Največja prednost, pa tudi največja težava analitike je, da začne delati takoj po tem, ko jo dodate na spletno stran. Tako pogosto pozabimo, da za večino uporabnikov zadeva ne deluje out of the box, oziroma da imamo neke nastavitve, ki jih moramo nujno urediti, da bo stvar (bolj) natančna.
Zato sem v tem prispevku zbral tri takšne, ki so v resnici del mojega GA4 izobraževanja (oglejte si ga tukaj), ampak ker sem prijazen in so res pomembni, sem jih tukaj dodal brezplačno na ogled.
IP filter lastnega prometa
Glede na to, da je spletna stran vaš kruh in maslo (a to rečemo? Bread and butter?), bi morali vsaj enkrat na dan obiskati vašo spletno stran. Rihtat, gledat, preurejat, analizirat, iskati težave in probleme. Narediti kak testen nakup. In potem to enako počnejo vaši kolegi in kolegice. Lahko je teh veliko, stotine sodelavcev, ki vsak dan brkljajo po spletni strani.
Ali pa le vi, ni važno. V vsakem primeru je vaš obisk spletne strani popolnoma drugačen od pravih uporabnikov, zato v analitiki ne želimo gledati kako ste vi obiskali spletno stran. Ne, vaš obisk moramo umakniti (filtrirati) iz analitike.
Za to uporabimo IP filter.
Poglej video posnetek.
2. Referral exclusion
Uganete kolikokrat sem moral poskusiti, preden sem se odločil ali ima referral dva rr ali dva ff? Pač ta izraz mi ne gre.
Referral exclusion pomeni, da določene vire obiska, določene referrale, torej določene druge spletne strani, iz katerih so prišli uporabniki, umaknemo iz analitike. Teh ponavadi ni veliko, so pa zelo pomembni. Uporabnik pride na spletno stran, izbere produkt, ga doda v košarico, vpiše podatke za dostavo, izbere plačilo s kreditno kartico, nato gre na bankart.si/paypal/stripe (sic) in vnese številko kartice, ter se vrne na vašo spletno stran.
Vaša analitika pove, da je 5 uporabnikov prišlo iz paypala in vsi so naredili nakup. Najpomembneje pa, izgubi realen source teh uporabnikov. Torej, če so ti uporabniki prišli na spletno stran preko facebooka, sedaj FB ni več njihov vir, ampak je to paypal.
Za razrešitev te godlje in bolj natančno analitiko uporabljamo referral exclusion. Poglejte video.
3. Cross-domain tracking
Spletne strani imamo pogosto na večih domenah. Navadno spletno stran na eni, trgovino pa na drugi domeni. Slovensko spletno stran na .si domeni, nemško na .de domeni, italijansko na .it domeni. Blog na eni domeni, spletno stran na drugi.
Ker pač niste poslušali svojega SEO strokovnjaka, imate narejeno narobe.
Želite pa (kar je pametno) vse te uporabnike gledati v enem Google analytics. Zato, da lahko spremljate prehode med različnimi stranmi in da ohranjate realen vir obiska. Da ni vir obiskovalcev na trgovina.si source=blog.si
Temu rečemo cross domain tracking in poleg tega, da isto GA kodo zaganjate na vseh domenah, morate tudi analitiki povedati, katere domene želite meriti.
Spodaj je video, ki to razloži.