Najprej se moramo vprašati, kaj blog sploh je. Za potrebe tega prispevka pomeni blog dele spletne strani, glavni namen katerih je sporočati vsebine v obliki besedil. Za bloge uporabljamo najrazličnejša imena: info portal, content hub, novice, medijsko središče in še kakšno. V osnovi pa so to blogi – spletne strani, ki (v glavnem) prikazujejo besedilne vsebine, prikazane v časovnem zaporedju in ločene po tematikah. Če vaša spletna stran nima bloga, ste zamudili (ali pa namenoma spregledali) vse lekcije o vsebinskem marketingu in zadnjih 5 let interneta. I don’t want to be an ass, but you did. Več lahko preberete tukaj.
Blog je lahko super priložnost za pridobivanje obiskovalcev in povečanje avtoritete spletne strani. Kako in zakaj morda v prihodnjem prispevku, res pa je, da velik del ustvarjalcev dela enake napake. In ker takšne napake zmanjšuje vrednost SEO blogov, je smiselno, da si jih pobližje ogledamo in jih odpravimo.
1. Uporaba kategorij/oznak
Prispevke, ki so si podobni ali opisujejo podobne tematike, moramo vedno združevati v kategorije in oznake. Vsak prispevek je lahko vedno v eni sami kategoriji, označen je pa z več t. i. tagi (lektor pravi, da moram uporabljati slovenske izraze. Tagi, oziroma po slovensko oznake). Na blogu je torej manjše število kategorij in večje število tagov.
Pogosta napaka podjetij je, da svojih prispevkov sploh ne označujejo s tagi in kategorijami (pogosto zato, ker njihove spletne strani ne omogočajo te funkcionalnosti). Še večja težava pa je, če kategorije in tage označimo z oznakami noindex ali nofollow. Kategorije in oznake generirajo pristajalne strani, na katerih se vsebina redno nadgrajuje, kar je še posebej koristno.
Vse to so razlogi, zakaj jih moramo nujno uporabljati.
2. Opisi kategorij
Ker je to res pomembno, naj ubesedim še drugače: kategorije in oznake so najslabše poznane pristajalne strani na svetu. Recimo podobno kot geji v 70. letih. Polovica ljudi misli, da bi bilo bolje, da ne bi obstajale in se z njimi ne ukvarja, druga polovica pa aktivno dela na tem, da jih ne bi bilo. [bctt tweet=”Kategorije in oznake bloga so nerazumljene kot geji v 70 letih.”]
V svetu SEO to pomeni, da se polovica s kategorijami in tagi ne ukvarja, druga polovica pa jih daje v robots z oznako noindex ali jim doda oznako meta noindex ipd. V resnici pa so izjemno pomembne in bi se morala njihova uporaba še dodatno spodbujati in izpostavljati (sej pravim, kot gibanje LGBT).
Dodatno izpostavljati tako, da jim dodamo unikatne vsebine z opisom kategorije. Kajti samo opisana kategorija skupaj z novimi vsebinami na blogu zagotavlja dobro rangiranje unikatnih ključnih besed. Recimo opis kategorije, kot je tale o optimizaciji spletnih strani. Če pristajalne strani nimajo konkretne vsebine, pogosto ravno zato ne bodo dobro pozicionirane v rezultatih iskanja. Z dodajanjem opisov pa jih bomo nadgradili in spodbudili Google, da jih pokaže visoko v iskalnih rezultatih.
3. Meta podatki kategorij in tagov
Začuda tega ni v osnovnih nastavitvah WordPressa, ampak moramo, da bi lahko kategorijam in tagom dodali meta naslov in meta opis, uporabiti vtičnik. Primeren je npr. Yoast SEO ali drugi vtičniki SEO, mi pa jih moramo vdelati.
Vsaka kategorija mora imeti edinstven meta naslov in meta opis. S tagi je drugače, imamo jih lahko precej. Kljub temu pa moramo poskrbeti, da bodo meta podatki tagov z največjim potencialom SEO urejeni.
Le preverite, ali ste jih pravilno uredili.
Bom počakal.
4. Hitrost nalaganja
Blogi ne bi smeli imeti težave s hitrostjo nalaganja. S poudarkom na »ne bi smeli.« Pogosto pa jih imajo, zato tega vidika ne gre zanemarjati. V ta namen uporabimo orodje tools.pingdom.com ali https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ (če te zanimajo še druga orodja SEO, preberi ta članek) ki pokaže, kako hitro se naša spletna stran nalaga. Na splošno bomo imeli težave s oz. z:
- Vtičniki. WordPress je precej vitek. Ko mu začnemo dodajati plugine (in grafične predloge), postaja večji, bolj napihnjen in počasnejši. Nekatere vtičnike seveda nujno potrebujemo, kljub temu pa je ponavadi vklopljenih veliko preveč. Tega sem bil vedno kriv tudi sam
- Slike. Saj že veste, da blog v prvi vrsti sestavlja besedilo, slike pa so drugotnega pomena. Če želite dobro rangirati. Seveda pa naredijo slike prispevke bolj privlačne. WordPress že sam poskrbi za čimbolj optimalno prikazovanje slik, seveda pa ne smemo pretiravati z njihovo velikostjo ali uporabljati sumljivih pluginov, ki bodo nalagali nekaj megabajtov velike slike namesto takšnih v velikosti nekaj sto kilobajtov.
5. Interne povezave
Pogosto pozabljamo na interne povezave. Mislimo, da so meniji, kategorije in oznake dovolj in da internih povezav ni treba dodajati. Temu ni tako.
Interne povezave (to so povezave, ki kažejo iz naše spletne strani nazaj nanjo) so izjemno pomembne za prenos avtoritete znotraj spletne strani. Večina avtoritete SEO, ki jo ima naša spletna stran, se znajde na osnovni strani (torej domena.si) in z internimi povezavami jo preusmerjamo na pomembne podstrani. Seveda ima vsak blog precej povratnih povezav, ampak sej vemo, vse, kar je v SEO samodejno, ni vredno počenega groša (no, morda počenega, celega pa nikakor ne).
Nujno potrebujemo tudi menije, kategorije, tage in povezane prispevke. To so osnove blogovskih internih povezav. Nujno pa moramo dodati tudi ročne interne povezave. Poznamo dve vrsti:
- Interne povezave iz menijev. V meniju seveda že imamo najpomembnejše strani. Vendar se bomo vsake toliko odločili, da je neka nova pristajalna stran tako zelo pomembna za SEO, da jo bomo dodali v meni. Takšen signal je izredno močan, saj bo povezava prikazana na vrhu strani kot tudi na vseh podstraneh.
- Interne povezave iz vsebine. Te so najpomembnejše, saj jih moramo ustvarjati bolj ali manj konstantno. Vsaka vsebina, ki jo objavite na blogu, mora biti opremljena z eno ali dvema povezavama na druge vsebine na vaši spletni strani. Tako boste obiskovalce usmerili proti zanimivim vsebinam ter prenesli avtoriteto.
6. Pridobivanje povratnih povezav
Zavedati se moramo, da blog ne bo dobro uvrščen, če ne bomo poskrbeli za povratne povezave do spletnih naslovov (URL) na blogu. Avtoriteta osnovne spletne strani se bo le stežka prenesla na blog, zato moramo ta prenos vzeti v svoje roke.
Če se bomo pridobivanja povratnih povezav lotili pravilno, težav ne gre pričakovati. Z article outreach bomo najlažje pridobivali povratne povezave do naših blogovskih prispevkov. Če pa še vedno uporabljamo povratne povezave PBN, je zadeva vsekakor vredna temeljitega razmisleka, saj uporabljamo strategijo ki jo je povozil čas, ali pa se bo to zgodilo vsak trenutek.
7. Vsebina ≠ besedilo
V današnjih časih se moramo zavedati, da vsebine, ki jo pripravljamo, ne more sestavljati samo besedilo. Če želimo pripraviti najboljšo vsebino, moramo poseči tudi po drugačnih materialih.
Najprej moramo besedilo razbiti, ga ozaljšati in opotičiti (Savinjska rules!). Podobno, kot sem se potrudil s tem prispevkom. Dodal sem alineje na začetek, dodatno številčenje znotraj številčenja, poudarke in Click-to-tweet (mimogrede – poskusite klikniti nanj, no …). Ampak kot že rečeno, besedilo ne zadostuje. Pripraviti je treba slike, grafike, infografike, video posnetke, podcaste, prenosljive pdfje in še kaj.
Ker konkurenca ne počiva in da bi Google prikazal našo stran namesto konkurenčne, moramo imeti boljše vsebine kot tekmeci. In ker jih pogosto ne zmoremo prehiteti (samo) z obsegom besedila, jih prehitimo prek drugih meril.
8. SEO-centričnost vsebin
Prvi korak optimizacije iskalnikov je vedno analiza ključnih besed. Če vsebina ni pripravljena z eno glavno in najpomembnejšo (pogosto iskano) ključno besedo v mislih, bo ves trud zaman. In to pogosto delamo. Pripravljamo vsebine, ki jih z iskalnikom ne bo nihče našel – ker jih pač nikoli ne iščemo.
Ne pravim, da takšnih vsebin ne smemo pripravljati; vsekakor morate na svojem blogu bralcem sporočiti »vse najboljše v novem letu«. Vendar pa bi morala biti večina vsebin pripravljenih za SEO. Kajti le tako boste na spletno stran privabili organske (brezplačne) obiskovalce. In ravno to je namen, mar ne?
Tako, sedaj pa je čas, da sestavite in na svoji strani objavite nov blog. In to takšnega s tako pomembno glavno ključno besedo, da bo imela vsaj 5.000 iskanj (to vedno preverjamo v Google Keyword Plannerju). Recimo novoletne zabave.