Danes sem znova predaval na ABC Acceleratorju (mimogrede, ravnokar v pospeševalnik sprejemajo nov paket podjetij), kot to počnem že vrsto let. Zagonskim podjetjem predavam SEO in UX, pogosto pa se iz tega razvije tudi daljše sodelovanje na področju marketinga. In vsakokrat, ko predavam v pospeševalniku, dobim pametna vprašanja o SEO. Tudi tokrat.
Eno izmed vprašanj, ki sem ga prejel prek online chata (polovica udeležencev je bila iz Italije, zato smo imeli offline in online predavanje naenkrat), je bilo: »What about SEO in B2B?« Moj odgovor je bil: »What is your question exactly?« in medtem ko sem čakal, da škrati prenesejo moj 01110111 01101000 01100001 01110100 00100000 01101001 01110011 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01110001 01110101 01100101 01110011 01110100 01101001 01101111 01101110 00100000 01100101 01111000 01100001 01100011 01110100 01101100 01111001 do naslovnika, sem poskušal predvideti, kakšno bo vprašanje … Nekako takole: Čaki zaj, SEO za B2B, to je isto ko vsak drugi SEO, ludi majo problem, googlajo ga isto, se majo isto tuji internet f službi, pa Google. Te pa isto noter naklofajo, pa kliknejo na prvi rezultat k vun prije. Fse je isto, samo manjši volume je pa 1.000 let traja, da pol neke kupijo, je pa dnarja k zmešano naenkrat. Ja, ko razmišljam, sem po narečju najtrši Štajerec. Pogosto tudi ko pišem, ampak mi moj lektor vse skupaj popravi v razumljivo slovenščino. In ko sem dobil odgovor: »How do we do SEO for B2B, is there anything different?« sem ugotovil, da moram napisati ta prispevek.
Poglejmo.
Kako izvajamo SEO za podjetja v branži B2B
SEO za B2B je popolnoma enak kot SEO za B2C.
Hvala in lep pozdrav,
Peter Mesarec.
Ok, ok, sigurno lahko še kaj dodam.
SEO za B2B je enako pomemben kot SEO za B2C. Podjetja, ki kupujejo od drugih podjetij, na enak način pristopajo k reševanju svojih težav kot podjetja v B2C. Na koncu vedno pridemo do tega, da imamo osebo, ki nečesa ne zna. Ta oseba odpre Google, vanj vpiše svojo težavo in išče najboljšo rešitev. Vi morate biti pozicionirani visoko med iskalnimi rezultati, da uporabnik pristane na vaši spletni strani. Na to odgovarja SEO.
In to velja, če imamo npr. zdravnico, ki bo v pisarni, ko bodo pacienti odšli, googlala, kako naj zmanjša vrsto v svoji ordinaciji ali kako naj pozdravi odvisnika od video igric, ali pa če imamo frizerko, ki ima težave s sledenjem delovnega časa ali pa išče ideje za nove procese. Ja, direktorice spletnih podjetij imajo računalnik vedno pred seboj in službeni čas porabijo za googlanje rešitev (v resnici vemo, da za to ni časa med službo, to se počne doma pred televizijo), frizerke in zdravnice pa morda nimajo računalnika neposredno pred seboj, ampak to naredijo na telefonu med malico ali pa spet doma pred televizijo.
Ključne besede v SEO za B2B
Na enak način uporabljamo kwfinder.com za analizo ključnih besed. Zavedati se moramo, da zna biti število iskanj precej nižje kot v B2C, ampak to nas ne sme ustaviti.
Pri idejah za ključne besede moramo razmišljati izjemno široko, in sicer nas zanima, kakšne težave imajo ljudje v službi, nato pa moramo poiskati ustrezne rešitve. Pogosto iskanj za naše produkte sploh ne bo, bo pa veliko iskanj rešitev težav, na kar se moramo osredotočiti.
Na enak način pripravimo analizo ključnih besed. Porazdelimo jih na tematske sklope po fazah nakupnega procesa, poiščemo glavno in pomožne ključne besede za vsako tematiko in za vsako izmed njih pripravimo vsebino na primerni pristajalni strani.
Kakovost vsebin
Kakovost vsebin mora biti precej višja kot v klasičnem SEO za B2B. Pred kratkim sem nekje izjavil, da je treba vsakomur, ki izusti besedno zvezo vsebine SEO, eno prilepiti. In kljub temu, da nasprotujem nasilju, še vedno mislim tako. Vsebine SEO ne smejo obstajati nikjer.
Že pri B2C je raven vsebin izjemno visoka, v B2B pa je še višja. Predstavljajmo si, da vaš članek bere veterinar s 25 let izkušenj z zdravljenjem akutnega kataralnega črevesnega vnetja; vaš članek za 1 EUR/100 besed mu ne bo v posebno pomoč. Bo pa izjemno vesel članka kolega veterinarja, v katerem bo že ob prvem pogledu prepoznal strokovnost. Zaradi zadnjih nadgradenj Googlovega algoritma, ki so še povečale pomembnost avtoritete avtorja in zaupanja avtorju, je to postalo skoraj ključnega pomena.
Tehnična optimizacija v sektorju B2B
Tehnična optimizacija predstavlja največjo težavo spletnim stranem z veliko vsebinami. Spletne trgovine so običajno tiste, ki imajo pri 15.000 izdelkih težavo, kako jih uporabniku prikazati na prijazen način. Manjše teh težav ponavadi nimajo, kljub temu pa imajo pogosto probleme pri sistemu naslovov URL, statičnih in dinamičnih naslovih URL, gnezdenju in uporabi ključnih besed na naslovih URL (in vsebinah).
Še večje težave pri B2B se pojavijo pri straneh, ki so na voljo v različnih jezikih, kajti že CMS imajo težave z večjezičnimi stranmi, kaj šele, ko jih morajo pravilno prikazati iskalnikom. O naprednih programerskih rešitvah SEO, kot so AMP in PWA ali rich snippets, pa tako stranke B2B kot B2C še niso slišale. Zato vsekakor potrebujete tudi takšno tehnično optimizacijo.
Pridobivanje povratnih povezav
Pridobivanje povratnih povezav je v Sloveniji že samo po sebi izziv. Tistih 10 medijev in 15 resnih blogov se hitro porabi, ostane nam 20 forumov in potem hitro pristanete na PBN. V B2B je še težje, ker boste res težko našli nekoga, ki piše o vaši industriji in bo za vas pripravljen objaviti blogovski prispevek. Ker je ali vaša konkurenca ali pa ne obstaja.
Biti moramo nekoliko bolj iznajdljivi, zato menim, da je pametno, da v tem delu za SEO najamete agencijo. V agenciji imajo veliko več izkušenj in sredstev ter vam lahko zagotovijo povratne povezave. Tudi če niste v Sloveniji, bo pridobivanje povratnih povezav bolj kompleksno. Ljudje se predvsem zavedajo, da guest blog posting ni brezplačen, če ste globoko v niši. Lastniki nišnih spletnih strani vedo, da imate na voljo 5 različnih blogov, zato boste pripravljeni plačati za objavo na vsakem od njih.
Konkurenca v B2B SEO
Tukaj obstaja razlika: konkurence je pogosto malo, kar pomeni, da je lažje rangirati. Oziroma po drugi strani, izjemno pomembno je, da rangirate na 1. mestu, saj ste lahko na 3. poziciji dejansko že na zadnjem mestu. V nekaterih vertikalah enostavno ni toliko ponudnikov, da bi zapolnili prvo stran. Še enkrat, nujno morate biti izjemno visoko pozicionirani.
Res pa je, da ko enkrat nekdo napiše članek, ga napiše res kakovostno, zato je v B2B pač treba pisati res poglobljene vsebine, ki ne štejejo samo 500 besed, ampak jih lahko imajo celo 2.000.
Ali res vsi potrebujemo optimizacijo SEO?
No, tukaj se sfera B2B razlikuje od B2C. V nekaterih branžah B2B je potencialnih strank tako malo, da se SEO skoraj ne izplača.
Če je vaših odločevalcev skupaj manj kot 50, se vam veliko bolj splača osebno obiskati vsakega izmed njih kot izvajati SEO. Še vedno se bodo ti ljudje v nekem trenutku obrnili na Google, ampak vprašanje, ali je res nujno, da zasedate prvo mesto. Pogosto je odgovor še vedno da, kajti nakupni procesi so tako dolgi, da bo uporabnik že pozabil, da ste ga osebno obiskali.
In na vas se bo spomnil, ko bo iskal nekaj na splošno povezanega z branžo. Tako se spet vrnemo k temu, da morate dobro opraviti analizo ključnih besed.