Ste že dodali podcaste v vaš marketing mix?

Marketing mix, multichannel in omnichannel marketing so verjetno trije najpogosteje zlorabljeni termini v marketingu. Poleg growthacking (res, preberite tole knjigo) in CDJ, seveda. Kljub temu pa so izrazi in koncepti še kako aktualni.

Marketing mix je včasih obsegal offline kanale, nato pa smo mu dodali še online kanale. Kasneje smo ga razširili z Adwords, direktnim zakupom, SEO in e-mail marketingom, potem še s Facebook in shopping campaigns, danes mu dodajamo še Instagram shopping campaign, influencerji pa so tako ali tako že vključeni.

Ta seznam online kanalov (ki nikakor ni vseobsegajoč) ima le en namen: da vas prepričam, da je treba dodati še enega.

Podcaste

Ime izhaja iz oddajanja za naprave iPod, ki so omogočile razširitev podcastov. Nekoliko bolj klasična razlaga pa bi bila (običajno) serija zvočnih posnetkov, ki jih je mogoče prenesti s spleta, pogosto pa se je mogoče nanje tudi naročiti – vir).

Gre za kanal, katerega popularnost se k nam (že skoraj tradicionalno) širi iz ZDA. Podatki za ZDA pravijo, da je 44 % prebivalcev vsaj enkrat že poslušalo podcast (vir) in da poslušalci poslušajo vsaj 90 % posamezne epizode (vir), kar je v grafični obliki prikazano tudi na naslednji infografiki o uporabi podcastov (vir infografike).

2018 Podcast Statistics

Evropska statistika je seveda veliko slabša, pomembno pa je, da je rast izjemno visoka – v dveh letih je poslušanost podcastov na Švedskem zrasla za 36 %. V VB naj bi podcaste poslušalo 10 % prebivalcev (vir in lastni izračuni), letna rast pa znaša 24 %.

Gre torej za v Evropi še vedno nišni kanal. Zakaj ga moramo v naš mix dodati že danes? Razlogi so povsem jasni.

1. Nelinearno spremljanje medijev je dejstvo

To je verjetno najpomembnejši argument.

[bctt tweet=”Nelienarno spremljanje medijev je postalo realnost v prav vseh medijih, klasičnih in neklasičnih.” username=”mesarecp”]

Televizije ne gledamo več »po vrsti«, ampak s časovnim zamikom (HBO, Netflix ipd.) izberemo vsebino, ki si jo želimo ogledati ter preskočimo reklame ter ostali šund.

Časopisov ne beremo več po vrsti od zadaj naprej, ampak smo na spletnih straneh ali prek socialnih omrežij izpostavljeni tistim prispevkom, ki so nam ali našim prijateljem zanimivi.

Knjige še vedno beremo enako, vendar te niso mediji.

Radiu se dogaja enako, podcasti pa so nekakšen radijski (demokratiziran) Netflix. Da, na poti v službo sicer še vedno poslušamo radio, vendar se konkreten del poslušalcev na potovanje ali vožnjo v službo pripravi in prenese podcaste, da lahko poslušajo natanko tiste vsebine, ki jih želijo slišati. Ker ne želimo poslušati jutranjih programov z Denisi Avdići, temveč tisto, kar nas resnično zabava.

2. Podcasti prihajajo v Evropo

Tehnologija je izjemno pomemben dejavnik z vidika penetracije podcastov. iPhone ima svoj native podcast app (ko kupiš telefon, te v njem že čaka aplikacija za podcaste), naprava je izjemno popularna v ZDA. Telefoni Android (torej praktično vsi ostali telefoni) aplikacije nimajo, so pa precej popularni v Evropi.

Pomanjkanje aplikacije za Android je eden glavnih razlogov, zakaj v Evropi podcasti niso tako popularni. Ampak to se bo kmalu spremenilo. Google je že predstavil lastno aplikacijo, ki omogoča naročanje, pregledovanje, iskanje in poslušanje podcastov. To seveda ne bo nemudoma spremenilo navad Evropejk in Evropejcev, bo pa nanje nedvomno vplivalo.

Googlova aplikacija za podcaste in alternativna aplikacija Pocket Casts
Googlova aplikacija za podcaste in alternativna aplikacija Pocket Casts (vir)

3. Nacionalna RTV grabi podcaste

Grabi je morda premočna beseda, kljub temu pa število podcastov na RTV strmo raste. Slovenski radio je na tem področju precej napreden, podcastov je precej, s Soundclouda so se preselili na lasten sistem, ki dobro deluje. Podcastov v Sloveniji je veliko, na edinem slovenskem direktoriju podcastov jih najdemo kar 51. Nacionalka pa ima tudi mali milijon video podcastov (tukaj).

Ne samo to, RTVSLO (svoje) podcaste tudi močno oglašuje. Ob vsaki reklami za svetovno prvenstvo v nogometu na RTV omenijo »raznolike podcaste in javljanja«, dodatno pa so za novo spletno stran, ki je trenutno v beta fazi, pripravili menijsko strukturo, katere prvi nivo vključuje tudi podcaste. To dokazuje, kako strašansko pomembni so podcasti tudi za RTVSLO.si.

4. Podcasti postajajo del marketing mixa (vaše) konkurence

Če analiziramo najrazličnejša podjetja, bomo ugotovili, da so podcaste že začela uporabljati za lasten marketing. Možnosti so skoraj neomejene.

Na eni strani so podjetja, ki reciklirajo vsebino blogov v podcaste, kar je enostavna in učinkovita rešitev. Že pred leti (oz. letoma) smo tako delali na Red Orbitu, danes to dela tudi moz.com s svojim podcastom Whiteboard Fridays. The Economist že leta in leta izhaja tudi v obliki podcasta. To so precej pomembna podjetja, ki vedo, kako delati content marketing, in očitno je to pravi način za kar najboljšo izrabo obstoječih vsebin.

Na drugi strani so podjetja, ki sama ustvarjajo svoje podcaste, da bi skozi njih dosegla ciljno publiko. To recimo počnejo eBay, Tinder, Virgin Atlancit, Microsoft, MasterCard, Blue Apron (ki je na podcastih na veliko oglaševal) in še kdo (vir). Tudi v Sloveniji najdemo kakšno takšno podjetje, z enim sodelujem tudi sam.

Na koncu pa so še podjetja, ki vlagajo v oglaševanje na podcastih. V letu 2018 bo po predvidevanjih Statiste v oglaševanje na podcastih vloženih 265.000.000 USD( vir). Kar je velika in zanesljiva investicija.

Kaj to pomeni za vas?

Enostavno – začeti morate ustvarjati svoj podcast.

Kakšnega? Težko povem, ker vas ne poznam. Odgovor boste morali poiskati sami. Lahko pa si ogledamo vrste podcastov, ki so trenutno najbolj popularne:

  • sedim sam in se pogovarjam z gosti (pogovori apparatus),
  • več nas sedi in se pogovarjamo med seboj (podrobnosti),
  • več nas sedi in se pogovarjamo o specifični temi (SGU),
  • poznamo še dokumentarne, zgodovinske, domišljijske itd.

in zagotovo še kakšnega. Razmisliti morate, kaj bi bilo najbolje za vašo blagovno znamko in kako to izvesti. Na podoben način bi pripravljali tudi strategijo za kanal Youtube ali pa enostavno strategijo vsebinskega marketinga (lahko me tudi neposredno pokličete za posvet).

Vprašajte se, kdo je vaša ciljna publika, katere so teme, ki jo zanimajo, o čem veste povedati kaj pametnega in na katerem področju ste povsem drugačni od tekmecev. Drugega skoraj ne potrebujete: le še nekaj mikrofonov, prostor, goste, editing orodja, gostovanje in tisoče poslušalcev.

Izvedba je že druga zgodba, vendar je načelo za uspeh podobno kot pri kanalu Youtube – brez kompliciranja. Če je vsebina zanimiva, drugega kot ljudi in mikrofonov sploh ne boste potrebovali. Predvsem pa je pomembno, da začnete nemudoma in se šele nato sprašujete, ali je izdelek fantastičen ali pa samo odličen.

Leta sem prepričeval svoje naročnike in tiste, ki so od mene želeli marketinške nasvete, da bi morali delati podcaste, in končno mi je uspelo. Je komu lepše kot meni? In pa seveda urednik lastnega podcasta. Nanj se naročite tukaj.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Priporočeno

Ne zamudite novosti

Si se naučil/a kaj novega?
Če ja, mi dovoli, da ti pošljem naslednji članek kar na e-mail.