E-mail marketing je pomemben. Tega se že zavedamo. Niti ni umrl zaradi GDPR. Nekateri so sicer ostali brez celotnih baz e-poštnih naslovov, ki so jih dolgo zbirali, ampak to je njihova težava in nikakor ne posledica GDPR. Kljub pomembnosti tega kanala pa se preredko ukvarjamo z optimizacijo uporabniške izkušnje najbolj ključnega trenutka e-mail marketinga, to je pridobivanju e-mail naslovov. E-mail marketing pač more obsegati trenutek, ko uporabnik v našo bazo s tresočo roko vpiše svoj elektronski naslov.
Glavna napaka mnogih spletnih strani je, da obrazec za prijavo v e-mail marketing pospravijo v nogo spletne strani. Pravzaprav gre celo za dve (ali tri) napake v eni:
1. gre za popolnoma pasivno zbiranje elektronskih naslovov, kjer uporabniku dovolimo, da se sam odloči, ali ga morda, čisto po naključju, tako, mimogrede, mogoče – pa brez zamere! – zanima prijava, če bi tako želel. Ker tako ali tako ni resnega razloga za prijavo, pa še čisto vseeno je, ker jih niti sami ne bomo uporabili;
2. položaj tega polja je popolnoma napačen. V nogi spletne strani sta lahko samo dve zadevi: (a) podatki ki pač morajo biti na spletni strani, npr. razne politike zasebnosti in druga pravna papirologija, (b) vsi podatki o podjetju, vključno s kontaktom, kadar je potreben.
Uporabniki so pač vajeni, da takšne podatke najdejo na dnu strani. Druga glavna napaka, ki jo delajo spletne strani, je, da ne podajajo razlogov, zakaj naj jim uporabniki zaupajo elektronske naslove. »Spletne novice«, »newsletter«, »obveščali vas bomo o akcijah« in še drugi generični naslovi bodo spet pritegnili samo tiste, ki po nekem čudnem naključju nimajo kaj boljšega početi in vam bodo brez razmišljanja zaupali elektronske naslove.
Če bomo čakali, da nas bodo ljudje sami prosili, ali lahko kaj kupijo od nas, bomo osiveli, zato moramo aktivno stremeti k temu, da uporabnike prepričamo, da sta naš produkt in storitev najboljša. Ampak saj tega mi ni treba razlagati, drži?
Kako bi morali razmišljati o pridobivanju elektronskih naslovov
NSAMCWADLP je najpomembnejše sporočilo tega prispevka (in še katerega), kratica pa pomeni NeverStartaMarketingCampaignWithoutaDedicatedLandingPage. Oz. nikoli se ne loti marketinške kampanje brez namenske pristajalne strani. NSNLMKBNPS. (Kateri vam je bolj všeč, angleški ali slovenski?).
Lead magnet, torej tisto, kar smo pripravljeni uporabniku podariti v zamenjavo za njegove kontaktne podatke, mora biti prominentno predstavljeno na spletni strani. To pomeni, da pripravimo pristajalno stran, na kateri bomo nemudoma sporočili tri edinstvene prodajne predloge – USP – zakaj se mora uporabnik nemudoma odločiti za akcijo (prenos e-knjige, obrat kolesa sreče), poleg pa postavimo enostaven obrazec z zelo očitnim CTA.
Sledijo še dodatne informacije, namenjene tistim, ki se niso uspeli odločiti v trenutku: besedilo, slike, video posnetek in nato še enkrat obrazec za vnos elektronskega naslova (ali drugih kontaktnih informacij).
Kako Consumer Decision Journey vpliva na e-mail marketing
Pri načrtovanju uporabniške izkušnje moramo vedno razmišljati, v kateri fazi nakupnega procesa je uporabnik na naši spletni strani.
V ne-prodajnih fazah nakupnega procesa ga lahko pogosteje in bolj intruzivno povabimo k vpisu kontaktnih podatkov, v prodajnih fazah pa to naredimo manj očitno ali pa sploh ne. V nobeni fazi pa obrazca ne postavljamo v nogo!
Kar je pomembno, naj bo na vidnem mestu, nepomembno pa odstranimo. Kaj to pomeni v praksi? Glede na faze nakupnega procesa imamo pripravljene pristajalne strani in tako ločimo:
Faza | Začetek consider | Consider | Evaluate | Buy | Experience | Bond |
V resnici pomeni | Zelo zelo daleč od nakupa | Daleč od nakupa | Bližje, a še raziskuje | Kačing €€€ | Takoj po nakupu | Izjemno daleč od nakupa |
Na naši spletni strani je to | SEO članek na blogu | Članek na blogu | Kategorija produktov | Produkt, košarica | Thank you page po nakupu (et al) | Druge pristajalne strani |
Stopnja intruzivnosti | IN YOUR FACE | Zelo | Precej | Ne obstaja | Zelo | IN YOUR FACE |
Emaile pobiramo | POP-UP | Na vrhu strani | Med besedilom | Jih nena | Na vrhu strani | POP-UP |
In da, zavedam se, da pop-upov nihče ne mara. Ne glede na to še vedno delajo kot zmešani.
In tam, kjer je uporabnik še zelo daleč od nakupa, je edino, kar boste od njega dobili (razen seveda pikslov FB in GA REM), njegov elektronski naslov. Zato morate zanj vprašati 15 sekund po tem, ko prispe na vašo spletno stran. Brez izgovorov. To je IN YOUR FACE. Ker nimaš česa izgubiti. Oziroma kot je ponavadi rekla P., »Ne že ‘maš«. Jaz nisem šel do punce, vi pojdite in jo vprašajte za elektronski naslov.
V fazi Consider uporabite banner, kot ga najdete na moji spletni strani, ali pa nekaj podobnega, in sicer nemudoma za prvim odstavkom besedila. Uporabniku, ki je prispel na blog, ponudite nekaj povezanega s tem, o čemer bere. Ker pa je še vedno daleč od trenutka nakupa, ne boste ničesar izgubili, če ga resno zmotite. Banner lahko po 15 sekundah začne utripati, spreminjat barvo ali skakati po zaslonu, da uporabnika opomni nase.
V fazi Evaluate smo v kategoriji produktov. Tukaj je situacija nekoliko bolj kočljiva, kajti uporabnik že precej natančno razmišlja o nakupu. Če imamo pameten Lead magnet, bo poskrbel, da bo uporabnik vpisal svoje kontaktne podatke IN kupil dražji produkt. Še vedno ga postavimo precej prominentno na spletni strani, morda v drugo ali tretjo vrstico produktov. V fazi nakupa bomo tako ali tako prejeli kontaktne podatke in življenje bo čudovito.
Fazi Experience in Bond delujeta na enak način kot faza Consider in še posebej njen začetek, zato jih ne bom posebej obdeloval – sej ste razumeli že prvič.
Ko o spletni strani in pridobivanju elektronskih naslovov razmišljamo skozi faze nakupnega procesa, smo šele načeli površino e-mail marketinga.
Najpomembnejša stvar na svetu št. 3
Kontekstualnost. Trenutno se ne spomnim bolj slovenskega izraza. Na blogu o tekaških copatih ponujamo e-knjigo o pripravah na tek. V povezavi s prispevkom o e-mail marketingu ponujamo e-knjigo o e-mail marketingu. Ko prodajamo televizorje, uporabniku ponudimo čarovnika za pomoč pri nakupu in mu rezultate pošljemo na elektronski naslov. Uporabniku moramo ponuditi resnično dodano vrednost.
Tako se bo odstotek tistih, ki se odločijo za želeno akcijo, znatno povečal. Lead magnet, torej tisto, kar uporabnik prejme za posredovanje kontakta, mora bit rešitev uporabnikove težave, ki ga najeda v tem trenutku. Darilo, ki ga ponudimo uporabniku, torej odraža vsebino spletne strani, ki jo obiskuje.
In če ste tole prebrali do konca, se morate nujno prijaviti na moje e-novice.
One Response