Načrtovanje spletne strani
10 tipičnih napak med prenavljanjem spletne strani
Preden se odločite, da skupaj izvedemo načrtovanje vaše spletne strani, preberite tole. Temu prispevku bi lahko rekli tudi »10 tipičnih napak med prenavljanjem spletne strani« (preštejte, koliko ste jih že naredili v preteklosti):
1. Preskakovanje korakov.
Brez načrtovanja, žičnih modelov (wireframe) vsake pristajalne strani, grafike za vsako pristajalno stran, testnega okolja, testiranja po skriptah in končno javne objave spletne strani pač ne gre. Vsak korak, ki ga izpustite, pomeni več težav v prihodnosti kot tudi slabše rezultate.
2. Naša spletna stran potrebuje samo osvežitev.
To je lahko sicer res, ampak če je od splavitve stare spletne strani minilo več kot 2 leti, zagotovo zamujate nove funkcionalnosti, ki lahko edine poskrbijo za boljši marketing, boljše delovanje in več konverzij (prodaj, kontaktov ipd.).
3. »Spletna stran ima SEO že vgrajen.«
To je tako, kot bi vam prodali kolo in rekli, da ima zraven že dobre rezultate na maratonu Franja. Osnove so sicer morda že urejene, tako kolo kot tudi spletno stran pa je treba prilagoditi vašim potrebam. Najpomembneje, tj. pripravo za SEO optimiziranih vsebin, ključne besede, povratne povezave pridejo na vrsto kasneje.
4. »Meni takšna spletna stran ni všeč.«
Nepomemben argument. V podjetju ne sprašujte, koliko sodelavcem in sodelavkam je spletna stran všeč. Res je, ostati mora v okvirju CGP, pred prenovo pa morate zbrati dovolj podatkov o delovanju spletne strani, ki so glavno vodilo načrtovanja uporabniške izkušnje spletne strani.
5. »Vsebine bomo prenesli iz stare strani in jih osvežili.«
Ne. Nikakor. Pripraviti morate novo vsebino, saj bo igrala drugačno vlogo na spletni strani. In, najpomembneje, vsebino morate začeti pripravljati takoj, ko prvič vidite žične modele, najkasneje pa po pripravi prvih grafik. Vsebina najpogosteje zamakne splavitev nove spletne strani ali pa je krivec za slabo prodajo.
6. »Naša spletna stran bo pripravljena čez x mesecev.«
Vedno, vedno, vedno x pomnožite še z 2. Torej formula, s katero izračunate, koliko časa boste potrebovali za prenovo spletne strani, je »čas za prenovo« krat 2. In ne, vaša ne more biti narejena hitreje.
7. Slike in fotografije bomo že nekje našli.
O dodatni vrednosti slik na spletni strani je bilo izvedenih nešteto raziskav. Potrebujete kakovostne fotografije produktov, kategorij, podjetja itn. Fotografije so drage, njihova priprava pa je zamudna. Zato začnite zgodaj.
8. Analitiko bomo uredili po objavi spletne strani.
Ne. Nikakor. Resna implementacija analitike (enhanced e-commerce z eventi, da o uvozu drugih podatkov niti ne govorim) predvideva načrtovanje ter mesec ali dva dela in preizkušanja. Te zadeve je treba začeti izvajati, ko je spletna stran v pripravi (res pa je, da začnemo šele, ko smo pripravili grafike).
9. Stran bomo preizkusili, ko bo objavljena.
Pravkar ste storili dve napaki. Prvič, spletne strani ne boste preizkušali kar tako. Potrebujete načrt testiranja, workflow in ostalo (druga napaka) je nujno izvajati na testnem strežniku. Ko je spletna stran enkrat objavljena, je že prepozno.
10. Uporabili bomo Open Source CMS, bo enostavneje in ceneje.
Ni res. Ja, WordPress, Magento ali drugi Open Source CMS so lahko odlična podlaga za kakovostno spletno stran. Postopek načrtovanja in izdelave pa ostaja popolnoma enak. CMS imajo prednosti in slabosti, ki jih moramo poznati, uporabiti moramo pravega in seveda imeti strokovnjaka (ali strokovnjake), ki ga bodo implementirali in uporabljali.
11. Za mobilnike bomo stran samo predelali.
Ne, spletne strani se danes načrtuje tako, da najprej načrtujemo uporabniško izkušnjo na mobilnih napravah, iz nje pa izhaja spletna stran na namiznih računalnikih. Prisežem, da mislim resno.
Svetovanje ob načrtovanju spletne strani
In, koliko teh napak ste že storili v preteklosti? Če še nikoli izvedli postopka izdelave spletne strani, vam zagotavljam, da boste naredili vsaj 3 izmed navedenih.
Sam sem bil del ekip, ki so načrtovale spletne strani v vrednosti med 500 in 50.000 EUR; takšne, ki so bile nagrajene na festivalih in konferencah; ter takšne, ki jih je dnevno obiskalo več 10.000 uporabnikov. Večkrat smo naredili te in še druge napake. Vendar smo se iz njih naučili, zaradi naših izkušenj pa se lahko takšnim napakam sedaj izognete.
Postopek, ki nas pripelje do kakovostne spletne strani (lepe, prodajne, konverzijske, čudovite, nagrajene – izberite po želji), mora biti vedno enak in držati se ga moramo kot camper miške v Call of Duty. Sestavlja ga naslednje:
- analiza kupcev, njihovih potreb ter korakov v nakupnem procesu,
- analiza obstoječe spletne strani, podatkov, gibanja uporabnikov in težav v uporabniški izkušnji,
- pregled marketinških aktivnosti ki so že bile oz. še bodo izvedene (ta korak je izjemno pogosto izpuščen),
- načrtovanje spletne strani (danes verjetno začnemo pri načrtovanju mobilne spletne strani, ki predstavlja osnovo),
- predstavitev načrta odločevalski ekipi, programerjem, načrtovalcem,
- priprava wireframov za vsako tipsko pristajalno stran, mobilne in namizne naprave,
- pregled wireframov in njihova primerjava z načrtom (vprašajmo se, ali je uporabniška izkušnja primerna ciljni skupini oz. skupinam),
- priprava grafik za vsako tipsko pristajalno stran (vključno s kontaktnim obrazcem, razdelkom »O nas« in drugimi podrobnostmi),
- pregled grafik in njihova primerjava z načrtom,
- priprava vsebin (ali sem že omenil ciljne skupine?),
- priprava marketinških pristajalni strani (SEO, oglaševanje itd. s programerskega in vsebinskega vidika),
- programiranje spletne strani,
- načrtovanje poteka testiranja,
- testiranje na testnem strežniku,
- pregled spletne strani in njihova primerjava z načrtom,
- odpiranje penine,
- lansiranje spletne strani.