SEO svetovanje

Preden se spustimo v podrobnosti kako poteka SEO svetovanje, poglejmo zakaj sploh potrebujete optimizacijo za iskalnike in kako se SEO vključuje v druge marketinške kanale.

Podjetja, ki večino svojega obiska dobijo preko plačljivih kanalov se morajo zavedati dejstva, da bodo stroški teh kanalov vsako leto naraščali in da bodo dolgoročno imeli težave. Statistike kažejo, da lahko cena na klik zraste tudi do 25 % v enem letu (vir – 2017 vs 2016 je CPC za nebrandirane ključne besede na prvi strani zrastel za 24 %). V nekaterih branžah pa so stvari še slabše. Na trg vstopi nova konkurenca z veliko denarja, ali z veliko potrpežljivosti, ki močno dvigne CPCje, ki jih morate ponuditi, da se vaš oglas sploh prikaže. Google / Facebook / Linkedin / Instagram vam prepovedo oglaševanje in sploh ne morete več oglaševati ali lahko oglašujete le z oglasi / trdivami, ki niti približno ne prodajajo. Morda ste v branži, za katero veste, da se bo to prej ali slej zgodilo. Vaš edini izhod (ok, ok, vem, pretiravam, eden izmed možnih, vsekakor pa zelo priporočljiv) je optimizacija za iskalnike, ki zagotovi obisk organskih obiskovalcev.

Uporaba organskih obiskovalcev, ki pridejo na spletno stran ne glede na to, ali smo vložili v oglaševanje ali ne, je nujna. Organski obiskovalci bi morali predstavljati vsaj 40 % obiska spletne strani (vir). Tistih 40 %, ki prinašajo osnovo prihodkov spletne strani in zagotavljajo “preživetje”. Seveda pa se tudi tukaj hudič skriva v podrobnostih (pa še velik je), razlikovati moramo brendirane in nebrendirane ključne besede. Če ste vzpostavljena blagovna znamka, potem je lahko teh 40 % zavajajočih, saj če uporabniki prihajajo na vašo spletno stran samo preko brendiranih iskanj, potem si z organskimi obiskovalci ne širite dosega, ampak samo obračate kupce, ki vas že poznajo. Preverite stopnjo konverzije, ki jo ima organski promet na vaši spletni strani. Visoka stopnja konverzije ni dobra, pokaže, da gre za ljudi, ki vas že poznajo, torej brendiran obisk. Organski obisk iz iskalnikov bi moral prinašati nove obiskovalce na nebrendiranih ključnih besedah, in odstotek novih obiskovalcev bi na organicu moral biti veliko večji kot je povprečno na vseh drugih kanalih, ki privabljajo obiskovalce na spletno stran. Zato je optimizacija za iskalnike tako pomemben proces, saj lahko ponese naše podjetje v čisto druge vode, če je le pravilno izvedena.

Strateško pozicioniranje optimizacije za iskalnike v spletni marketing

Ni lahko, vem. Kanalov, ki lahko prinašajo dobre obiskovalce na spletno stran je veliko. Kanalov, ki lahko prinašajo obiskovalce na spletno stran je še veliko več. Kanalov, ki so pa še veliko več. Zato se je izjemno težko odločiti, kam in kako se fokusirati. Lastnik uspešne spletne trgovine je pred kratkim na kavi rekel “verjeti moraš v SEO in biti ti mora glavni cilj”. In to je res. Ampak tu ne gre za verjeti na podlagi “v knjigi stari cca 2000 let je to nekdo rekel” ampak facti bruti (ja, FDVjevec sem, pa kaj ;).

Razlikovalna prednost organskih obiskovalcev od drugih obiskovalcev je, da ne plačujemo za vsakega dodatnega. Ne gre za brezplačen kanal, kajti potem bi ljudje kot sem jaz težko živeli od optimizacije za iskalnike. Ne, nekomu, pa naj bo to in-house expert ali zunanji svetovalec ali agencija, je pač treba plačati. In vložiti je potrebno v vsebine, povratne povezave, tehnično optimizacijo in še kaj. Ampak, še enkrat, ni pa potrebno plačati za vsakega dodatnega obiskovalca. Na Adwords plačamo za vsak klik. Enako na Facebooku. Na 24ur.com plačamo za vsak prikaz. V e-mail marketingu plačamo za vsak poslan e-mail. Na televiziji … Televizija ni digitalni kanal. Organski obiskovalci so torej vsi enako poceni, če jih na eno ključno besedo na našo spletno stran pride 2 ali 58451. Plačamo enako.

To pomeni dve stvari.

  1. Organski obiskovalci morajo predstavljati osnovo obiskovalcev spletne strani. Bazo, ki stalno prihaja in stalno kupuje. Za to poskrbijo brendirane ključne besede. Za to poskrbijo tudi ključne besede ki so blizu nakupa v odločevalskem procesu. Imena kategorij (tekaške teniske), imena produktov (nike air zoom pegasus 35), brandi kategorij (nike teniske), brandi produktov (nike React).
  2. Organski obiskovalci morajo prihajati na spletno stran na ključne besede ki so tako daleč od nakupne odločitve (v CDJju), da nakupne faze sploh ne vidijo. Ampak, imeti morajo veliko število iskanj. Tako bomo na spletno stran dobili tisoče obiskovalcev, ki bodo imeli prvi stik z nami kot blagovno znamko. Odstotek novih obiskovalcev mora biti enkrat večji kot je povprečje cele spletne strani in konverzijska stopnja v nakup mora biti tam nekje 10 x nižja od povprečja spletne strani. Te obiskovalce bomo spremenili v kupce čez eno leto. Ampak, spremenili jih bomo v kupce. (In še nekaj, najpomembnejše. Ko začnemo rangirati, moramo s tem obiskom nekaj narediti. Nastaviti lead-magnet in pobrati e-maile. Vsaj to.)

Optimizacija za iskalnike že leta vključuje štiri področja, ki so enako pomembna. Raziskava ključnih besed, tehnična optimizacija, vsebinska optimizacija in pridobivanje povratnih povezav. Če vas zanima več o podrobnostih, jih najdete tukaj.

Glavna magija se zgodi tam, ko zna nekdo pravilno razporediti vse te tri, štiri različne stvari. To pa prinesejo leta izkušenj in najrazličnejši projekti. Torej jaz. Kontakt je na vrhu.

Kako poteka SEO svetovanje

Generalno ni enega sistema, kako poteka SEO svetovanje, saj je vse odvisno od vaše spletne strani, vaše konkurence in tega kakšno je vaše podjetje. Generalno pa je SEO svetovanje narejeno tako, da skupaj sodelujemo pri načrtovanju SEO akcij, ki jih nato sami izvajate, skupaj pa tudi pregledujemo rezultate. Takšno delo ponavadi poteka s tedensko ali 14-dnevno frekvenco, lahko pa frekvenco dela tudi povečamo ali zmanjšamo.

Pomembni sta dve stvari:

  • SEO optimizacijo še vedno izvajate vi in vaša ekipa
  •  s svetovanjem določimo cilj in ga nato tudi dosežemo, konec je tipanja v temi