fbpx

SEO svetovanje za podjetja in agencije

Preden se spustimo v podrobnosti svetovanja na področju SEO, si oglejmo, zakaj sploh potrebujete optimizacijo za iskalnike in kako se SEO vključuje v druge marketinške kanale.

Podjetja, ki večino svojega obiska ustvarijo prek plačljivih kanalov, se morajo zavedati, da bodo stroški teh kanalov vsako leto naraščali in da bodo dolgoročno vodili v težave. Statistike kažejo, da lahko cena na klik zraste tudi do 25 % v enem samem letu (vir – 2017 vs. 2016; CPC za nebrandirane ključne besede na prvi strani je zrasel za 24 %).

V nekaterih branžah pa se lahko še dodatno zaplete. Na trg vstopi nov konkurent z veliko sredstvi ali z veliko potrpežljivosti, ki močno dvigne CPC, ki jih morate ponuditi, da se vaš oglas sploh prikaže. Google / Facebook / Linkedin / Instagram vam prepove oglaševanje in sploh ne morete več oglaševati ali pa lahko oglašujete le z oglasi / trditvami, ki niti približno ne prodajajo. Morda ste v branži, za katero veste, da se bo to prej ali slej zgodilo. Vaš edini izhod (vem, pretiravam; izhod je samo eden izmed mogočih, vsekakor pa je zelo priporočljiv) je optimizacija za iskalnike, ki zagotovi obisk organskih obiskovalcev.

Uporaba organskih obiskovalcev, ki pridejo na spletno stran ne glede na to, ali smo vložili v oglaševanje ali ne, je nujna. Organski obiskovalci bi morali predstavljati vsaj 40 % obiska spletne strani (vir). Tistih 40 odstotkov, ki ustvarjajo osnovo prihodkov spletne strani in zagotavljajo »preživetje«. Seveda pa se tudi tukaj hudič skriva v podrobnostih (pa še velik je): razlikovati moramo brendirane in nebrendirane ključne besede.

Če ste uveljavljena blagovna znamka, potem je lahko teh 40 odstotkov zavajajočih. Če uporabniki namreč prihajajo na vašo spletno stran samo prek brendiranih iskanj, potem si z organskimi obiskovalci ne širite dosega, ampak zgolj obravnavate kupce, ki vas že poznajo. Preverite stopnjo konverzije, ki jo ima organski promet na vaši spletni strani. Visoka stopnja konverzije ni dobra. Pokaže, da gre za posameznike, ki vas že poznajo, torej brendiran obisk.

Organski obisk iz iskalnikov bi moral zagotavljati nove obiskovalce na nebrendiranih ključnih besedah in odstotek novih obiskovalcev prek organskih ključnih besed bi moral biti veliko večji od povprečja na vseh drugih kanalih, ki na spletno stran privabljajo obiskovalce. Zato je optimizacija za iskalnike tako pomemben proces, saj lahko naše podjetje močno povzdigne, če je le pravilno izvedena.

STRATEŠKO POZICIONIRANJE OPTIMIZACIJE ZA ISKALNIKE V SPLETNI MARKETING

Ni lahko, vem. Kanalov, ki lahko privedejo dobre obiskovalce na spletno stran, je veliko. Kanalov, ki lahko pripeljejo obiskovalce na spletno stran, je še veliko več. Kanalov, ki samo so, pa je skoraj neskončno mnogo.

Zato se je izjemno težko odločiti, kam in kako se osredotočiti. Lastnik uspešne spletne trgovine je pred kratkim na kavi rekel: »Verjeti moraš v SEO in biti mora glavni cilj«. In to je res. Ampak tu ne gre za prepričanje v tradicijo, ker je npr. »v dva tisoč let stari knjigi nekdo tako zapisal«, ampak facti bruti (ja, FDV-jevec sem, pa kaj ;)).

Razlikovalna prednost organskih pred drugimi obiskovalci je, da ne plačujemo za vsakega dodatnega. Ne gre za brezplačen kanal, kajti potem bi ljudje, kot sem jaz težko, živeli od optimizacije za iskalnike. Ne, nekomu, pa naj bo to in-house expert ali zunanji svetovalec ali agencija, je pač treba plačati.

In vložiti je treba v vsebine, povratne povezave, tehnično optimizacijo in še kaj. Ampak, še enkrat, ni treba plačati za vsakega dodatnega obiskovalca. Na AdWords plačamo za vsak klik. Enako na Facebooku. Na 24ur.com plačamo za vsak prikaz. V e-mail marketingu plačamo za vsako poslano e-pošto. Na televiziji … Televizija ni digitalni kanal. Organski obiskovalci so torej vsi enako poceni, pa če na eno ključno besedo na našo spletno stran prideta 2 ali pa 58.451. Plačamo enako.

To pomeni dvoje.

  1. Organski obiskovalci morajo predstavljati osnovo obiskovalcev spletne straniBazo, ki stalno prihaja in stalno kupuje. Za to poskrbijo brendirane ključne besede. Za to poskrbijo tudi ključne besede, ki blizu nakupa v odločevalskem procesu: imena kategorij (tekaške superge), imena produktov (nike air zoom pegasus 35), brandi kategorij (nike copati), brandi produktov (nike React).
  2. Organski obiskovalci morajo na spletno stran prihajati prek ključnih besed, ki so tako daleč od nakupne odločitve (v CDJ), da nakupne faze sploh ne vidijo. Ampak imeti morajo veliko število iskanj. Tako bomo na spletno stran dobili tisoče obiskovalcev, ki bodo imeli prvi stik z nami kot blagovno znamko. Odstotek novih obiskovalcev mora biti enkrat večji kot je povprečje cele spletne strani in konverzijska stopnja v nakup mora biti tam nekje 10-krat nižja od povprečja spletne strani. Te obiskovalce bomo spremenili v kupce čez eno leto. Ampak spremenili jih bomo v kupce (in še nekaj izredno pomembnega – ko začnemo rangirati, moramo z obiski nekaj narediti. Nastaviti lead-magnet in pobrati elektronske naslove. Vsaj to).

Optimizacija za iskalnike že leta vključuje štiri področja, ki so enako pomembna. Raziskava ključnih besedtehnična optimizacijavsebinska optimizacija in pridobivanje povratnih povezav. Če vas zanimajo podrobnosti, jih najdete tukaj.

Čarovnija se zgodi, ko zna nekdo pravilno razporediti vse štiri vidike. To pa prinesejo leta izkušenj in najrazličnejši projekti. Torej jaz. Kontakt je na vrhu.

KAKO POTEKA SVETOVANJE SEO

Na splošno ne obstaja sistem za potek svetovanja na področju SEO, saj je vse odvisno od vaše spletne strani, vaše konkurence in vašega podjetja. Generalno pa je SEO svetovanje zastavljeno tako, da skupaj sodelujemo pri načrtovanju akcij SEO, ki jih nato sami izvajate, skupaj pa tudi pregledujemo rezultate. Takšno delo običajno poteka s tedensko ali 14-dnevno frekvenco, ki pa jo lahko po potrebi tudi povečamo ali zmanjšamo.

Pomembno je dvoje:

  • optimizacijo SEO še vedno izvajate vi in vaša ekipa,
  • s svetovanjem določimo cilje in ga nato tudi dosežemo, konec je tipanja v temi.

Predvsem pa je zelo pomembno, da ste pripravljeni na akcijo. V tednu dni, ki mine od mojega obiska, boste morali na novo programirati spletno stran, pripraviti vsebine, poiskati unlinked mentions. V glavnem veliko dela boste morali opraviti. Verjetno (zagotovo) tudi investirati. Zato mora biti na voljo tudi še nekaj marketinškega proračuna. Poskrbite torej za razpoložljive zaposlene kot tudi za sredstva.