Pusti prvo mesto v iskalniku. Jaz hočem ničto mesto

Na eni izmed konferenc, ki jo je Red Orbit pripravljal za svoje naročnike sem po moje prvo leto predaval o SEOtu, ko sem “izumil” sveti gral SEO-ta. Približno je bil to čas popularnosti Davincijeve šifre, ki je sicer nikoli nisem prečital (ali gledal filma), ampak sveti gral mi je ostal od tam.

Takrat je sveti gral bil rich snippets. Danes se jim reče rich results. O njih sem na kratko pisal tukaj. In res je bil, takrat je bilo to največ, kar si lahko dosegel, s tem si lahko premagal svojo konkurenco, saj so vsi klikali samo na tvoj rezultat, ne pa na njihovega. Če malo pretiravam.

Danes imamo nov sveti gral SEOta. In ne tisto, kar prodaja že vsakdo, ki prodaja ali pa je enkrat sanjal, da bi prodajal SEO. “Prvo mesto v iskalnih rezultatih”. Če ga uredi vsak, potem to ni sveti gral. Kajti sveti gral je 0 mesto v iskalnih rezultatih.

0 mesto? Kot ničto. Številka nič. Kajti to je mesto, ki generalno ne obstaja. Ki ni, tako kot ostali organski rezultati pod plačljivimi oglasi in ki ne izgleda kot plačljiv oglas, ampak je popolnoma ločen. Featured snippet mu rečemo in naj me koklja brcne če kadarkoli ugotovim kako to prevedemo v slovenščino.

Izpostavljen izrezek. Lahko, zaradi mene. Gre za trenutek, ko se Google odloči, da lahko sam odgovori na vprašanje (query, ki ni nujno vprašanje) uporabnika. Pobere vsebino iz tvoje spletne strani in jo lepo pokaže kar v svojih iskalnih rezultatih. Recimo tako. (I know, meta, featured snippet o tem kako dobiti featured snippet).

featured snippet

Pod njim so potem še vprašanja in šele po tem sledi 1 mesto v iskalnih rezultatih. In prvi bodo tretji. Tako izgleda celotna stran iskalnih rezultatov. A se kaj vidi? Se.

prvo mesto v iskalnih rezultatih

Ok, zdaj pa glavno vprašanje. A se to splača? A ne dobiš potem samo manj obiskovalcev, ker vsi že dobijo odgovor? Ne. Pa da ne govorim na pamet, poglejmo, kaj se zgodi, ko te google postavi za featured snippet in ti te podatke poda celo v Google Search Console. Google jasno ne pokaže, da si bil pozicioniran na 0 mestu, pokaže pa, da je izjemno poskočila tvoja trenutna pozicija. In če si pozoren, kot sem bil pozoren sam, potem je jasno, da si dobil featured snippet, kajti že prej sem bil zelo pogosto na prvem mestu (ker je spletna stran namenjena celemu svetu v angleščini je povprečna pozicija izjemno širok pojem). To je tale, ta vijoličen hrib. Ki potroji število obiskovalcev. Vem, da se slabo vidi, ampak to je Google Search Console. Tako pač je.

Featured snippet rezultati

Števil obiskovalcev na spletni strani se poveča za 3-5 x in to so enako kvalitetni obiskovalci, kot so bili prej, ali še bolj. Kajti videli so že del tvojega rezultata in zanima jih še naprej. Razsikave o featured snippets so pokazale, da ni popolnoma jasno kako jih dobiš. Lastnosti, ki jih imajo strani, ki so prikazane kot featured snippet so raznolike, v večini pa so strani dobro pozicionirane in imajo na vrhu vsebine zgoščen odgovor (glavno poanto) vsebine.

Ta slednja je pomembna. Google pogosto pokaže alineje ali številčenje, zelo pogosto pa pokaže tudi enostavno samo vsebino, ki v nekaj stavkih odgovori na glavno vprašanje. Primer, ki ga vidimo zgoraj, v praktično treh povedih pove vse, kar je pomembnega. Če gremo pogledati vsebino tega prispevka, bomo videli da ti stavki niso čisto na vrhu strani, ampak so v prvem delu članka takoj pod podnaslovom “kaj so featured snippets”. In nato na kratko povzamejo njihove lastnosti. In nato razlagajo globino.

Kako jih mi dobimo?

Težko. Najprej poiščimo tool, ki zazna featured snippets (seoMonitor je super), nato poiščimo ključne besede, ki so za nas relevantne in jih imajo, nato pa predelamo vsebino, ki jo že imamo na spletni strani tako, da bo ustrezala featured snippets. Nato pa to vsebino še dodatno obogatimo. Spet, narediti moramo najboljši članek na izbrano temo, kar jih obstaja ne celem svetu. In tako lahko dobimo featured snippet.

In, sveti gral je naš. Jaz sem ga pred kratkim izgubil. Zdaj sem izboljšal vsebino in čakam na rezultate. Se javim.

Tole bi še moral prebrati:

Živijo. Če se ne poznava, včasih sem bil Vodja Oddelka za SEO in Vodja Oddelka za nove produkte na Red Orbitu. Sem tudi predavatelj na konferencah, kjer me pogosto pohvalijo, da zabavno povem res pametne stvari. Trenutno marketinški svetovalec, kjer me pogosto pohvalijo, da pametno povem pomembne marketinške stvari. Z veseljem se oglasim na kavi.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.