Načrtovanje spletne strani

10 tipičnih napak med prenavljanjem spletne strani

Preden se odločite, da skupaj izvedemo načrtovanje vaše spletne strani, preberite tole. Temu prispevku bi lahko rekli tudi »10 tipičnih napak med prenavljanjem spletne strani« (preštejte, koliko ste jih že naredili v preteklosti):

Brez načrtovanja, žičnih modelov (wireframe) vsake pristajalne strani, grafike za vsako pristajalno stran, testnega okolja, testiranja po skriptah in končno javne objave spletne strani pač ne gre. Vsak korak, ki ga izpustite, pomeni več težav v prihodnosti kot tudi slabše rezultate.

To je lahko sicer res, ampak če je od splavitve stare spletne strani minilo več kot 2 leti, zagotovo zamujate nove funkcionalnosti, ki lahko edine poskrbijo za boljši marketing, boljše delovanje in več konverzij (prodaj, kontaktov ipd.).

To je tako, kot bi vam prodali kolo in rekli, da ima zraven že dobre rezultate na maratonu Franja. Osnove so sicer morda že urejene, tako kolo kot tudi spletno stran pa je treba prilagoditi vašim potrebam. Najpomembneje, tj. pripravo za SEO optimiziranih vsebin, ključne besede, povratne povezave pridejo na vrsto kasneje.

Nepomemben argument. V podjetju ne sprašujte, koliko sodelavcem in sodelavkam je spletna stran všeč. Res je, ostati mora v okvirju CGP, pred prenovo pa morate zbrati dovolj podatkov o delovanju spletne strani, ki so glavno vodilo načrtovanja uporabniške izkušnje spletne strani.

Ne. Nikakor. Pripraviti morate novo vsebino, saj bo igrala drugačno vlogo na spletni strani. In, najpomembneje, vsebino morate začeti pripravljati takoj, ko prvič vidite žične modele, najkasneje pa po pripravi prvih grafik. Vsebina najpogosteje zamakne splavitev nove spletne strani ali pa je krivec za slabo prodajo.

Vedno, vedno, vedno x pomnožite še z 2. Torej formula, s katero izračunate, koliko časa boste potrebovali za prenovo spletne strani, je »čas za prenovo« krat 2. In ne, vaša ne more biti narejena hitreje.

O dodatni vrednosti slik na spletni strani je bilo izvedenih nešteto raziskav. Potrebujete kakovostne fotografije produktov, kategorij, podjetja itn. Fotografije so drage, njihova priprava pa je zamudna. Zato začnite zgodaj.

Ne. Nikakor. Resna implementacija analitike (enhanced e-commerce z eventi, da o uvozu drugih podatkov niti ne govorim) predvideva načrtovanje ter mesec ali dva dela in preizkušanja. Te zadeve je treba začeti izvajati, ko je spletna stran v pripravi (res pa je, da začnemo šele, ko smo pripravili grafike).

Pravkar ste storili dve napaki. Prvič, spletne strani ne boste preizkušali kar tako. Potrebujete načrt testiranja, workflow in ostalo (druga napaka) je nujno izvajati na testnem strežniku. Ko je spletna stran enkrat objavljena, je že prepozno.

Ni res. Ja, WordPress, Magento ali drugi Open Source CMS so lahko odlična podlaga za kakovostno spletno stran. Postopek načrtovanja in izdelave pa ostaja popolnoma enak. CMS imajo prednosti in slabosti, ki jih moramo poznati, uporabiti moramo pravega in seveda imeti strokovnjaka (ali strokovnjake), ki ga bodo implementirali in uporabljali.

Ne, spletne strani se danes načrtuje tako, da najprej načrtujemo uporabniško izkušnjo na mobilnih napravah, iz nje pa izhaja spletna stran na namiznih računalnikih. Prisežem, da mislim resno.

Svetovanje ob načrtovanju spletne strani

In, koliko teh napak ste že storili v preteklosti? Če še nikoli izvedli postopka izdelave spletne strani, vam zagotavljam, da boste naredili vsaj 3 izmed navedenih.

Sam sem bil del ekip, ki so načrtovale spletne strani v vrednosti med 500 in 50.000 EUR; takšne, ki so bile nagrajene na festivalih in konferencah; ter takšne, ki jih je dnevno obiskalo več 10.000 uporabnikov. Večkrat smo naredili te in še druge napake. Vendar smo se iz njih naučili, zaradi naših izkušenj pa se lahko takšnim napakam sedaj izognete.

Postopek, ki nas pripelje do kakovostne spletne strani (lepe, prodajne, konverzijske, čudovite, nagrajene – izberite po želji), mora biti vedno enak in držati se ga moramo kot camper miške v Call of Duty. Sestavlja ga naslednje:

  • analiza kupcev, njihovih potreb ter korakov v nakupnem procesu,
  • analiza obstoječe spletne strani, podatkov, gibanja uporabnikov in težav v uporabniški izkušnji,
  • pregled marketinških aktivnosti ki so že bile oz. še bodo izvedene (ta korak je izjemno pogosto izpuščen),
  • načrtovanje spletne strani (danes verjetno začnemo pri načrtovanju mobilne spletne strani, ki predstavlja osnovo),
  • predstavitev načrta odločevalski ekipi, programerjem, načrtovalcem,
  • priprava wireframov za vsako tipsko pristajalno stran, mobilne in namizne naprave,
  • pregled wireframov in njihova primerjava z načrtom (vprašajmo se, ali je uporabniška izkušnja primerna ciljni skupini oz. skupinam),
  • priprava grafik za vsako tipsko pristajalno stran (vključno s kontaktnim obrazcem, razdelkom »O nas« in drugimi podrobnostmi),
  • pregled grafik in njihova primerjava z načrtom,
  • priprava vsebin (ali sem že omenil ciljne skupine?),
  • priprava marketinških pristajalni strani (SEO, oglaševanje itd. s programerskega in vsebinskega vidika),
  • programiranje spletne strani,
  • načrtovanje poteka testiranja,
  • testiranje na testnem strežniku,
  • pregled spletne strani in njihova primerjava z načrtom,
  • odpiranje penine,
  • lansiranje spletne strani.
Ali ste opazili, kolikokrat je v postopku omenjena » primerjava z načrtom«? To moramo narediti velikokrat. Zato je izjemno pomembno, da je načrt spletne strani dobro pripravljen in natančno popisan. Kajti le tako bo lahko predstavljal osnovo, h kateri se bomo vsakokrat vračali. Se spomnite dispozicije za diplomsko? No, natanko to potrebujete!

Pripravimo načrt spletne strani in postopek pripeljemo do splavitve strani