Zadnji SEO to-do leta 2018

Maribor je že prižgal lučke, Ljubljana jih bo ta vikend, Koper jih je pred mesecem dni. Počasi torej prihaja konec leta. Upam, da ste že poskusili kuhano vino. Jaz ga še nisem, vendar ga bom kmalu.

Počasi prihajamo do trenutka, ko bomo vsi začeli gledat nazaj, kar je povsem običajno za konec leta. Dosegli smo cilje, nekaterih tudi ne; sprašujemo se, kakšni razlogi so temu botrovali in zakaj nismo pojedli več sladoleda. Preden pa se zakopljemo v delo, vam predlagam naslednje. Preverite, ali je vaša spletna stran pravilno programirana za SEO in poskrbite, da upošteva vse Googlove zahteve, standarde in najnovejše možnosti programiranja.

Težko je opisati, kaj vse mora spletna stran imeti, kajti zahteve se precej razlikujejo glede na vrsto spletne strani, CMS, ki ga uporabljate, in kaj je vaš programer že naredil. Sam sem pripravil že več kot 200 različnih pregledov spletnih strani in preverjanj, kako so strani programirane za Google. In brez zadržkov lahko trdim, da vsaj 15 do 20 vidikov vaše spletne strani ni pravilno urejenih.

Na pamet: Magento 1 ima težave s canonicali na straneh paginacije, Magento 2 ima s canonicali manjše težave; na WordPressu imate noindexirane tage in category strani, vsi CMS imajo težave s preusmeritvami URL s končnim /, noben CMS nima urejenih oznak Rich Results, vsi skupaj pa še niste slišali za AMP. Da o tem, da vaša spletna stran skoraj zagotovo proizvaja naslove URL, za katere sploh ne veste, sploh ne govorim. In multilanguage site mapa tako ali tako še nihče ni pripravil.

Zakaj bi se s tem sploh ukvarjali? Gre za to, da s pravilno tehnično postavitvijo vaše spletne strani poskrbite, da bo Google pogosteje in učinkoviteje prebiral (indexiral) vsebine na njej. In to se lahko močno pozna na pozicioniranju vaše spletne strani. Moje pretekle izkušnje so različne. Promet na spletni strani precej poznane blagovne znamke lahko po nadgradnji spletne strani eksplodira, zgodilo pa se je že tudi, da je bila tehnična optimizacija potrebna, da se je spletna stran sploh lahko začela rangirati.

Najpomembneje, kar morate razumeti, je, da nobena povratna povezava ne more pomagati, če je vaša spletna stran neustrezno programirana. In ne govorim o tistih najbolj enostavnih »v robots.txt ima noindex nofollow za celo spletno stran«. Te lahko namreč najdete, preverite in prilagodite sami.

Pogovoriti se moramo o naprednih implementacijah sistemov za generiranje naslovov URL, njihovem gnezdenju ter sistemu notranjih povezav, ki kaže na pravilne spletne strani. Spet nekaj, kar je izjemno pogosto na spletnih trgovinah, ko pozabimo na cele »silose«, ki ne prejemajo nobenih internih povezav, nato pa se čudimo, da produkti ali cele kategorije ne rangirajo dobro. In ravno zato je to zadnji to-do za 2018.

Imate dve možnosti: ali se sami poglobite v internete, najdete relevantne članke, kupite orodja (ali uporabite free trial) in se naučite vsega, kar je za SEO pomembno. Tega ni ravno malo, zato bomo to počeli konec leta, ko imamo malo več časa. Če tega ne želite/zmorete/nimate časa, imate še eno možnost: da poiščete nekoga, ki to naredi namesto vas. Torej poiščete mene, ki naredim analizo, pripravim poročilo in se dobim na sestanku z vašim programerjem, kjer preverimo in določimo, kako spletno strani izboljšati.

Ravnokar je najboljši čas za to, ker vam bodo ostala sredstva, ki jih morate porabiti do konca leta. In takšen one-time deal, s katerim boste želi pozitivne rezultate, je prava naložba za konec leta. Če pa je sredstev zmanjkalo, je začetek novega leta ravno pravi čas, da jih rezervirate za optimizacijo. Pa tudi, če se odločite, da to za vas naredi nekdo drug.

Pomembno je, da boste v 2019 stopili s svežo spletno stranjo, ki bo prekipevala od SEO zdravja. Nekako tako, kot si želite zase, naredite tudi za svojo spletno stran. Novo leto, novi začetki. Januarja pa začnemo z vsebinsko preureditvijo vseh podstrani, da bodo povratne povezave, ki jih dodajate, čim močneje »zagrabile«.

No, sedaj pa uživajte v kuhanem vinu.

Tole bi še moral prebrati:

Živijo. Če se ne poznava, včasih sem bil Vodja Oddelka za SEO in Vodja Oddelka za nove produkte na Red Orbitu. Sem tudi predavatelj na konferencah, kjer me pogosto pohvalijo, da zabavno povem res pametne stvari. Trenutno marketinški svetovalec, kjer me pogosto pohvalijo, da pametno povem pomembne marketinške stvari. Z veseljem se oglasim na kavi.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.