Trije Google updati v mesecu decembru

Ko sem v SEO roastu govoril o nadgradnjah Google algoritma, sem rekel, da v resnici ni treba redno spremljati nadgradenj Google algoritma.

In zdaj spet pišem o tem 😀

Ampak v decembru sta se zgodili dve res pomembni stvari in zato je pomembno, da jih pogledamo.

Nadgradnja obstoječega Helpful content update-a

V zadnjem prispevku sem pisal o t.i. helpful content update-u, ki ga je Google lansiral. Več si preberite tukaj, da se ne ponavljam. Kar je pomembno v decembru je, da je Google ta update sedaj razširil na vse jezike.

To pomeni, da je to sedaj relevantno za nemščino, hrvaščino in grščino, pa tudi za slovenščino, seveda. Torej, skrajni čas je, da se posvetimo vprašanju, ali je naša vsebina res uporabna, ali pa smo pisali seo članke.

Update algoritma za preverjanje povratnih povezav

Ravnokar pa se dogaja nov update, in ta bo zgleda še večji, kot je bil ta.

Google je napovedal Spam link update. A vam je to kaj znano? Penguin update je bil zadnji takšen in je takrat naredil dizaster v SEO svetu in tudi v Sloveniji. Marsikdo je močno izgubil pozicije, vsi pa smo morali prilagoditi svoje načine pridobivanja povratnih povezav.

Današnji spam backlink update poganja umetna inteligenca, zato bi moral biti še bolj napreden. Google govori (tukaj) o svojem algoritmu, ki obstaja že leta, ki je boljši in boljši pri tem, da najde nenaravne povratne povezave. Tokratni update je namenjen temu, da

It can now detect both sites buying links, and sites used for the purpose of passing outgoing links.

Torej tiste, ki delajo to, kar ne bi smeli početi. Kupovanje linkov in strani, ki so namenjene samo temu, da delijo povratne povezave.

Update se je zgodil danes in bo trajal 14 dni, tako da ravno za novo leto bomo lahko gledali, kako so naše povratne povezave potisnile rezultate v višave 😀 Srečno novo leto torej! 😀

Tretji update E-A-T spremeni v E-E-A-T.

E-A-T poznate. Na kratko, Google ima ljudi, ki ročno ocenjujejo spletne strani. Ti ljudje imajo navodila, ki so javna in jih lahko najdete tukaj. Ta navodila so najbližje temu, da nam Google pove, kako naj delamo SEO.

Včeraj (15. 12. 2022) je Google dodal in močno spremenil obstoječa navodila. Kar je najbolj zanimivo je, da je E-A-T postal E-E-A-T. Torej, pri kvaliteti spletnih strani je Google do včeraj ocenjeval stopnjo zaupanja v vsebino, avtoriteto vsebine in strokovnost vsebine (Expertise, Authoritativness in Trustworthiness). Danes je k temu dodal še izkušnje (Experience).

Google tako še dodano preverja, kdo so ljudje, ki pišejo vsebine in kdo je ta spletna stran, ki nekaj trdi. Ali je strokovnjak, ki piše za vašo spletno stran omenjen še kje kot strokovnjak za to stvar. A je strokovnjakinja, ki je napisala ta članek napisala tudi druge, za katere pa ni strokovnjakinja? Neka spletna stran je lahko avtoriteta na enem področju, ne pa na drugem.

Umetna inteligenca in generiranje vsebin

In ker danes ravno vsi govorijo o novem chat botu, ki zna res čisto vse, poglejmo kaj nam zna openAi chat bot (tukaj) povedati o E-A-T. Vprašanje, ki sem mu_ji_jim zastavil je bilo Tell me about the E-A-T Google in slovenian language. Odgovor:

E-A-T označuje “Strokovnost, Avtoriteta, Varnost.” Gre za koncept, ki ga je Google predstavil v svojih smernicah za ocenjevanje kakovosti spletnih strani. Po navedbah Googla je E-A-T pomemben dejavnik pri določanju kakovosti in relevantnosti spletne strani, zlasti za strani, ki obravnavajo teme, ki zahtevajo visoko stopnjo strokovnosti, kot so finančni nasveti, medicinske informacije ali pravni nasveti.

Strokovnost se nanaša na raven znanja in spretnosti, ki jih imajo avtorji vsebin spletne strani o temah, o katerih pišejo. Avtoriteta se nanaša na raven verodostojnosti in varnosti, ki jo spletna stran ima v svoji industriji ali skupnosti. Varnost se nanaša na zanesljivost in poštenost spletne strani.

Google uporablja različne signale za oceno E-A-T spletne strani, vključno s kvalifikacijami in izkušnjami avtorjev vsebin spletne strani, ugledom spletne strani v svoji industriji ali skupnosti ter sposobnostjo spletne strani za zagotavljanje točnih in zanesljivih informacij. Je pomembno, da lastniki spletnih strani posvečajo pozornost gradnji in vzdrževanju visoke ravni E-A-T, da bi dobro rangirali v iskalniku Google in ponudili uporabnikom vrednost.

Povejte v komentarjih, kaj vi mislite o tem in kaj mislite o Google backlink updateu.

3 Responses

  1. Menim da bo v naslednjem letu AI počasi prevzel primat pri pisanju vsebine, pa naj bo to strokovni članek ali samo navaden blog post.

    1. To da bo prevzel AI primat pri pisanju vsebin je le voda na mlin vsem tistim, ki vsebine že danes pišejo sami, in ki na tak način izkazujejo svojo strokovnost, gradijo svojo avtoriteto, ipd.

      AI kot taka, v nobenem pogledu, še mnogo let ne more nadomestiti človeka in ga najverjetneje nikoli niti ne bo. Je pa recimo v SEO lahko odličen pripomoček v fazi raziskovanja, ali za določene delne taske. Morda tudi dobra osnova za pripravo osnuta vsebine, če gradiš nizkocenovni money site,… nikakor pa ne za podjetja, brande ipd. Konec oncev, če sam o svoji ponudbi, produktih, storitvah, ne veš povedati nič drugačnega, in nič več kot ostali, se boš na splih težko diferenciral od konkurence, na vseh področjih, in to imam svojevrste vpliv na prodajo.

  2. Pa mislis, da bo to ok za prodajo? Al pa za SEO? Vsekakor kot neka osnova za pisanje, verjetno pa ne kot dokoncen produkt, al?

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Priporočeno

Ne zamudite novosti

Si se naučil/a kaj novega?
Če ja, mi dovoli, da ti pošljem naslednji članek kar na e-mail.