fbpx

Razporeditev SEO budgeta

Investicija v SEO je kompleksna stvar, sploh če se pogovarjamo o investiciji za napredne trge, kjer je optimizacija zahtevna, konkurenca velika in delo dolgoročno.

Pred kratkim smo se na LinkedIn pogovarjali, kakšne časovne roke sporočimo strankam za izvedbo optimizacije. Odgovori so bili od 3 mesecev pa do 3 let. Seveda je razpon velik, če govorimo o različnih trgih in različnih vertikalah. Verjetno pa bi bil še večji, če bi razpravljali o ceni optimizacije SEO.

Meni je zanimivejše vprašanje kolikšen del budgeta vložiti v kateri del optimizacije. SEO ima tri dele: tehničnega, vsebinskega in povratne povezave.

Glavno vprašanje, na katerega nikoli ne dobimo dokončnega odgovora, je, katero izmed teh področij je za SEO najpomembnejše. Ker na to vprašanje pač težko odgovorimo enoznačno. Odgovor je prepogosto enostavno – odvisno. Od tega, kakšno spletno stran imate (za spletne strani v več jezikih in za spletne trgovine je tehnična optimizacija izjemnega pomena), koliko ste do sedaj že naredili (imate pripravljene pristajalne strani za vaše glavne ključne besede) in kaj dela konkurenca (če ima vaša konkurenca izpiljeno on-site optimizacijo, boste na njej morali nujno delati tudi sami).

Če pa bi želeli na to vprašanje kljub vsemu odgovoriti, bi se odgovor glasil tako:

  • 20 odstotkov za tehnično optimizacijo
  • 40 odstotkov za vsebine
  • 40 odstotkov za povratne povezave

Tehnična optimizacija

Kot že rečeno, je spremenljivk precej. Tehnični optimizaciji je treba na začetku nameniti bistveno večji del budgeta. Ko se lotimo optimizacije SEO, najprej pripravimo pregled in izvedemo ogromno popravkov.

Budget tukaj ni majhen, pregledi tehnične optimizacije SEO se začnejo pri 1000 EUR, sledi še strošek programerjev, ki morajo vse skupaj implementirati, in strošek pluginov, ki jih je treba kupiti ali sprogramirati. Strošek je konkreten, vendar je zadeva izjemno pomembna. Videli smo strani, ki so samo s tehnično optimizacijo začele rangirati na prvi strani. Vendar to ni praksa. Tehnična optimizacija je podlaga, na kateri šele začnemo graditi. To je prednapeto železo v temeljih bloka.

Ko je osnovna tehnična optimizacija urejena, se budget zmanjša. Vsekakor pa potrebujemo redni mesečni nadzor nad tem, kako je spletna stran urejena in nadgrajena. Temu namenimo 20 odstotkov budgeta. Plačevati moramo nekoga, ki bo z vidika SEO spremljal strani, plačevati moramo orodja (SemRush, brez dvoma moje najljubše orodje za ta namen), ki bodo spremljala stran, in plačevati moramo programerja, ki bo implementiral vse pomembno.

Vsebinska optimizacija

Pri vsebinski optimizaciji je graf stroškov skozi čas bolj enakomeren kot pri tehnični. Seveda če pričnemo s kolikor toliko vsebinsko polno spletno stranjo. Dolgoročno bomo določili število člankov/vsebin/besed, ki jih bomo mesečno objavili, in strošek bo konstanten.

V preteklosti sem že razglabljal, zakaj SEO ni mogoče delati po učinku. Glavna ideja SEO je, da vedno znova iščemo nove ključne besede, za katere želimo rangirati.

Začnemo z opisi kategorij, nato nadaljujemo z opisi produktov in vsebinami, ki so blizu nakupu, in nato se premaknemo proti začetku nakupnega procesa. Količina vsebin, ki jih morate mesečno pripraviti, je nato spet odvisna od vrste spletne strani. Imam naročnika, ki mesečno napiše 100 člankov, vsak izmed njih pa vsebuje vsaj 1000 besed. Verjetno takšna količina ni nujna za vas.

Povprečna stran pa mora pripraviti vsaj 5000 besed na mesec.

5000 besed na mesec je pet tisočbesednih vsebin na mesec, kar je en članek na teden. To ni veliko, je pa začetek. Če tako načrtujemo budget za vsebine, bomo konec leta pripravili kar 60 novih vsebin na strani. Kar je dovolj. Res pa je, da to velja za spletne strani, ki že imajo kakovostne vsebine na kategorijah in produktih in potrebujejo nove vsebine le za začetke nakupnih procesov. Če tega še nimate, potem je treba to količino vsebin vsaj podvojiti ali celo potrojiti. Vsaj za začetek, da pokrijemo osnove.

In nato se bomo vračali in nadgrajevali vsebine na spletni strani. Spet je SemRush hands down najboljše orodje tudi tukaj.

Pridobivanje povratnih povezav

Google je postal pomemben iskalnik, ker je znal rangirati spletne strani glede na to, kakšne povratne povezave kažejo na posamezno stran in koliko jih je.

In ne glede na to, kako se je razvil, so povratne povezave še vedno najpomembnejše merilo za rangiranje.

Pika. Hands down. Konec zgodbe.

Po drugi strani pa se s povratnimi povezavami ne ukvarja nihče. Ko sem še delal v agenciji, smo pogosto prejemali povpraševanja v smislu: »Naša spletna stran nikjer ne rangira.« Seveda, če pa je vaš DA 0. Če nimate nobenih povratnih povezav.

V naši regiji res redko najdeš podjetja, ki imajo zaposlene, odgovorne za linkbuilding. Prav tako redka so podjetja z zaposlenimi, ki bi tretjino delovnega časa namenili pridobivanju povratnih povezav.

In to je glavni problem. Zato sem mnenja, da moramo 40 odstotkov časa posvetiti povratnim povezavam. Namreč če jih bomo aktivno pridobivali, bomo enostavno rangirali prvi. Ker naša konkurenca ne dela na tem.

Da sploh ne omenjam, kaj vse moramo narediti, če naša konkurenca resno dela na povratnih povezavah. Takrat bomo morali za pridobivanje povratnih povezav nameniti budget za analize, spremljanje konkurence, pripravo vsebin; povratne povezave bomo morali plačevati, prav tako tudi ljudi, ki jih bodo pridobivali. Vse skupaj sestavlja resno optimiziranje iskalnikov.

Pri nas smo še daleč, saj še vedno pridobivamo povratne povezave prek PBN, torej naših lastnih domen, ki ustvarjajo linke. Kar je čisto v redu, dokler deluje. Ampak za resne rezultate bo treba uporabiti drugačen pristop. O tem kdaj drugič.

Zanima me, kako imate vi razporejen budget za SEO? Mi zaupate v komentarjih?

Tole bi še moral prebrati:

2 thoughts on “Razporeditev SEO budgeta”

  1. Težko rečem kam gre čas in kje je fokus. Na trenutke sem v optimizaciji člankov in spet drugi trenutek pri gradnji povezav. Ker skrbim za samo eno stran si mogoce res ne delam utvar s tem. Se pa strinjam, da je v Sloveniji PBN number 1 pri gradnji linkov in večina lastnikov posameznih strani ne razumejo koristi gradnje povezav. Ja, je pa težka.

    Ta tvoj drugačen pristop, ki deluje v Sloveniji bi bil dobrodošel.

    Še tole, zakaj Semrush in ne Ahref?

    Super članek.

    Kaj meniš o dolžini člankov v Sloveniji? Igrajo pomembno vlogo?

    • Hej Matjaž, hvala komentar.
      ahrefs takrat, ko rabiš analizo backlinkov, SemRush je pa tisti, ki ti daje navodila in to-do-je za day-to-day seo. Njihov on-site optimizer, content templates in analize tehničnih težav so izjemno uporabne pri tem, da ti pove, kaj in kako je potrebno delati na tvoji spletni strani. Tako da skoraj ne rabiš SEO svetovalca 🙂

      V Sloveniji se da z dolžino člankov zelo enostavno prehiteti ljudi, ker nihče ne dela dolgih člankov, in če jih ti delaš, super enostavno zmagaš. Tako da jaz veliko delam ravno na tem, torej 1,5 x tolko vsebine kot je ima konkurenca in si zmagal.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.