejo. In če berejo beden, splošen blog, potem ne bodo kupili ničesar.

Zato morate tudi pri tem delu vsebin pozabiti na to, da pišete blog SEO.

Še enkrat.

Besedilo za SEO ne obstaja.

Tole bi še moral prebrati:

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.